Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa tuijotetaan?

Vierailija
11.08.2016 |

Ulkonailla ei tällaista omien havaintojeni perusteella tapahdu ja moni ulkomaalainenkin pannut merkille että suomalaiset tapaavat tuijottaa vastaantulijoita jne.

Todella junttia ja ahdistavaa toimintaa. Ei ihme että sosiaaliset fobiat ovat yleisiä Suomessa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Itse syytän runsasta mielialalääkkeiden käyttöä.

Vierailija
2/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on vaan niin juntteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta! Ja jopa Stadissa vaikka vähemmän kuin pienemmissä kaupungeissa. Eikä nämä tuijottelijat selvästikään tajua hävetä primitiivistä käytöstään.

Vierailija
4/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Mulla on ollut kasvoissa jotain hyvin häiritsevää ja tuijottamisen arvoista viimeisen viikon ajan ja kukaan ei tuijota. Asun ulkomailla. 

Vierailija
5/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? 

Ei minua kukaan tuijota. 

Ei täällä Suomessa eikä missään muuallakaan. En siis tiedä, mistä puhutaan. 

Vierailija
6/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat käytöstavattomia juntteja. Jokin tässä meiningissä mättää tässä maassa, kiusaaminen kukoistaa ja sosiaaliset taidot aivan hukassa. Jopa Helsingin keskustassa töllätään avoimesti, kaikkien odotetaan näyttävän samalta ja siis omg jos joku poikkeaa ulkonäöltään joukosta jotenkin. Ulkomailla oikeissa suurkaupungeissa on totuttu siihen, että on olemassa eri näköisiä, eri tyylisiä ihmisiä….

Vierailija
7/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kummat ärsyttää enemmän, tuijottelijat, vai ne naiset jotka luulee että olet ihastunut niihin jos vahingossa vilkaiset heitä kadulla.

Vierailija
8/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kun minusta suomalainen tuijottaa vain kännykkänsä ruutua. Vaikka tulisivat kadulla Obama ja  Putin käsi kädessä vastaan, niin suomalainen vain somettaa.

Vierailija
9/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa ulkomaille jos häiritsee? Oletan että olette jo muuttaneet :D sitten ei enää häiritse. Mua on ainakin tuijoteltu saman verran joka maassa, aina ei ole ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Vaikka liiallinen tuijottelu ei ole koskaan kohteliasta.

Vierailija
10/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin maaseudulla jne pienissä paikoissa kyylätään kun yritetään katsoa kukas tutun tuttu kävelee vastaan. Kaupungeissa en ymmärrä kyyläämistä, luulisi että on tottunut kaikenlaisiin tallaajiin.

Vierailija
11/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä huomannut mitään tuijottamista. Luulen, että te muut vaan luulette ihmisten tuijottavan.

Vierailija
12/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin pienillä paikkakunnilla tuo tuijotus on voimissaan, isoissa kaupungeissa ei niinkään mutta kyllä niistäkin tuijottelijoita löytyy :/ itse tuijotan nykyään takaisin! :D  viimeksi eilen joku työukko, vanhemmanpuoleinen tuijotti kadulla ties miten pitkään, huomasin sen jo kaukaa ja lopulta kun aloin lähentyä pidin vaan katseen suoraan hänen silmiin, lopulta katsoi muualle ja kävelin ohi! En tiedä jatkoiko tuijottelua sen jälkeen koska en katsonut taakse ja niin en ole nainen eli ei tuijottanut ainakaan sen takia että olisin joku 5/5 sexybaby vaan ihan tavallinen 24v jäbä.

Tuijottaminen on oikeesti tosi ärsyttävää, tulee fiilis onko naamassa jotain paskaa vai oonko vaan niin ruma/oudon näköinen vai mikä vikana kun pitää töllätä.. toki huono itsetunto aiheuttaa osin noi ajatukset ja se kun tuijotetaan. Olen käsinyt jopa sosiaalisista peloista kun ajattelen mussa olevan jotain vikaa, mutta en enää jaksa välittää, siinäpä tuijottavat

Vierailija
13/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan ahdistavaa, kuten myös toisten ihmisten tekemisten ja suoritusten liiallinen arvostelu, tarkkailu ja kadehtiminenkin.

Vierailija
14/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapaan irvistää rumasti jos joku tuijottaa. Joskus auttaa, joskus ei.;)

Vierailija
15/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä muuallakin tuijotetaan

Vierailija
16/16 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minutkin on opetettu jo pienenä siihen ettei saa tuijottaa! En käsitä miksi varmaan 70% ihmisistä vahtaa suu auki silmät lautasina vaikkei mitään syytä oliskaan. Me ollaan vaan ihmisiä, erilaisia sellaisia ja se pitää hyväksyä!

Viime keväänä kuulin kamalan uutisen vähän ennen töistä lähtiessäni. Itkin hiljaa bussissa ja viereisellä penkkirivillä nainen kyyläsi minua herkeämättä koko matkan! Miksi hän vain vahtasi, miksi hän ei kysynyt vointiani jos kerta itkemiseni kiinnosti niin paljon? 

Olis pitänyt näyttää ämmälle keskaria...