Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset sisäkengät kelpaa päiväkotiin?

Vierailija
09.08.2016 |

Minkälaiset sisäkengät kelpaa päiväkotiin? Onko perus-jumppatossut yleisin sisäjalkine päiväkodissa? Sitten ikuisuuskysymys: Onko päiväkodit tai lastenhoitopaikat kieltäneet crocsien käytön sisäkenkänä yleisellä tasolla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päiväkotiin tai lastenhoitopaikkaan ja kysy minkälaiset sisäkengät kelpaa, ja onko sisäjalkineen kohdalla vaatimuksia/kieltoja?

Vierailija
2/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oma lukunsa on, että suostuuko lapsesi käyttämään ko. kenkiä. Lisäksi jotkut lapset käyttävät tietynlaisia kenkiä fysioterapeutin suosituksesta. Olen päiväkodissa töissä ja aika monen lapsen tossut/kengät lojuvat lokerossa käyttämättöminä. Moni suosii enemmän jarrusukkia jne. Mulle on ihan sama millaiset sisäkengät lapsilla on... perheen oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossut tai pehmeät pohjat. Lapset siellä leikkii läjässä ja lähekkäin, aina joku astuu toisten varpaille, sormille. Crocseja näkee jonkun verran, luulisi että paremminkin jalassa pysyviä tossuja olisi tarjolla.

Vierailija
4/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus jumppatossut, helposti jalkaan laitettavat sandaalit (ei kuitenkaan mitään läpsyjä :D) ja crocsit ovat varmaankin yleisimpiä. Joillain tytöillä näkee myös ballerinoja. Riippuu toki lapsen iästäkin (esim. kävelemään juuri oppinut 1-vuotias vs. 6-vuotias eskari), että minkälaiset kengät ovat käytännöllisimmät ja minkälaiset kengät lapsi saa itse jalkaan. 

Vierailija
5/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytöillä ollut vuosia Tohvelisankareiden tossuja, pitävät ja äitikin pitää niistä😊

Vierailija
6/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä päiväkodissa mies- ja naishoitajat käyttivät nahkaisia perus-jumppatossuja käytännöllisyyden takia. Kuulin että lapsista jopa 90% käytti jumppatossuja.

Vierailija
7/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tohvelisankari.fi/kauhakuormaaja-sisatossut

nämä tällaiset tossut on pikkulasten tosi vaikea saada itse jalkaan. Isommilla taas oikein hyvät ja kauniitakin kyllä.

Tai sitten jos on niin pieni lapsi, että aikuinen pukee ne jokatapauksessa.

Näin olemme päiväkodissa työssämme huomanneet.

Vierailija
8/9 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocseja ei myöskään saa jokapaikassa käyttää.

Vierailija
9/9 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu päiväkodista/lastenhoitopaikasta minkälainen sisäkenkä suositus lapsilla on. Paikassa x saattaa olla crocs-kielto, mutta toisessa paikassa crocs-kieltoa ei ole. Suosittelen pehmeäpohjaisia tossuja lapselle.