Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko huomauttaa, jos junassa joku kuuntelee musiikkia korvakuulokkeilla liian kovalla?

ärsy
10.08.2016 |

Jos musa kuuluu kuulokkeiden läpi häiritsevän kovalla, onko se ok julkisissa vai pitääkö vain sietää? Tänään huomautin junassa kaksi kertaa läpikuuluvasta musiikista, kyllähän se ärhäkämmän kommentin jälkeen loppui mutta jouduin kuuntelemaan loput neljä tuntia piilov*ttuilua minua kohtaan. Minulle jäi kuitenkin ahdistava olo koko tapauksen jälkeen, vaikka yritinkin puolustaa omaa asemaani kanssamatkustajana. Mitä mieltä tilanteesta ja yleensäkin julkisissa häiriköintiin puuttumisesta, teettekö sitä helposti ja missä menee raja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran joku äijä alkoi huutamaan kun kuuntelin räppiä ilmeisesti liian kovalla. Ihmettelin että mitä hittoa, ei se tyyppi sitä bussia omistanut, joten miksi alkoi naama punaisena räyhäämään. Ei tainnut arvostaa hyvää musaa.

Vierailija
2/10 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtaisin paikkaa. Julmetun kovalla kuuntelevat ovat niin itsekästä porukkaa, että heitä ei mielestään koske normikäytöstavat. Piilovittuilua siis tiedossa, jos puuttuu asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää huomauttaa. Se voi saada tinnituksen jos kuuntelee liian kovalla.

Vierailija
4/10 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huomattaa, mutta en silti laita hiljempaa. Vaihda paikkaa jos ärsyttää.

Tai mee omalla autollas.

Vierailija
5/10 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon ajatellu että ko. kuulokkeet on huonolaatuiset jos minäkin kuulen musiikin selvästi.

Yleensä kuitenkin huomautan vain jos joku kuuntelee ilman kuulokkeita. Vaikka tuo aloituksessa kuvattu on yhtä piinallista kuin ilman kuulokkeita kuuntelu niin pidän nipottamisena sitä, jos huomauttaisin kuulokkeilla kuunteleville, koska he eivät voi tehdä itse mitään huonoille kuulokkeilleen.

Vierailija
6/10 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto minä tuun sinun viereen ja laitan täysillä buu-klubbenin tai strömsön päälle niin katotaan kumpi se lähtee ekana autolla ajamaan.

Vierailija
7/10 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kerran joku äijä alkoi huutamaan kun kuuntelin räppiä ilmeisesti liian kovalla. Ihmettelin että mitä hittoa, ei se tyyppi sitä bussia omistanut, joten miksi alkoi naama punaisena räyhäämään. Ei tainnut arvostaa hyvää musaa.

Sinä olet väärässä. Räppi ei ole hyvää musaa. Liekö musaa lainkaan.

Vierailija
8/10 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät varmaan tajua, että ääni tulee läpi (paskoista) kuulokkeista. Olen joskus ihan mukavasti koputtanut olalle ja sanonut, että "hei, sun kuulokkeet falskaa aika hyvin, tulee ääni suoraan läpi", siis ihan tiedoksi vain. On ko. henkilön oma valinta, että jatkaako kuuntelemista noilla kuulokkeilla vai ei.

Vierailija
9/10 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen liikaa tuppaa olemaan myös ihmisiä, jotka eivät käytä mitään kuulokkeita kuunnellessaan musiikkia, katsellessaan elokuvia tai pelaillessaan jotakin peliä. Tosi rasittavaa olla useampi tunti junavaunussa, jossa vaikka kolme eri henkilöä (usein osa vielä saman perheen lapsia) tekee kaikki jotakin omaa. Äänimaailma on siinä kohtaa jo aika melkoinen!

Vierailija
10/10 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin joskus joku vanha rouva metrossa sanoi, että sulla menee kuulo ennen aikojaan! Olin 15v. ja taisin vain naurahtaa asialle. Mulla on ollut huono kuulo syntymästä asti, joten kyllä mä "joudun" kuuntelemaan musiikkia, telkkari tai mitä vaan kovempaa, kuin muut hyvin kuulevat. Todennäköisesti saankin kuulolaitteen jossain kohtaa elämääni, mutta vielä ei ole mennyt huonommaksi. Nyt olen 23.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän