>< MARRASVAUVOJEN TORSTAI ><
Kommentit (19)
Poikanen kävi päikkäreille, niin ennätän taas vähän kirjoittaa. Meille ei kyllä mitään kovin uutta ja ihmeellistä kuulu. Paitsi eilen kuulin kun poika nauroi ensimmäistä kertaa semmosta hekotusnaurua =) Voi että oli lystikkään kuulosta!
Oon kans miettinyt että saapas nähdä kuinka kauan tuo turvakaukalo sopii meidän pojalle, se kun on melko kookas ikäisekseen. Täytyykin tarkistaa millaiset painorajoitukset tuossa aktan kaukalossa on. Ja sit tietty pituus vaikuttaa myös, jos kasvaa kaukalon reunoista " yli" . Vielä sentään mahtuu.
Katseleeko teidän vauvat telkkaria? Laitoin tuosta oman aloituksenkin :) Meillä vauva kääntyy monesti katseleen telkkaria jos se on auki. Mietin että missä vaiheessa tuo poikanen alkaa ymmärtää sisällöstä jo jotain ja saa olla tarkkana mitä ohjelmaa sieltä oikein tulee.
Miehellä on ensi viikko talvilomaa. Ei ole vielä mitään kummempia suunnitelmia. Ehkäpä minä saan sitten nukkua vähän enemmän kuin normaalisti... *toiveikkaana*
Gerda ja poikanen 3 1/2 kk
Kun vielä täällä olen, niin pakko vastata :)
Meilläkin poika katselee telkkaria, erityisesti Simpsonit kiinnostavat. On tainnut kuulla sen tunnusmusiikin mahaan sata kertaa :) Ja onhan siinä kirkkaita värejä. Jostain luin, että vauva saa telkkarin katselusta virikkeitä, joten se on ihan ok. Varmaan lelut kiinnostavat pian enemmän, ja ryömiminen, istuminen, konttaaminen... :)
Ollaan oltu vauvelin kanssa liikenteessa lahes joka paiva. Tavattu ystavia ja hoidettu asioita. Tanaan on isoveli kotona paivakodista, kuten aina torstaisin, niin ei lahdettykaan kaupungille. Isoveli ei oikein viihdy kaupoissa eika jaksa aidin vauhdissa kavella.
Me varasimme viikon matkan Kyprokselle maaliskuun lopulle. Mies pitaa silloin isyysloman loppusosan. Vahan jo tyypilliseen tapaani hermoilen,etta mita kaikkea pitaa vauvalle sinne varata mukaan. Ollaan esikoisen kanssa matkusteltu paljonkin, mutta siita on jo viisi vuotta kun vauvan kanssa on matkusteltu. Ajattelin ottaa ihan vaan matkarattaat mukaan ja niihin tuon pehmean kantokassin. Ja sadesuoja paalle tuulta pitamaan. Nuo vaunut ovat niin valtavat, etta veisivat koko auton takakontin, eika yhtaan matkalaukkua sinne mahtuisi. Luin tuosta ketjun vauvan kanssa matkustamisesta ja sielta muistui taas mieleen hyvia vinkkeja. Aikoinaan kun isoveli oli 4kk kaytiin Saksassa ja reissu meni tosi hyvin, joten turhia kai huolehdin nyt. Mutta olen vain sellainen luonne, joka tykkaa miettia mahdollisimman monet asiat valmiiksi ja ennakoida tilanteita. Helpommalla paasisi, jos en huolehtisi niin paljon. Odotan kylla ihan innolla lomaa. Hotelli on tosi hyva ja laadukas. Otettiin se erikseen ja lennot Finnairilta-ei ole minkaan matkatoimiston tarjoama paketti.
Ja vauveli (3kk1vk) sen kuin kasvaa. Yritin tanaan pukea hanelle yhden potkupuvun kokoa 68, josta olen kovasti tykannyt, mutta jai niin tiukaksi,etta pakkasin sen pois. Vauva on noin 65 cm, eli pitaisi viela koko 68 menna. Mutta olen varmaan kutistellut noita vaatteita laittamalla ne kuivaajaan. No, sitten vain 74 kayttoon.
Meilla myos vaavi naureskelee kovasti aaneen. ja kun hanet hakee aamulla sangystaan, niin siella loistaa hampaaton hymy. Han herailee aamuisin tyytyvaisena ja jokeltelee pikku pupuille, joita olen asetellut pinniksen laidalle. Ihana poika. Han on kylla ollut niin helppohoitoinen vauva,etten voi mistaan valittaa. Ihan viela ei kaanny ympari, mutta kyljelleen menee jatkuvasti.
Mitas viela? Jotain piti teilta kysaista, mutta unohtuu aina kun olen tassa koneen aarella...
No, palaan jos muistuu mieleen.
Robyn ja pojat
Tulin kommentoimaan noita kysymyksiä.
Vaatteista: en oo ajatellut myydä kirpparilla, koska oon ajatellut kierrättää ihan omilla lapsilla jos pikkukakkosta ja -kolmosta joskus suodaan. Mielestäni uutena ostettujen vaatteiden myynti kirpparilla euron kappalehintaan on ihan turhaa, rahallisesti jää tappiolle niin paljon. Myynnistä hyötyy ainoastaan sen kun saa kaapinhyllyn tyhjäksi. Tämäkään ei ole ongelma kun varastoja löytyy. Lähipiiriin voisin lahjoittaa ilmaiseksi kiertoon joitakin vaatteita, jos vain vauvoja olisi tulossa.
Telkkarista: meillä poju katto olympialaisia kuola suupielestä valuen, varsinkin curling oli kovasti mieleen =DDD En oo estänyt katsomasta enkä valikoinut ohjelmien sisältöjä, kunhan ei kovin nopeatempoista ja välkkyvää kuvaa näy eikä äänet ole pelottavia. Tästä tulee mieleen terkkarin antama tv-kielto vauvalle: " aivot ei kestä välkyntää ja silmät vaurioituu!" ... Voisko enää vanhentuneempaa perinneuskomusta olla?! Vieläpä ammattihenkilön suusta =DDD
Kaukalosta: alkaa pojan jalat olla myttyrällä auton selkänojaa vasten. Kaukalosta on jo poistettu kaikki pienentimet aikoja sitten ja vyötkin on siirretty väljimpiin reikiin. Ihme on jos puoleen vuoteen asti siihen mahtuu!
Jokohan tuo pikkumies heräisi? Simahti sohvalle ja on nukkunut siinä jo puolitoista tuntia!! Ajattelin lähteä ihan ensimmäistä kertaa markettiin pojan kanssa, jos katsottaisiin isompia vaatteita. Eilisen lajittelun jälkeen käyttöön jäi vain muutama vaatekappale kun 62cm vaatteet meni varastoon. Sitä on vissiin todeeeella pienet piirit, kun kauppareissukin voi jännittää!
Kitty ja Topi (oisko 3kk ja 1vk?)
Meillä puntari näytti aamulla tasan 94kiloa!!:) jes, edistystä nimittäin tuokin. Tähän asti se on sahannut ihan mielettömästi mut nyt tuntuu et hiljalleen laskee vaikken tällä vkolla oikeen mitään oo kyenny tekeen selän takia..jumppakin oli peruttu..
Tänään meillä on kihlajaisten vuosipäivä, tosin juhlitaan vasta lauantaina. Tosin ei sillonkaan kummosesti mut viedään Pyry miehen vanhemmille yöksi et saahaan olla hetken rauhassa. :) ja nukkua aamulla piiitkään.
Myös meillä kahtellaan telkkaria. Terkka analysoi ku Pyry kattoo lätkää ja hiihtoo jne et johtuu siit ku on valkonen pohja ja siin joku selkee hahmo, siis erivärinen liikkuu ni on mielekästä.. Tiiä sitten :)
Kauhia hikka on taas..Syötiin perunaa ja porkkanaa ja tilkka maitoa ni sen jälkeen on hikkailtu ihan urakalla..
Siivota pitäs mut tän nappulan kanssa kahden se ei onnistu kun kaipaa niin paljon huomioo..mut jos sit siivois ku mies tulee kotiin ja huomen jatkais :) hiljaa hyvä tulee.
Marica28: jokos oot päikyn perustanu??:) siis hääpäikyn. Niin ja hauska kuulla et on muitakin nopeesti edenneitä ja ettekös tekin tavannu netis?? siis mikäli muistan oikein..
mut nyt jatketaan kirjojen hakua veikalle.
-neitoperhonen ja Pyry 3kk 9pv (meinaan väliin viekin kirjottaa Pyryn työnimen, Toukka tohon loppuun, heh)
Se on sitten punnituspäivä. Ja valehtelematta, se puntari ei sitten värähdä suuntaan ei toiseen, siinä se 90,5kg pysyy. Vaikka aloitin sen kiinteytysjumpan 2krt/vko ja olen vähän laskenut pisteitä syömisistäni. Uskomatonta. Onkohan mun puntari rikki ??? :)))
Onpas ollu kiirus viikko. En ole ehtiny kirjoittelemaan moneen päivään. Tiistaina oltiin laskiaismäessä miehen vanhempien ja veljien ja Elmerin serkkujen kanssa. Oli muuten hauskan näköistä kun veljekset (31v,32v ja 34v) laskee mäkeä liukurilla ;)
Laskinhan miäkin ja kivaa oli ;) mummu oli tehny evääksi laskiaispullia ja mehua. Elmeri nukkui vaunuissa.
Eilen mulla oli meikkikutsut mary kay -niminen ihonhoitosarja. Onko kellekkään tuttu ? Käsienhoitopaketti maksoi 66e, mutta sain sen emäntänä 39e ja tuli muuten niin ihanan pehmeät kädet. Mulla kuivuu ja haavoittuu kädet tosi nopeesti nykyään kun lotraan veden kanssa usein.
Meillä poika nukahtaa yöunille 20-21 ja herää pari kertaa yössä syömään. 5 aikaan alkaa levoton nukkuminen ja 7 herätään ylös. 10 lähdetään kävelylle ja nukutaan 1-3h unet. Ja toiset unet iltapäivällä 17-19 aikaan joko vaunuissa tai sisällä lyhyemmät torkut.
Mutta ei vieläkään kääntyile mihinkään suuntaan eikä ota leluja käteen. Paljon jokeltelee, nauraa ja seuraa. Myös telkkua. Jääkiekko oli ykkönen olympialaisten aikaan.
Kyllä odotetaan jo lomaa. 13 pvä lähdetään Kuusamo tropiikkiin. Ihana aamulla pukea kylpytakki vaan päälle ja ottaa poika kaikkuun ja mennä kylpylän puolelle 32 asteiseen veteen köllimään ;) ja sen jälkeen ihanalle, tuhdille aamupalalle. Voi kuinka odotankaan. Päivät ulkona, keväthangilla. Kuulostaa liian hienolta..
Neitoperhonen; en ole vielä tehnyt hääpäikkyä. saa nyt nähdä milloin innostuu siitä sen verran, ettäjaksais aloittaa. Kesällä kuitenkin vasta katsastetaan paikat ja sen jälkeen tehdään varaukset. Pieni paikkakunta kun on, niin ei tarvii niin aikaisin varata.
Joo, mekin tavattiin netissä. asuttiin silloin 30km päässä toisistamme :) Täällä oli muitakin marraslaisia " nettipareja" . Tamatu ainakin. Oliko vielä muita ?
Jeps,nyt tuo poika alkaa heräillä, on jo muutaman kerran äännähdelly siihen malliin.
-marica
vaatteista; en kans aio myydä vielä, jos sitten tuleville lapsille säästetään :) olen saanut paljon vaatteita veljen perheeltä, sekä tyttöjen että poikien. Ja on sitten laadukasta. Ulkovaatteetkin on reimateciä, mutta tottahan se on että laatua kannattaa ostaa, niin voi sitten jatkokäyttää.
Kirppariltakin olen ostellu, löytyy hyvää tavaraa. ja tarjouksia ja alennusmyyntejä yritän hyödyntää mahdollisimman paljon.
Kaukalo; meillä kans jalat koukussa pian istutaan. Olen jo ostanu työnjohtajaltani käytettynä britaxin istuimen.
vaatteiden pesusta; pesen kakkien vaatteet samassa ja samalla aineella. Käytetään amwayn SA8 -pesuainetta. Siin ei oo zeoliittia eikä sitä toista haitallista, oliko se fosfonaatti...
olikos nyt kaikki kommentoitu.. nyt pojalle ruokaa.
Höh en muistanu käydä puntarilla, mutta epäilen ettei mitään muutosta ole tullut :(( syöty on laskiaispullia ja synttärikakkuja ja menkat alko ja niihin liittyy megaturvotus, mutta ei ainakaan vaatteiden perusteella ole lisääkään tullu :)) mikä muuten on jänskää, ihan selvästi paikat kiinteytyy mutta kilomäärät ei putoa.
Meillä ei poika telkkaa kato iitä syystä että se ei oo auki muutako salkkareiden aikaan(se on mun omaa aikaa JOKA päivä) ja sillävälin iskä touhuaa pojan kanssa. Isovanhemmat oli olympialaisten aikaan kylässä ja sillon kyllä pojukin innostu telkasta :)
Vaatteet meilläkin menee säilytykseen, toiveena että saatas ottaa käyttöön joskus pikkukakkoselle. Mun äiti oli säästäny osan mun vaatteista ku mie olin vauva ja ne on nyt ollu Teemullakin käytössä, oikein retrokamaa :)))))))))))))))))))))))))))). Meillä menee vielä osa 60cm bodyistä ja 62cm ihan hyvin. Himpan jännittää tuleva maanantai että onko poika kasvanu riittävästi kuitenkaan(pelkkää tissimmaitoa saanu ny eka kerran koko kuukauden) omiin käsiin tuntuu että paino on noussu siitä viimeviikkoisesta omalla puntarilla käytöstä.
Nettiparihan mekin, ja silloin tutustumisvaiheessa asuttiin 120km päässä toisistamme. Eka vuosi oltiin ihan vaan kaveripohjalla mutta sittenpä hommat etenikin nopsaan tahtiin :))))) talonrakennusprojeksti on suunnitteilla, mutta paikkakunnasta ei oo päästy vielä yksimielisyyteen...
nyt on mentävä " vaunut" kutsuu
t.Tiitis ja Teemu 3kk ja 2pv
Moron,
eipä ole muistaakseni marrasvauvoihin tullut kirjoiteltua, vaikka joskus muutoin kyselen täällä jotakin. Marrasmammoissa voivottelin myös, kun laskettu aika oli ja meni ja odotus oli tylsää...
Nyt on tyttö 3½ kk ja sairastaa parastaikaa kolmatta flunssaa vuodenvaihteen jälkeen! Miten te muut olette näistä selvinneet? Meillä alkoi juuri olemaan edes joskus 5-6 tunnin unipätkiä yöllä, kun tämä viimeisin tauti viime viikolla alkoi. Hip hei.
Tästä on varmaan ollut kyselyä, mutta kun en lue joka päivä, niin on ehkä mennyt ohi. Osallistuuko joku muu Pediacel-rokotetutkimukseen? Me osallistutaan, vaikka kyllä äitiä sattui sieluun ja sydämeen, kun pikkuiselta verinäytteitä otettiin, ja jouduttiin vielä molemmista käsistä ottamaan, kun ekalla kertaa ei onnistunut. Tähän tutkimukseen osallistujat saavat halutessaan veloituksetta vesirokkorokotuksen. Mitä mieltä olette ko. rokotuksesta, aiotteko hankkia?
Itse ajattelin, että myös esikon voisi rokottaa samaan aikaan kun vauvan. Eihän se mikään kiva tauti ole ja toisaalta syksyllä, kun töihin lähden, on melkoinen järjesteleminen, jos kaksi lasta vuoronperään saa vesirokon. En voi mitenkään olla paria viikkoa sairaiden lasten kanssa kotona. Joku muu taas oli sitä mieltä, että kaikkea vastaan ei pitäisi rokottaa. Kommentteja, mitä itse ajattelette?
t. Neiti K:n äiti
Neitonen katsoo mielellään telkkarista esim. Teletappeja, kun isosisko niitä katsoo.
Vauvanvaatteita en aio myydä, koska a) toivon voivani puhua miehen ympäri kolmanteen lapseen (ei näytä helpolta urakalta, sanoisin) b) ei ole sen vaivan väärti, jos ei tarvita itse, aina löytyy joku, jolle kaikki vauvakamppeet kelpaa.
Tänään on sitten käyty ensimmäisessä virallisessa valokuvassa! Esikoisen kerhossa oli valokuvaus ja tietysti sitä piti sitten sisaruskuvakin ottaa! Saa sitten lähettää vaikka kauempana asuville sukulaisille..
