Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä törkyhinnat, miten teillä on varaa asua siellä?

Vierailija
09.08.2016 |

Itse ei ole ikinä ollut mitään hinkua päästä Helsinkiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin törkyhinnat? Moni asia maksaa paljon vähemmän kuin huitsinnevadassa, jossa ei ole mitään kilpailua. Muutin Helsinkiin 2002 ja oikein hyvin on varaa asua siellä.

Vierailija
2/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti kun valitsee fiksusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuurilla. 730€/kk ja 50 neliötä 9 km keskustasta.

Vierailija
4/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä asuu kun tinkii sitten kaikesta ns. normaalista elämisestä. Itselläni menee kaikki tulot asumiseen ja ruokaan, mitään shoppailua tai terasseilla luuhaamista ei voi kuvitellakaan.

Vierailija
5/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasten koulut loppuvat, muutamme pois. Eihän meidänkään naapureina ole enää muita kuin mamuja. Olemme pian viimeiset suomalaiset. Vuosi enää, haemme kuitenkin koko ajan muualta jos vaikka sattuisi löytymään hyvien kulkuyhteyksien varrelta.

Vierailija
6/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten mulla olis varaa asua jossain, missä tarvitsisin auton. Onneksi nyt en tarvitse. Vuokra ei oo niin paha, kun on kaksi maksajaa.

Vierailija
7/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina asunut täällä. En muusta tiedä.

N47

Vierailija
8/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 74,5 neliötä ja vuokra 748e.

Vierailija
9/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntit tyhjätaskut valittaa....

Vierailija
10/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tää kallista on. Lohduttaudun sillä, että asunnosta saattaa saada sitten vähän lisäturvaa aikanaan eläkkeellä. Myy pois tai vaihtaa pienempään.

Vierailija
11/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein olekaan, mutta alallani töitä on vain Helsingissä. Olen kiitollinen että töitä on ja elän aika vaatimattomasti.

Vierailija
12/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tää kallista on. Lohduttaudun sillä, että asunnosta saattaa saada sitten vähän lisäturvaa aikanaan eläkkeellä. Myy pois tai vaihtaa pienempään.

Joo sama. Kun lapset muuttaa omilleen, muutan minikaksioon.

Vierailija
13/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna Helsingissä on normaaleilla älynlahjoilla varustetuille ihmisille kohtalaisen hyvin palkattuja töitä, joilla sen asumisen maksaa. Maakunnissa sama tyyppi olis puolipäiväisissä pätkätöissä, joten suhteessa varmaan yhtä tiukkaa.

Vierailija
14/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 21:stä neliöstä 500 euroa, siihen vielä sähkö, vesi, kotivakuutus, netti yms päälle. Voin sanoa ettei todellakaan ole varaa juhlia, harrastaa tai mitään. Sosiaalitoimistosta onneksi olen saanut apua lääkekuluihin. Ja on täällä onneksi paljon ilmaisia näyttelyitä, ilmaisia tapahtumia jne.

T: Opiskelija

Vierailija
15/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä asumisen lisäksi mene hirveästi mihinkään rahaa, vaikka on lapsikin. Autoa ei tarvitse ja harrastusmahdollisuudet ovat niin valtavat, että joka kukkarolle löytyy. Ilmaiseksi pääsee myös moneen kivaan paikkaan ja matkalipun hinnalla vielä useampaan. Pyöräilyreitit ovat hyvät, ja kesäisin tehdään perheen kanssa retkiä eri puolille pk-seutua.

Vaikea olisi kuvitella elämää jossain missä vaihtoehtoja on aina yksi tai kaksi tai ei yhtään. Aina ne samat lenkkipolut ja samat naamat. Ehkä ajattelisin toisin, jollen olisi täältä kotoisin.

Vierailija
16/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olekaan, ruokakaupassa maalla luulee että on piilokamerassa, kori ruokaa ja hupiakin yht alle 40€! Älytöntä!

Vierailija
17/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä saadekseni palkkaa, jolla voin maksaa vuokrat ja safkat elääkseni - ja jotta olisi varaa pitää sitä oikeaa kotia landella.

Eihän se mitään halpaa huvia ole.

Vierailija
18/18 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten mulla olis varaa asua jossain, missä tarvitsisin auton. Onneksi nyt en tarvitse. Vuokra ei oo niin paha, kun on kaksi maksajaa.

Paljonko teillä on neliöitä?

Minulla on yksin 80, uudehko rivari, keskustassa, kaupunki, mutta ei onneksi Helsinki. Asunto oma, velaton ollut jo reilu 15 vuotta, asunto siis vaihtunut aina parempaan.

Vaki työ, palkka netto n. 2000 €, työmatka 800 m, en tarvitse autoa.

Harrastuksia, ystävät täällä, reissataan vikonlopoumatkoja pitkin vuotta, lomilla pitemmät matkat.

Sinkku omasta tahdostani.

Näin on hyvä, olen kiitollinen!

Minua hirvittää Helsingin tilanne, ystäväni siellä asuvat ahtaasti, rahat menevät asumiseen ja ruokaan. Omaa ei voi ostaa, kun hinnat niin korkeat.

Täytyy olla varakas, että voi asua hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme