Voi paska. Tilasin taksin valopilkku appsilla.
Tilauksen jälkeen, huomasin, että puhelimen/appsin paikannin oli valinnut naapuritalon osoitteen. Eipä mitään, peruin tilauksen, koska se nappi oli vielä aktiivisena ja tein uuden tilauksen.
Kuinka ollakaan, kohta oli pihassa kaksi taksia ja ylimääräisen kuski pakotti mut maksamaan aloitusmaksun 9€ myös hänelle vaikken kyytiin mennytkään.
Vitutti. Tein valituksen, mutta vastauksena vaan mussutusta, että appsissa saattaa näin käydä, mutta että käytin sitä omalla vastuulla.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan kävellyt naapuritalon pihaan odottamaan sitä taksia? Huoh.
Koska luulin, että tilauksen voi perua, koska peru tilaus-nappi oli aktiivinen. Huoh.
Suosittelisin tekemään rikosilmoituksen jos kuski olisi tosiaan pakottanut maksamaan (esim. väkivallalla uhkaamalla). Mutta eiköhän homma mennyt niin että ihan vapaaehtoisesti maksoit. Eipä olisi kannattanut maksaa, nyt niitä rahoja tuskin saa takaisin.
Usein ne kuskit räyhää. Ei niillä ole mitään oikeutta periä mitään maksuja vaikka varmasti ärsyttääkin.
Tuli tarkistettua tämä muutama kuukausi sitten taksitarkastajalta, kun kuljettaja uhkasi, että en voi enää tilata puhelinnumerostani takia koskaan ja lisäksi joudun maksamaan paljon enemmän ellen maksa sitä aloitusmaksua.
En maksanut, mutta ilmoitin eteenpäin. Oli toki varma olo, koska väittelin tämän toisen kuskin kanssa puhelimitse ollessani jo toisen kuskin kyydissä ja tämä kyydittävä kuski oli todella ihmeissään kollegansa käytöksestä.
Mulla kävi siis niin, että appsista ei tullut lainkaan varmistusta, joten tilasin toisen auton. Varmistusta ei koskaan tullut, mutta kaksi taksia kyllä.
Ei ole myöskään kuljettajien vika, jos käytätte omalla vastuullanne ohjelmaa, joka ei toimi. On törkeää rähistä heille siitä.
Vierailija kirjoitti:
Usein ne kuskit räyhää. Ei niillä ole mitään oikeutta periä mitään maksuja vaikka varmasti ärsyttääkin.
Tuli tarkistettua tämä muutama kuukausi sitten taksitarkastajalta, kun kuljettaja uhkasi, että en voi enää tilata puhelinnumerostani takia koskaan ja lisäksi joudun maksamaan paljon enemmän ellen maksa sitä aloitusmaksua.
En maksanut, mutta ilmoitin eteenpäin. Oli toki varma olo, koska väittelin tämän toisen kuskin kanssa puhelimitse ollessani jo toisen kuskin kyydissä ja tämä kyydittävä kuski oli todella ihmeissään kollegansa käytöksestä.Mulla kävi siis niin, että appsista ei tullut lainkaan varmistusta, joten tilasin toisen auton. Varmistusta ei koskaan tullut, mutta kaksi taksia kyllä.
OK, no tuossa sovelluksessa tai sitten olla ongelmaa vähän yleisemminkin. En tiennytkään, että taksitarkastajiakin on olemassa, kiitos siitä tiedosta. Meidän paikkakunnalla ei vaan tuollaista taksiliiton sivujen mukaan ole 😐
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään kuljettajien vika, jos käytätte omalla vastuullanne ohjelmaa, joka ei toimi. On törkeää rähistä heille siitä.
Aika jännä näkökulma. En rähissyt kuskille vaan maksoin kiltisti. Tein jälkikäteen valituksen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään rähinää "sori, sain jo toisen taksin".
Taksit ottavat lennosta itsekin kyytiin kyyditettäviä vaikka toinen taksi olisi jo tilattu. Ja siis ihan täysin tietoisesti ja tahallaan.
Ainakin Tampereella ton appsin käyttäminen ja palvetaso muutenkin murheellista. Yrittänyt nyt 3 kertaa tehdä sen kautta ennakkotilausta mm. lentokentälle menoa varten seuraavaksi aamuksi. Vaikka tilaus tehty softassa edellisenä päivänä saattaa olla, että kyyti vielä nukkumaan mennessä vahvistamatta. Nuku siinä sitten rauhallisin mielin. Prkl...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään rähinää "sori, sain jo toisen taksin".
Taksit ottavat lennosta itsekin kyytiin kyyditettäviä vaikka toinen taksi olisi jo tilattu. Ja siis ihan täysin tietoisesti ja tahallaan.
Voinko tilata pizzan samalla tyylillä? Kun tuovat sen kotiovelle niin sanon, että sori söin jo eilistä makaroonilaatikkoa. Kyllä tuotteen tai palvelun tilaamiseen jonkunlainen sopimusvastuu sisältyy. Kun tilaat taksin niin lakiteknisesti teet sopimuksen palvelun ostamisesta.
Oliko se ensimmäinen taksi sitten peruttu asianmukaisesti jäi aloittajan kirjoituksesta hieman epäselväksi. Rivien välistä voi lukea, että ei ollut.
Paska sovellus. Osa kuskeista ei tiedä yhtään mihin on menossa. Haetaan väärästä osoitteesta ja viedään mihin sattuu.
Olen jopa joutunut itse kirjoittamaan osoitteen kuskille gps laitteeseen, koska kielimuuri...
Toinen antoi liian vähän rahasta takaisin ja kun asiaa tiedustelin, niin hän vastasi tippi, minä tarvi tippi kahviin.
Mitä vi***a?!?
Tilasin taksin apin kautta vieraassa kaupungissa, jotta saan haettua uuden kotini avaimet. Kuski kysyi muutamaan kertaan osoitetta, jonka mielestäni selvästi artikuloin. Noh matka taittui, kunnes jossain vaiheessa hän vielä varmisti talon numeron, jonka hänelle uudelleen kerroin. Sitten hän totesi se oli tuossa teki uukkarit ja vei talokompleksin pihaan. Olin hämmentynyt koska avainliikettä ei ollut pihassa, mutta kuski oli sitä mieltä, että osoite oikea. Ok maksoin kyydin, pyörin hetken aikaa pihassa, jonka jälkeen aloin tarkistelemaan mapsista. Olin jossain ihan muualla, osoite ei ollut oikea, talon numero kylläkin. Soitin aspaan, jossa ystävällinen pahoittelu. Olisi tarjonnut uutta taksia mutta olin jo todennut matkaa olevan sen verran, etten enää ehtisi määräajassa hakea avaimia. Tein reklamaation, sitä odotellessa. Tällä kokemuksella ei itselläni jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vegaani, ei sillä aivot toimi.
Valopilkku on sikakallis muutenkin.
Käyttääkö joku vielä taksia? En minä uskaltaisi.
Suomalaiset taksinkuljettajat eivät rähise.