Kirppareista ja muusta: Kyllä aattelin myydä ainakin osan pienistä vauvan vaatteista kirpparilla, koska tämä jää meidän viimeiseksi :( Tietysti pitää jotain säästääkin. Jos kaikki menee hyvin, niin ystäväni saa syksyllä vauvan ja heille voisi sitten antaa myös vaatteita. Musta on ihana kierrellä kirppareilla ja tehdä löytöjä! Hassua vaan, kun kaupan alennusmyynneistä löytää jo niin edullisesti potkareita ja bodyja, että niitä ei melkein kannata enää käytettyinä ostaa. Nytkin hamstrasin Prismasta potkareita 2 ja 3 eurolla!
Aika monella näyttää olevan lomailua tulossa; kylpylässä ja Kyproksella ja missäs vielä...?Minäkin varasin meille Tukholman-risteilyn pääsiäiseksi, tai lähtö on pääsiäis-maanantaina. Laitoin tuonne aloituksenkin aiheesta.
T:nillanalle ja linssilude
Meillä jatkuu pojan pakkomielteinen vatsalleen kääntyminen edelleen ja tuntuu ettei ole pienintäkään yritystä kääntyä itse takaisin selälleen. Sitten kiukutaan syyttävään sävyyn äidille ihan kuin mä kävisin pojan aina kääntämässä vatsalleen. Aina ne miehet syyttää naisia kaikesta!;)
Ilmeisesti noista kääntymisharjoituksista johtuen poika kävi niin ylikierroksilla eilen illalla että meillä odoteltiin nukkumattia aina puoli kahteen saakka. Sängyssä ei ollut yhtään kivaa ja sitten kun nappasin pojan syliin ja lauloin nukuttamistarkoituksessa Sinistä unta, poika pisti paremmaksi ja päästeli suustaan sellaista hassua ja ÄÄNEKÄSTÄ riikinkukko-kiekumista. Mua tirskututti kovasti mutta nukkumista yrittävää isi-parkaa ei tainnut yöllinen metelöinti kauheasti huvittaa ainakaan siitä päätellen että oli haudannut päänsä tyynykasan alle. Reppana.
Mistä lauluista teidän vauvat muuten tykkää? Meillä toimii yleensä rauhoittumiseen tuo mainitsemani Sininen uni sekä Päivänsäde ja menninkäinen. Muuten pojan lempparit on Jos sun lysti on ja Missä on peukalo. Ja hyvin pojan katse jo seuraakin että missäs se peukalo on. Oon saanut otettua pojasta ihania hymykuvia laulamalla samalla noita hauskuutuslauluja. Kun muuten vaan tuijottaisi kameraa ihan vakavana että mikäs kumma värkki tuo tuollainen on.
Meidänkin poika tunnustautuu penkkiurheilijaksi eli tv kiinnostaa ja sieltä erityisesti urheilu. Olympialaisten aikaan pää kääntyili kuin pöllöllä kun piti ihan väkisin päästä katsomaan mitä kummaa siellä ruudulla tapahtuu. Tykkää kyllä muutenkin katsoa telkkaa, vaikka sitten niska kenossa lattialta. Nähtäväksi jää millainen höyrypää tästä meidän pojasta sitten kasvaa. ;-)
Piti varmaan kommentoida johonkin muuhunkin juttuun vielä jotain mutta on niin kauhea nälkä etten pysty enää ajattelemaan muuta kuin ruokaa. Eli eiku soppakattilan ääreen...
Pikasesti taas jotain kommentoin...
meilläkin neiti kattelis telkaaria vaikka kuinka kauan pää kenossa lattialla. Oon yrittänyt vähän rajottaa, ettei neitistä mikään sohvaperuna kasva... vaikka tuskinpa sillä vielä mitään merkitystä ole!
Vaatteita en aijo myydä pois. Suuri toive on saada se pikkukakkonen tässä parin vuoden sisään... siis siten että alle kaks vuotta tulis ikäeroa.
Meillä neiti nyt jo toisilla päikkäreillä ulkona. Nukahti aamulla jo puol 10 jälkeen ja heräs ennen klo 12.00. Yleensä menee ekoille unille viim. 10.30 ja nukkuu 1,5-3,5h (siis tällä viikolla 1,5h ennemmin kuin 3,5h) ja sitten jaksaa olla hereillä vaihtelevasti taas 1,5-2,5h ja taas ulos ja nukkuu saman verran... tai siis max.2,5h ja sitten illalla ottaa vielä yhdet torkut ja sitten jaksaakin kukkua 3-4h ennen unien tuloa. Näyttää neiti vielä vähän hakevan uniensa aikaa, mutta eipä huolta niin kauan kun nukkuu yönsä hyvin (=kukkumatta muutamaa tuntia keskellä yötä).
Jaa pitiköhän vielä jotain kommentoida... enpä muista, mutta nyt tarvii kyllä jotain ruokaa lähtee valmistelemaan.
T: Hertta ja Anniska 4 päivää vaille 4kk
Nyt alkaa univelat pikkuhiljaa vaivaamaan. Mut kun ei osaa nukkua päiväl, niin ei :(
Tv:stä sen verran, että meilläkin katsotaan varsinkin viikonloppu aamuisin piirrettyjä.
Lomailemaan ei juuri mökkiä pidemmälle päästä, noita 3 koiraa ei kovin helposti hoitoon saa :)
Vaatteita en meinaa kirppikselle viedä, pikkukakkosta aloitetaan yrittämään syksyllä häiden jälkeen.
Paino ei tipu mihinkään, onneks pari kiloo ollaan jo voiton puolella. Punttiksella oon jaksanut käydä pari kertaa viikossa ja koirien kans lenkkeillään päivittäin.
Välit mun perheeseen yhä poikki, taidan kohta laittaa sinne viestiä että jos toi mutsin kiukuttelu ei lopu, ei tarvii olla meihin enää yhteyksissä.
Anoppikin on niin ärsyttävä kun se höslää koko ajan, onneks sil on nyt toinenkin lapsenlapsi. Sählätköön siellä, meille ei tarvii tulla!
Mutta se näistä itkuvirsistä, ei kun ruuan tekoon ja punttikselle!
On se rasittavaa tää muutto ja noiden välitystoimistojen kanssa pelaaminen yms. Ei teillä tartteta huonekaluja tai jotain? Ajateltiin, että mitään ei vietäis menessä vaan myytäis kaikki pois. Ei jaksa alkaa häslään noiden kaa. Vaikka muutamia huonekaluja onkin, että en raaskis luopua, mutta kai se nyt vaan on pakko. Jaa poika kyllästykin Mozartin kuunteluun, pitänee mennä hätiin. Ei oo nukkunut tänään paljo ollenkaan eli väsy painaa, mutta uni ei tuu simmuun.
Sitä listan päivittäjää vieläkin haen. Voin joutua nettipimentoon aikaisemmin kuin ajattelinkaan tai sit se vaan jää päivittämättä ja pois kokonaan. Päättäkää te =)
Le Cheile ja Kaapo Einari
Jospas minäkin pitkästä aikaa pinoutuisin. Tyttö toisilla tai itseasiassa neljänsillä unilla tänään. Aamulla nukkuu aina pienet tirsat 15min-1h,noin tunti heräämisestä. Sitten ulos päikkäreille joskus 11 jälkeen,unet kestää silloin yleensä n. 2tuntia (eipä meillä sen pidempiä unia päivässä yleensä nukutakaan ja siksi saattaa nukkua useatkin päikkärit). Heräilee siis niiltä unilta viimeistään puoli 2 aikaan ja kolmen aikaan tuntuu taas tarvitsevan tirsat,ne kestää kyllä vaan sen puolisen tuntia ja sitten vielä viiden aikaan ulos nukkumaan. Itseasiassa tuolloin kolmen aikaan nukkuu yleensä lyhyemmät unet,että käydään siihen aikaan ulkoilemassa (nyttemmin vain puolen tunnin lenkillä kun koira vielä toipilas) ja kun tullaan sisään,joudun kantamaan tytön vaunukopassa sisälle,kun meillä ei ole talossa hissiä ja siihen sitten yleensä herää. On nykyään niin herkkä uninen. Nukkuisi varmasti tuohon aikaan pidemmänkin pätkän,mutta mutta... No tää tälläinen päivärytmi sopii kyllä miulla oikein hyvin. Yöt nukkuu oikein hyvin.
