Onko linssikeitto terveellistä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
On se, tosin kasviksia / marjoja ois hyvä syödä päivän mitaan muillakin aterioilla. Linssikeitto on pitää mulla ainakin nälkää hurjan hyvin. Johtunee proteiinista ja kuidusta. :) Ollut meillä hyvä ruoka etenkin silloin kun ruokarahat ovat olleen vähän tiukilla.
Lisään itse linssikeittoon noiden lisäksi vielä uunissa paahdettua paprikaa ja soseutan, tulee tosi hyvää.
Ei kannata soseuttaa. Tukee puuroa. Suutuntuma huono.
Minä pidän linssikeitosta, suolistoni valitettavasti ei. Syön kahvikupillisen, jos puoliso on tehnyt, ja muuten vatsaystävällisempää ruokaa.
Idätetyt vihreät linssit sopivat paremmin, niitä lisäilenkin salaatteihin kasvatuskaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako niitä pikkutötsissä suolaliemessä lilluvia linssejä tai papuja. Kuivatut punaiset linssit kypsyvät nopeasti ja ovat halpoja. Huuhtelee vain siivilässä ja kiehumaan.
Aina kuin ihmisille sanotaan että älä tee näin niin ihmiset tekevät juuri sen mitä sanottiin että ei saa tehdä.
Linssit ovat terveellisiä ja uskon että linssit ovat paljon terveellisempiä kuin rasva kaikissa muodoissa
Sinun uskosi ei tee siitä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun linssikeitossa on rasvaa, kun freesaan öljyssä sipulit ja valkosipulit ennen kuin lisään linssit ja muut aineet. Eiliseen keittoon lisäsin porkkanaa, tomaattimurskaa, appelsiinia ja mausteita (juustokuminaa, chiliä ja suolaa).
Appelsiinia?
Niin? Kyllähän immeiset lisää ananastakin pizzaan, miksei appelsiinia linssikeittoon? Molemmat appelsiini ja ananas ovat hedelmiä, ja molemmat pizza ja linssikeitto on ruokaa. Totta kai appelsiinia voi laittaa vaikka pizzaan!
Laitatko myös tonnikalaa kaurapuuroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun linssikeitossa on rasvaa, kun freesaan öljyssä sipulit ja valkosipulit ennen kuin lisään linssit ja muut aineet. Eiliseen keittoon lisäsin porkkanaa, tomaattimurskaa, appelsiinia ja mausteita (juustokuminaa, chiliä ja suolaa).
Appelsiinia?
Sattui joku aika sitten jossain silmään resepti appelsiini-linssikeitosta. Pitihän sitä heti kokeilla, miten appelsiini sopii keittoon ja kotoa löytyi yksi vähän nahistunut appelsiini. Ihan hyvin sopii. Tänään syödään loput keitosta. Puoliso ei ihan pelkästä vegaanisesta keitosta innostunut, mutta hän paistoi oman keittonsa päälle vähän pekonia. Kuulemma toimi sekin ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Runsas piereskely ei ole terveellistä ja kertoo suolistossa tapahtuvista ongelmista.
Lyhyesti: ei ole terveellistä
Samaa meinasin kirjoittaa. Teen joskus mutta kyllä ilmavaivoja tulee aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupasta sa niin huonosti linssejä. Pieniä pakkauksia eikä alkuperämaata ilmoitettu.
Eikö muka ole alkuperämaata? Gogreeniltä saa ainakin kuivalinssejä, ei missään superisoissa paketeissa, mutta isompia kuin ne valmiiksi keitetyt tölkit. Lidlistäkin saa muistaakseni puolen kilon pusseja aika edullisesti. Itse ostan yleensä etnisistä marketeista kilon pusseja.
Lidlin linssipussissa lukee vain että pakattu Puolassa. Miksi näin epämääräisiä merkintöjä ettei voida kertoa missä kasvatettu. Tomaattimurskissa sama juttu usein lukee vain että valmistettu Italiassa. Italiahan on kiinalaisten tomaattien suurin tuoja niin jokainen voi miettiä mitä paskaa syö
Merkit Mutti ja Oro di Parma eivät ole kiinalaisia tomaatteja nähneetkään. Muita en käytä. Miksi Kiinassa kasvatetu muuten olisivat p-kaa?
Niin? Kyllähän immeiset lisää ananastakin pizzaan, miksei appelsiinia linssikeittoon? Molemmat appelsiini ja ananas ovat hedelmiä, ja molemmat pizza ja linssikeitto on ruokaa. Totta kai appelsiinia voi laittaa vaikka pizzaan!