KELAn sairausvakuutuspisnes huijausta
"Vakuutustoiminta on nyt todella kannattavaa. Maksoin verikokeista yli 300 €. Kelan korvaus niistä oli n. 15 €.
Kokeet määräsi lääkäri, joka peri n.130 €, josta Kelan korvaus oi n. 20 €. Mielestäni tällainen korvauspolitiikka
on ihmisarvoa loukkaavaa."
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/saastotoimet-purevat-kelan-saira…
Kommentit (8)
Lääkäri kirjoitti:
Ketä käski mennä yksityiselle?
Ketä -> Kuka
Ei mulla muuta.
Vuonna 2015 sairausvakuutusmaksu on 2,08 prosenttia palkasta. Sosiaaliturvamaksua ei makseta alle 16-vuotiaalle eikä 68 vuotta täyttäneelle maksetuista palkoista.
KELAn touhu lähentelee jo pyramidihuijausta.
Tyypillinen ponzi vedätys.
Ainakin Helsingissä voi tehdä niin että sen yksityispuolen labralähetteen kanssa voi mennä Huslabiin ja otattaa näytteet siellä. Kokeesta riippuen maksaa joitakin yksittäisiä euroja, halvimmat alle kaksi.
Kannattaa kysyä samaa muillakin paikkakunnilla - ainakin silloin jos oma tk ei suostu teettämään jotain koetta minkä itse kokee tärkeäksi.
Vastaukset voi pyytää minne vaan, vaikka kotiin, ja mennä sitten niiden kanssa sinne tk-lääkärille.
"Kela on olemassa vain ja ainoastaan siksi, että kelan oma organisaatio pysyy leivän syrjässä kiinni."
Tärkein tehtävä pönkittää laitosta itseään?! Sinne ne maksut kuluvat.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä voi tehdä niin että sen yksityispuolen labralähetteen kanssa voi mennä Huslabiin ja otattaa näytteet siellä. Kokeesta riippuen maksaa joitakin yksittäisiä euroja, halvimmat alle kaksi.
Kannattaa kysyä samaa muillakin paikkakunnilla - ainakin silloin jos oma tk ei suostu teettämään jotain koetta minkä itse kokee tärkeäksi.
Vastaukset voi pyytää minne vaan, vaikka kotiin, ja mennä sitten niiden kanssa sinne tk-lääkärille.
Ainakaan meidän tk:ssa sijaitsevaan Huslabiin ei voi mennä yksityispuolen lähetteellä. Näin lukee tk:n nettisivuilla.
Ketä käski mennä yksityiselle?