Riittääkö 10e/päivä ruokiin ja peruselintarvikkeisiin?
Viisihenkinen perhe.
Ajattelin kokeilla. Kaupassa käyn joka päivä tarjousten perässä. Mitä mieltä? :)
Kaapista löytyy jo kuiva-aineita joten niitä ei vähään aikaan tartte ostella.
Tänään ruoaksi perunat ja lihapullakastike, salaatti, tomaatti.
Iltapalaksi mannapuuro ja kiisseli.
Ai niin, lapset syö koulussa ateriat mutta minun pitää kyhätä jostain aina eväät töihin. Yleensä otan edellisen päivän jämiä. Mies saa töissä ilmaisen lounaan.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt ja ei riitä.
Mihin tyssäsi ja kuinka pian?
Ap
Riippuu hirveästi lapsista (ikä, urheilevako yms.), mutta meillä on riittänyt, jos ei viikonloppuna herkutella:)
Ei riitä tuon kokoiselle pesueelle jos haluat kunnollista ravintoa antaa.
Ruoka ja peruselintarvikkeet. Eikö ne ole sama asia?
Jos tältä naiselta onnistuu miksei sinultakin
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/taman_verran_bis…
Vierailija kirjoitti:
Jos tältä naiselta onnistuu miksei sinultakin
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/taman_verran_bis…
Tuossahan meni rahaa yli 700€ viikossa ja ruokaankin yli 300€. Se on paljon enemmän kuin kymppi päivässä.
Ainakin melkein. Meillä menee 60-100€ viikossa, kaksi aikuista, kaksi lasta. Lapset kotona ja mies ottaa eväät töihin. Ostetaan satokausien mukaan, yleensä halvinta merkkiä mutta myös kalliita vegaanijuttuja.
Yhdelle riittää kahdenkin päivän tarpeisiin. Karkeasti voi sanoa että budjettiruokailun voi hoitaa euron per ateria ja päivässä syödään viisi kertaa, eli vitosen päivässä. Tämän alle ei oikein pääse jos on vähääkkään kiinnostunut ruuan ravintoarvosta.
Mitä muuta peruselintarvikkeet ovat kuin ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta peruselintarvikkeet ovat kuin ruokaa?
Kaljat ja tupakat.
t. wt
Tiukillen menee noin isolla porukalla
. Yksineläjällä riittää mainiosti. Minun ruokamenot 130-150/kk, asun yksin.
Vai että miehellä on oikein ne legendaariset ilmaiset lounaat.
Viisihenkinen perhe, viisi ateriaa päivässä välipalat mukaan lukien ja keskimäärin euron ateriaan, tekee 750€/kk. Jos mies ja lapset syövät päivän pääaterian "ulkona", niin vähennetään hieman varovaisesti euro per naamari arkipäiviltä (-84€). Kuuakauden ruokalasku siis pahaenteisesti 666€ (sisältää myös sen mitä käytetään kuivakaapista).
Olen yrittänyt ja ei riitä.