Ärsyttää! Kaverilla hyvä palkka mutta tuhlaa rahat ja vihjailee köyhyydestään ja yrittää pummia
Ei tajua että mulla kun on rahaa niin se on säästäväisyyden ja kituuttelun ansiota. Vaivalla säästettyä. Kovan työn tehnyt.
Kommentit (4)
Sano sille että ei sulla oo varaa lainata ja että miettisi rahankäyttöään kriittisemmin.
Mulla oli samanlainen kaveri. Shoppaili ihan hillittömästi ja valitti aina miten ahdistaa kun tilillä on enää 500 loppukuuksi. Olin itse silloin opiskelija-yh eikä mulla ikinä jäänyt 500 euroa koko kuukauden kulutukseen, saati että olisin shoppaillut ikinä mitään. Mutta kaveri ajatteli, että lapsiperheillä on aina rahaa tilillä ja ruokaa kaapissa ( niin kuin tietysti on pakko ollakin ) eikä hän ollenkaan tajunnut että pienituloisilla on yllensä BUDJETTI eikä silloin shoppailla huvikseen.
Joillein se on elämäntapa, että aina ollaan toiselta ottamassa ja omiaan pihdataan.
Menee tällaisten ihmistenkohdalla normaali auttamishalukin, kun huomaa, että mitä enemmän he saavat, niin sitä enemmän niistetään.
Kaikista jutuista esim. kyyditys, tarjoilut ollaan aina jakamassa kuluja tai laittamassa hintalappua, mutta saamapuolella ollessa pelkkä kiitos riittää. Silloin, kun itsekin tajuavat että tästä ei selviä pelkällä kiitoksella, niin puhutaan maksamisesta, mutta se "unohdetaan" hamaan tulevaisuuteen, jossa se sitten onkin "maksettu" valheellisilla selityksillä höystettynä. Eihän kukaan muista, kun siitä on niin kauan. Kyllä lainaaja, maksaja, auttaja jne. muistaa, mutta millä todistaa, kun toinen vääntää, kääntää ja suuttuu lopulta, kun ei saa tahtoaan (valheitaan) läpi.
Oon vielä kaiken lisäksi yksinhuoltaja. Miten kehtaa pummia??