Päiväkotikaverien äidit: miksi ilkeilette, kun meidän tytöillä on vekkihameet, polvisukat ja nahkakengät?
Ei kaikki halua pukea lapsiaan collegehousuihin ja huppariin!
Kommentit (24)
21 jatkaa... Ei tulisi ikinä mieleen naureskella muiden vaatteille, kun omani kulkevat välillä hmmm mielenkiintoisissa yhdistelmissä. Juhlissa sitten juhlamekot ja ulkona ulkovaatteet. Koskaan en pakota, vaan saavat valita pari vaihtoehtoa.
Niin kauan kun vaatteet ovat mukavat, helpot, säähän sopivat eikä niitä tarvitse varoa, pukekoon jokainen lapsensa kuten mielii (tai lapsi mielii). Kohtuutonta sen sijaan olisi odottaa, että ne päivänkodin tädit muussa kiireessään olisivat valmiita kuluttamaan ylimääräistä aikaa vaikka pihalle mennessä siihen, että yhdeltä lapsukaiselta joudutaan ensin kuorimaan päältä hame, alushame, polvisukat ja solkikengät ja sitten ulkoilun ajaksi laittamaan päälle legginssit haalarin alle, kunnolliset sukat, ulkokengät jne. Ja sisään tullessa sama show. Typerää olisi myöskin rajoittaa lapsen touhuamista vaatteilla, niissä on oltava mukava liikkua ja touhuta eivätkä vaatteet saa olla niin "hienot", että lapsi joutuu pelkäämään kiukkuista palautetta äidiltään jos polveen tulee reikä tai kengille tippuu maalia.
Jos äidit ilkeilee sun lapsille, niin se vaan osoittaa miten sivistymättömiä ja typeriä ne on! Alä siis pahoita mieltäsi moisista, eihän ne osaa muutakaan.
Minä en ainakaan onnistu pukemaan lapsiani. Saavat itse valita parista vaihtoehdosta, joihin itse pukeutuvat. Käyvät itse mielellään valitsemassa vaatteensa ja mun perintövekkihameet ja soljet jää valitsematta. Tällä hetkellä kettusukat ja frozen paidat on in. Eilen halusivat kaikki vaatteet pinkkiä ja yläosaksi valikoitui fleecehuppari pinkkien verkkareiden kaveriksi. Iltapäivällä voikin olla jo tyllihame a la Anniina balletiina. Joten pointsit niille äityleille, joiden lapset pukevat äidin valitsemia. En jaksa käyttää aikaa vaatteista vänkäämiseen. Siksi lapset saa valita, ja kelin mukaan sitten ohjailen