Kukas ei käytä sähköhammasharjaa herran vuonna 2016?
Kun kerran kokeilee, paluuta ei ole. Mikä on syysi olla käyttämättä sähköhammasharjaa?
Kommentit (41)
Koska ne vaihtopäät maksaa ihan helevetisti. Halvemmaksi tulee ostaa tavallinen harja kolmen kuukauden välein, kuin se 20€ maksava vaihtopää.
Mielenkiintoista, mammat ne saavat väittelyn aikaiseksi todella mitättömistäkin aiheista. No onhan se hammasharja tietysti seksikäs ja intohimoja herättävä laite.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran kokeilee, paluuta ei ole. Mikä on syysi olla käyttämättä sähköhammasharjaa?
Minä, hylkään aivan kaiken sähköä vaativan elämästäni, paitsi valaistuksen ja hellan. Vihaan digitekniikkaa, vihaan kännyköitä, vihaan digi-tv:ä, vihaan sitä, että ihmiset tehdään riippuvaisiksi näyttöruudusta ja jatkuvasta tavoitettavuudesta, hektisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne vaihtopäät maksaa ihan helevetisti. Halvemmaksi tulee ostaa tavallinen harja kolmen kuukauden välein, kuin se 20€ maksava vaihtopää.
20€ yksi kappale? Oliko joku erikoisharja? Minä ostin niitä tavallisia vaihtopäitä, 4 kpl maksoi n. 20€.
Käytän bambusta valmistettua ekologista hammasharjaa.Vältän turhaa saaatuttavaa ja myrkyllistä muovia kaikessa missä se suinkin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä ollut sellainen jo vuosia, mutta vain 2/5 perheestämme sitä käyttää, eli kaksi nuorinta lasta. Hyvää jälkeähän sillä tuli, mutta ihan yhtä hyvää tulee tavallisellakin, ainakin hammaslääkäri purukalustoani kehui kun kolme viikkoa sitten viimeksi tarkastuksessa kävin. Yhdelläkään meidän perheessä ei ole ollut ikinä reikiä hampaissa, joten luultavasti jatkamme samaan tapaan eteenpäinkin. Tai voi minun puolestani vaikka kaikki alkaa sähköhammasharjaa käyttämään, ihan sama.
Googleta karies-bakteeri.
se on GARIES
Sähköhammasharjan tärinä saa hampaat vihlomaan. Perinteinen harja toimi hyvin eikä reikiä.
Toimii todella hyvin myös siellä toisessa päässä. Kannattaa kokeilla.
Mä en kans vaan oppinut tykkäämään. Varmasti kätevä kapistus, jolla saa puhdasta jälkeä. Mutta jos ei nappaa, ei nappaa. Kokeilin pari kk, aluksi ikenet vuosivat verta (ohjeen mukaan "normaalia") ja samoin kuin jollain muullakin kommentoijalla, se tärinä tuntui todella epämiellyttävältä suussa, en vaan oppinut sietämään sitä vaikka kuinka yritin totutella. Yhh, ei ole ikävä.
(Yksi syy muuten voisi olla että minulla on pieni suu? Niin se harja osuu ikävästi huuleen pestessä).
Ja miksi en käytä vaikka on ikävää... No, varmaankin samasta syystä kun jotkut syövät epäterveellisesti, vaikka tietävät kuinka "pitäisi" syödä jne.
Vierailija kirjoitti:
Käytän bambusta valmistettua ekologista hammasharjaa.Vältän turhaa saaatuttavaa ja myrkyllistä muovia kaikessa missä se suinkin on mahdollista.
Se on EGOLOGINEN.
Miksi sähköharjan harjat on niin helvetinkarkeita eikä niitä ole saatavana softina
En käytä. Se päälle jäävä "hermokutina" on sietämätötä. Tavallinen harja ja kerran päivässä hampaiden pesu riittää. Ilmeisesti olen saanut hyvät hammasgeenit, mulla ei ole hammaskiveä ollut koskaan ja reikiä ei ole tarvinnut paikkailla 15 vuoteen. Paikattuja hampaita siis on jonkun verran.
Minä en käytä. Herään klo 03.00 töihin, ja asuntomme seinät ovat paperinohuet. Annan naapureille yörauhan.
Vierailija kirjoitti:
Paljon ne kyllä maksaa muttei ihan 20 e/kpl. 5 kpl taitaa saada 22,90 halvimmillaan.
Käytin sähköhammasharjaa viimeksi teininä. Nyt olen käyttänyt jo viisi vuotta tavallista hammasharjaa ja juuri hammastarkastuksessa sain kehuja hienoista hampaista. Toki haluaisin käyttää sähköhammasharjaa, mutten ole vielä raaskinut ostaa.
N22
En käytä kun ovat niin kalliita. Sitten ne vaihtopäät vielä päälle...
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri. Hän kertoi sähköhammasharjan haitoista. Niitäkin on.
Mitä ne ovat?
En käytä. Jostain syystä jumalaton ientulehdus joka kerta, kun sillä pesen. Uusinut harjankin jatkuvasti, joten tuli halvemmaksi pestä käsin ja toki miellyttävämmäksi.
Minä olen harras uskovainen, enkä suostu koskemaan paholaisen vempeleeseen.