VAATTEISTA: Olen just korjaillut kaikki 60cm bodyt pois kun alkoivat olemaan niin ahtaita pukea,potkupuvut kyllä vielä menee ja suurin osa käytössä olevista vaatteista on 62cm. Aion osan viedä kirpparille myyntiin,vaikka pikkukakkosta jossakin vaiheessa odotellaankin,mutta meillä on NIIN paljon vaatteita ettei niitä ole tullut nytkään käytettyä,tuskin tulee sittenkään. Ja nytkun tietää millaisia vaatteita tykkää käyttää, voin luopua niistä " ei niin kivoista" vaatteista. Ja meillä kun tuota säilytystilaa kauheasti ole,ja varastokin on niin kostea ettei sitä uskalla hyväksi käyttää vaatteiden säilytykseen.
Mitäpä vielä,meillä ei edelleenkään kääntyillä,kyljellekin nykyään hyvin harvakseltaa. nauravainen tyttö,joka haluaa koko ajan seuraa. Ei vielä kikattele ääneen. Meillä oli tuossa vähän aikaa sitten hurjat pulina-ajat,mutta nyt on vetänyt kovin mykäksi tuon neitosen. Ei tule niin paljon tarinaa kuin silloin saattoi pitkt tovit jutella. Tai jos äiti on niin kova puhumaan päälle,että tyttö katsonut parhaakseen olla hiljaa,todennut että kyllä tuo äiti tuntuu puhumisen oitavan... =D
Lauluista meillä tykätään kauheasti,on hyvä keino saada rauhoittumaan,jos alkaa kiukku tulla jumppamatolla ja hymy tulee välittömästi. Lempilaulua ei tunnu olevan,kaikki menee ja usein sanatkin on hukassa ja tulee omia sanoituksia. Mutta ei tunnu haittaavan =)
Mutta nyt hetkeksi pitkäkseen kun siihen mahdollisuus.
Jäi varmasti asioita kommentoimatta,mutta nyt on ollut muistissa jotain vikaa,ettei ole mitään uutta...
postanu ja Pinja 3kk 15pv
laitan nopeasti viestiä:
En ole ehtinyt punnita itteäni, enkä kerkeä myöskään päivittää pinoa.
Voisko joku siis laittaa kaikki ajantasalle mun puolesta tällä ja ens viikolla?
10kaks ja jere
Nää on vkon 7 tulokset, kun en löytäny vkon 8 mittauksia..
10kaks: LP: 104kg (84kg) PN: 100kg,(-2.2kg) TP:70-75kg
-neitoperhonen- :LP:96.5kg (?) PN:94.4kg (-2.1kg) TP: 75kg
rapuäiti : LP:97kg (101kg) PN:95.8kg (-1,2kg) TP: -30kg
Le_Cheile: LP: 78.6kg (75kg) PN: 78.6 (??) TP:70kg
marica28: LP: 95kg (82kg) PN: 90.3kg (-1.3kg) TP: 70-75kg
näätä77: LP: 83kg (77kg) PN: 80.7kg (+-0) TP: -10kg
tamatu: LP:94kg (82kg) PN: 93.4kg (-100g) TP: -10kg/22kg?
LYHENTEET: LP:Lähtöpaino (ennen raskautta paino), PN: Paino Nyt (muutos/vko), TP:Tavoite/paino
Ja viikko 9 :
näätä77: PN: 79,5kg
neitoperhonen: PN: 94kg
marica28: PN: 90,5kg
siinäpä ne. Mä en osaa käyttää värejä :( laitoin nämä ylös mitkä löysin.
... jos sopii?!
PUNNITUSPÄIVÄ: aamulla vaaka näytti 79,5 kg. Jes! Alkaa jo toivotulla numerolla :))
Eilen piti vielä kommentoida, että en aio myydä kirppiksellä meidän vauvanvaatteita, koska esikoista tässä vasta kasvatellaan ja toiveena olisi, että vaatteille olisi jo suht pian uusi käyttäjä. Enkä sittenkään ehkä raaski, annan mieluummin vaikka suvussa eteenpäin. Laitoin eilen myös gallupin vauvanvaatteista, suosikit & inhokit. Mielenkiintoista!
Meillä on pian edessä turvakaukalon osto. Pojun jalat ovat ihan Britaxin reunalla, ja sen muka pitäisi mennä 6kk:n ikään saakka! Pah! Mites muilla?
Yö meni vain 3 syötöllä, ja nukuttiinkin klo 8 saakka. Sen kummemmin ei 3kk-piikki poikaan vaikuttanut.
Tässäpä tärkeimmät. Heips!