Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuntoutustuen päättyminen/työkkäri

Vierailija
11.08.2016 |

eli mulla siis päättyy kuntoutustuki, eikä lääkäri varmaankaan kirjoita uutta B-todistusta koska en pysty sitoutumaan kuntoutussuunnitelmaan.
Diagnooseina traumaperäinen stressihäiriö ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Mitä ne työkkärissä sanoo? Onko kelalla jotain työkykyarviointia johon voisi hakea?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se tuossa tapauksessa jatku pysyvänä eläkkeenä. Eli jos et ole työkykyinen ehkä kuntoutunut.

Vierailija
2/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pystytkö omasta mielestäsi tekemään töitä? Ammatillinen kuntoutusselvitys on ainakin kelalla, googlaa.

Oisitko halunnut kertoa, miksi et halua mennä kuntoutussuunnitelman mukaan? Jos se on sitä, ettet halua syödä lääkkeitä, niin mieti vielä. Been there.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lääkärin pitäis kirjoittaa lausunto tuosta,

Vierailija
4/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pystytkö omasta mielestäsi tekemään töitä? Ammatillinen kuntoutusselvitys on ainakin kelalla, googlaa.

Oisitko halunnut kertoa, miksi et halua mennä kuntoutussuunnitelman mukaan? Jos se on sitä, ettet halua syödä lääkkeitä, niin mieti vielä. Been there.

Ei ole kyse lääkkeistä. Psyk.sairaanhoitaja väläytteli että mun pitäisi mennä johonkin työpajalle..Tämä silti vaikken pysty käymään edes kaupassa.

Vierailija
5/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse lääkkeistä. Psyk.sairaanhoitaja väläytteli että mun pitäisi mennä johonkin työpajalle..Tämä silti vaikken pysty käymään edes kaupassa.

Onko sulla koulutusta? Myös vuorokausirytmin ylläpitoon voidaan noita pajoja käyttää, ei ne kenenkään työllistymistä tue kyllä.

Vierailija
6/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Onko muita sinua hoitavia henkilöitä, joiden kanssa voit puhua asiasta? Jos, niin puhu heille ensin. Jos ei, niin sitten puhut suoraan lääkärille, jolle (joka tapauksessa) kerrot tästä ja perustelet, miksi et pysty vielä osallistumaan pajatoimintaan. Eli tuot esille, ettet ole kuntoutumista vastaan, vaan koet että siinä tulee liian iso askel kerralla. Ehdotat jotain, mihin olisit valmis, kysyt vaihtoehtoa.

Uskon, että sinun olisi helpompi saada jatkoa lääkärin B-lausunnolla. Lääkäri tekee yleensä päätöksen luettuaan muun tiimin tekstit sinuun liittyen. Lisäksi, jos sinulla on tukihenkilö sairauteesi liittyen, voit hyvin pyytää häntä ottamaan yhteyttä lääkäriin/terapeuttiin/tms. ja kertomaan tuota samaa asiaa.

Vierailija
7/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla koulutusta? Myös vuorokausirytmin ylläpitoon voidaan noita pajoja käyttää, ei ne kenenkään työllistymistä tue kyllä.

ei ole koulutusta, työkokemusta kylläkin. Tosin sillä ei ole työelämässä enää mitään arvoa kun olen ollut kuntoutustuella jo kuutisen vuotta.

Ihan normaali päivärytmi minulla on. 

Ei ole muita kontakteja kuin se kirottu sairaanhoitaja ja tämä lääkäri. Lääkityskään ei ole pysynyt stabiilina 2kk pidempää aikaa vaan joudun vekslaamaan sen kanssa jatkuvasti. ap

Vierailija
8/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Onko muita sinua hoitavia henkilöitä, joiden kanssa voit puhua asiasta? Jos, niin puhu heille ensin. Jos ei, niin sitten puhut suoraan lääkärille, jolle (joka tapauksessa) kerrot tästä ja perustelet, miksi et pysty vielä osallistumaan pajatoimintaan. Eli tuot esille, ettet ole kuntoutumista vastaan, vaan koet että siinä tulee liian iso askel kerralla. Ehdotat jotain, mihin olisit valmis, kysyt vaihtoehtoa.

Uskon, että sinun olisi helpompi saada jatkoa lääkärin B-lausunnolla. Lääkäri tekee yleensä päätöksen luettuaan muun tiimin tekstit sinuun liittyen. Lisäksi, jos sinulla on tukihenkilö sairauteesi liittyen, voit hyvin pyytää häntä ottamaan yhteyttä lääkäriin/terapeuttiin/tms. ja kertomaan tuota samaa asiaa.

Mitä vaihtoehtoja voin lääkärille ehdottaa? Lääkitykseen olen sitoutunut ja lääkäri on sitä mieltä ettei terapiasta ole minulle hyötyä :(

Vierailija
9/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mikään estä tekemästä tiedusteluja kelan suuntaan, jos nykyinen kuvio epäilyttää?

Minusta voisit myös ehdottaa, että sinulle etsittäisiin tukihenkilö - jos siis pystyt tapaamaan yhden henkilön kerrallaan? Että saisit sosiaalista kontaktia ja jonkun, joka tietää sinun arjesta.

Vierailija
10/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään estä tekemästä tiedusteluja kelan suuntaan, jos nykyinen kuvio epäilyttää?

Minusta voisit myös ehdottaa, että sinulle etsittäisiin tukihenkilö - jos siis pystyt tapaamaan yhden henkilön kerrallaan? Että saisit sosiaalista kontaktia ja jonkun, joka tietää sinun arjesta.

tuo tukihenkilö voisi olla hyvä juttu.Kiitti vinkistä :) ap

Vierailija
11/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ehdotuksesi?

Vierailija
12/13 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaihtoehtoja voin lääkärille ehdottaa? Lääkitykseen olen sitoutunut ja lääkäri on sitä mieltä ettei terapiasta ole minulle hyötyä :(

Tietystikään en tunne tilannettasi, mutta ajattelin siis, että sinulla olisi itsellä mielessä jotain, mikä saattaisi auttaa sinua. Jos siis oma ajatuksesi on, että haluat ja pystyt vielä osallistumaan työelämään? Jos ajattelet, että se on mahdotonta, tulee sinun pyrkiä ajamaan sitä agendaa. Jolloin työkykyisyyden arviointi on loistava ehdotus.

Vierailija
13/13 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole työkykyä niin b-lausunto lääkäriltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän