Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6966)
"Miten voi haluta löytää Jumala Jumalan itsensä takia, jollei ole minkään valtakunnan käsitystä siitä mikä se Jumala edes on?"
Jumalasta ei voida luoda minkäänlaista käsitystä tai mielikuvaa, koska rajallinen ajatus ei voi luoda mielikuvaa rajattomasta tilasta, eikä myöskään siksi koska Jumala ei ole ajauksen tuote.
Eli ajatellaan Jumalasta mitä hyvänsä, sitä se ole.
Sellaista ei ole olemassakaan kuin "kristitty mystikko". Kristittyjä kyllä on ja mystikoitakin, mutta ei niiden yhdistelmiä. Jos kristitty on mukana mystiikassa, hän on Raamatun totuudesta pois eksynyt luopio.
Vierailija kirjoitti:
"Miten voi haluta löytää Jumala Jumalan itsensä takia, jollei ole minkään valtakunnan käsitystä siitä mikä se Jumala edes on?"
Jumalasta ei voida luoda minkäänlaista käsitystä tai mielikuvaa, koska rajallinen ajatus ei voi luoda mielikuvaa rajattomasta tilasta, eikä myöskään siksi koska Jumala ei ole ajauksen tuote.
Soopaa.
Jumala valitsi itselleen omaisuuskansan nimenomaan sen takia, että kaikki maailman ihmiset saisivat hänestä tietää sen kautta. Tälle omaisuukansalle eli juutalaisille hän ilmoitti itsensä, nimensä ja tahtonsa. Jeesus jatkoi tätä ilmoitusta. Se, mitä Jumalasta voidaan siis varmaksi tietää, lukee Vanhassa ja Uudessa Tesatmentissa eli Raamatussa. Kaikki muu väite hänestä on vain spekulaatiota.
Raamatussa Jumala sanoo itsestään paljonkin, muun muassa tällaisia:
"En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on. Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut. Kuka on julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule."
Harmi, että tästä ketjusta on tullut tietämättömien egojen taistelukenttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soopaa.
Jumala valitsi itselleen omaisuuskansan nimenomaan sen takia, että kaikki maailman ihmiset saisivat hänestä tietää sen kautta. Tälle omaisuukansalle eli juutalaisille hän ilmoitti itsensä, nimensä ja tahtonsa. Jeesus jatkoi tätä ilmoitusta. Se, mitä Jumalasta voidaan siis varmaksi tietää, lukee Vanhassa ja Uudessa Tesatmentissa eli Raamatussa. Kaikki muu väite hän
Tämä se vasta suurta soopaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole olemassakaan kuin "kristitty mystikko". Kristittyjä kyllä on ja mystikoitakin, mutta ei niiden yhdistelmiä. Jos kristitty on mukana mystiikassa, hän on Raamatun totuudesta pois eksynyt luopio.
Grigori Rasputin oli kristitty mystikko.
On yksi asia mitä ns. uskovaiset ei millään ymmärrä, se on kun isossa kirjassa sanotaan että:
-Jumalan valtakunta on sisissämme-
Tämä on heille ylitsetpääsemätöntä ymmärtää.
He luulevat, että Jumala on heidän ulkopuolella ja sieltä löydetävissä.
Siksi he eivät löydä eikä tule koskaan löytämään Jumalaa.
He, uskovaiset eivät ymmärrä edes sen vertaa, että esim. kirjat ovat ulkopuolella olevia asioita ja siten heiltä jää juuri sen takia oivaltamatta se että kun katse on suunnattu ulkopuolisiiin asioihin jää heiltä Jumala vain teorettiseksi asiaksi ja näin he ovat omien kuvitelmien ja luulojensa vankeja ja siksi he eivät kohtaa Jumalaa käytännössä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee surullinen olo, kun lukee ekan sivun viestejä. Ihmiset luulevat löytäneensä suuren totuuden, mutta kaivavat itselleen vain syvempää kuoppaa valheeseen ja sisustavat kuoppaansa arvottomilla valheilla.
Rukoilen puolestanne
Pakko ihmetellä miten ihmiset menee tuohon lankaan? Siis etsivät vastauksia joltain anonyymiltä trollipalstalta, eivätkä Raamatusta.
Toivottavasti "KM" tekee vielä parannuksen.
Kristus on jokaisen ihmisen sisin olemus... Kristuksessa olemme yhtä veljen kanssa.
Kristus Jeesuksessa oli se Jumalan Luoma joka ylösnousi... palasi Jumalan yhteyteen.
Jeesus muisti tämän Totuuden olemuksestaan jo eläessään maan päällä. Hänen rakkautensa oli ehdotonta jokaista veljeä kohtaan. Hän tunnisti jokaisessa olevan Kristuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kristus on jokaisen ihmisen sisin olemus... Kristuksessa olemme yhtä veljen kanssa.
Kristus Jeesuksessa oli se Jumalan Luoma joka ylösnousi... palasi Jumalan yhteyteen.
Jeesus muisti tämän Totuuden olemuksestaan jo eläessään maan päällä. Hänen rakkautensa oli ehdotonta jokaista veljeä kohtaan. Hän tunnisti jokaisessa olevan Kristuksen.
Uskottavuutta lisäisi jos laittaisit Raamatun kohdat mihin viittaat.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksissa Jeesus puhuu taivasten valtakunnasta ja olen yhä enemmän sitä mieltä että kyse on tietoisuuden lepäämisessä nykyhetkessä. Et pääse nykyhetkeen ellet luovu kaikesta painolastista ja matkatavarasta.
Hyvin ja oikein sanottu.
Tuliko KM uskoon kun lopetti tänne kirjoittelun?
Vierailija kirjoitti:
Kuka minä olen?, on ensimmäinen ja samalla ainoa kysymys, jonka meidän tulisi kysyä ja
selvittää harjoittamalla Sri Ramanan suosimaa itsetutkimus menetelmää, jossa pyrimme
kääntämään huomiomme sisäänpäin ulospäin suuntautumisen sijasta ja etsiä mistä minä ajatus
nousee, mikä on sen lähde ja pysyen siinä lähteessä antamatta minän suunnata huomiotaan
ulos kohteisiin tai edes ajatuksiin, jotka ovat myös objekteja, joista minä on tietoinen. Kyse
ei ole kysymyksen esittämisestä ja vastauksen odottamisesta, jota usein virheellisesti pidetään
itsetutkimuksena, vaan huomiomme pitämisessä minässä.
Jos tärkeintä on pitää huomio itsessä, niin eikö olisi parempi ohje: "Pidä huomio itsessäsi" kuin että Kysy: "Kuka minä olen?", johon ei kuitenkaan saa odottaa vastausta?
En ivaile, haluan vaan ymmärtää.
"
"Jos tärkeintä on pitää huomio itsessä, niin eikö olisi parempi ohje: "Pidä huomio itsessäsi" kuin että Kysy: "Kuka minä olen?", johon ei kuitenkaan saa odottaa vastausta?
En ivaile, haluan vaan ymmärtää"
Ohje: Kuka minä olen hävittää egon.
Tuo toinen ei sitä tee.
Itsellä ihmetyttää , kun Jeesus syntyi neitsyestä ja kuoli Golgatalla, niin mitä se teki siinä välissä???