Mitä pitää huomioida kun kiinnittää allaskaappia kylpyhuoneeseen? Poraako reiät laattaan vai saumaan?
Löytyy vatupassi, silikoni ja porakone. Tarvitseeko ruuvit proput?
Kommentit (16)
Mitä se seinä siellä laatan takana on? Jos se on kipsilevy, sun tarvii etsiä koolingit ja kiinnittää se kaappi niihin, kipsilevy ei jaksa sitä kaappia ja allasta kannatella. Mutta reiät saumaan, jos sulla on iskuporakone, se hajottaa sen laatan.
Pitäisi osata huomioida sähkö- ja putkivedot. Toivottavasti kotivakuutuksesi on kunnossa.
Poraa ei tungeta seinän sisälle senttikaupalla, ainoastaan pintamatskuun, kaakeliin tms. tehdään reikä.
Hommaa semmoisia levylle tarkoitettuja proppuja jotka tukee kiinnitystä levyn takapuolelta. Poraa saumaan jos mahdollista. Me just kiinnitettiin oma allaskaappi kipsilevyseinään. Kaapissa tosin on edessä jalat jotka kannattelee kaapin painoa mukavasti niin kaikki ei lepää seinäkiinnitysten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Poraa ei tungeta seinän sisälle senttikaupalla, ainoastaan pintamatskuun, kaakeliin tms. tehdään reikä.
Ja meinaat, että mammapalstalla neuvoa kysyvä on rakentamisen ekspertti?
Ja meillä oli vielä semmonen lisätwisti, että käytettiin olemassa olevaa hanaa. Uusi allaskaappi tuli korkeammalle kuin vanha jolloin hanan vesiputkia piti jatkaa. Tämä homma vaati kaikenlaisia helmiliittimiä, putkea sun muuta härpäkettä, onneksi ei tarvinut sitä tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä oli vielä semmonen lisätwisti, että käytettiin olemassa olevaa hanaa. Uusi allaskaappi tuli korkeammalle kuin vanha jolloin hanan vesiputkia piti jatkaa. Tämä homma vaati kaikenlaisia helmiliittimiä, putkea sun muuta härpäkettä, onneksi ei tarvinut sitä tehdä itse.
Tais tulla yllärinä, eli ette ottaneet huomioon infraa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et antanut putkarin asentaa kaappia? Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat, että mammapalstalla neuvoa kysyvä on rakentamisen ekspertti?
Riippuu siitä, mitä laatoituksen takana on.
Ed.mainittu ohje pätee vain silloin kun takana on puuta.
Jos siellä on esim. Kahi tiiltä vedät 8mm kiviterällä 50mm syvälle, silikonia reikään, roppu reikään (8mm), vähän silikonia lisää. Ruuvilla sitten kiinni.
Tätä ennen olet tietysti varmistanut seinässä kulkevien putkien sijainnit. Siellä voi mennä esin patteriputkia, käyttövesiputkia, suuriakin kaapeleita, pieniäkin kaapeleita, iv-putkia, muumioituneita rakennusmiehiä jne.
En kyllä suosittele, ihan kylmiltään hommaan ryhtymistä.
Ja meni lainaukset vituralleen, tarkoitus oli lainata kohtaa poraat vaan laattaan reiän.
Eikä mennykkään:) osaan kiinnittää vaikka ja mitä mihin vaan, mutta en osaa käyttää tätä palstaa...
yleensä vessojen ja kylppärien kalustekaapit seisovat omilla jaloillaan, niitä ei siis ripusteta seinään roikkumaan eikä välttämättä ruuvata seinään kiinni ollenkaan. Eli oikeasti homma menee niin, että kokoat sen kaapin, laitat jalat paikoilleen ja sitten alat vatupassin kanssa ruuvailla niitä säätöjalkoja sellaisiin asentoihin, että kaappi seisoo tukevasti suorassa ja seinässä kiinni. Vasta tämän jälkeen ehkä jostain päin ruuvataan (proppuja käyttäen) varovasti seinään kiinni.
Kirjoitinhan että onneksi ei tarvinut tehdä itse. Ihan sivusta seurasin kun osaava ihminen kiinnitti kaapin ja teki vesiputkiin jatkot jne. Sitä tässä yritin sanoa että ite tehtynä ei hommasta olis tullut hevonvittua. Mutta jos itse haluaa tehdä niin tämäkin asia pitää ottaa huomioon. Otsikossahan kysyttiin että mitä pitää ottaa huomioon.
Terveisin lisätwististä kirjoittanut
Mies siis tekee asennuksen, mutta minun pitää hankkia hänelle välineet. Putkimies ei suostu irroittamaan/kiinnittämään uutta allaskaappia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies siis tekee asennuksen, mutta minun pitää hankkia hänelle välineet. Putkimies ei suostu irroittamaan/kiinnittämään uutta allaskaappia.
Ap
Pysyisitte alkuperäisissä suunnitelmissa.
Ei siihen seinään mitään saa roikkumaan ellei ole laitettu erikseen puuta taakse....ja lujasti.
Saumaan, mutta laattaankin voi varoen porata: älä paina poraa liian kovaa ja pidä konetta ihan suorassa!