Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+-*-+-* ENSIKOIDEN TORSTAIPÄIVÄ+-*-+-*

02.03.2006 |

Perustinpa tällekin päivälle uuden pinon kun en sellaista löytänyt... Eikä eiliseenkään pinoon ollut kukaan enää iltapäivän jälkeen kirjotellut :-O

Aurora: Itse asiassa en oo tainnut missään vaiheessa edes mainita millon testasin! Eli testasin kun täti oli vähän myöhässä eli kp 33/29-31. Halusin oottaa et täti myöhässä mut sit en kuitenkaan malttanu oottaa et se ois enempää myöhässä :-D Ja kyllä tuolloin ihan selkeä viiva näkyi! En oo testannu ku ton yhden kerran, pitäsköhän vielä varmistella toisella testillä?

Ja Auroran toiseen kysymykseen näistä tonttijutuista: meillä tosiaan mennään aika pitkän kaavan mukaan eli puuhommia on vielä, nyt ei kuitenkaan oikeestaan enää muuta ku pilkkomista ja pinoomista et saadaan takkapuita. Eli hitaasti mutta varmasti edetään tässä asiassa! Ja tää toinenki asia tuntuu etenevän NIIIN hitaasti, nyt vasta rv 5+0. Muistan kun sanoit et " toivottavasti teillä tärppäis jo tässä kierrossa" , kiitos siitä!

Tsemppiä Auroralle ja kaikille muillekin enskoille, plussasädetystä+++!!!

JoJo + Pallero rv 5+0

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa kp 18/24-? jännitys taasen tiivistyy.

lämmöt aamulla 37, saattaa johtua tästä vuotavasta nokasta.

Eilen illalla palelsi tolkuttomasti, vielä jopa saunassa tärisytti hetken aikaa, epäilen vaan että nämä on sellaisia itse kehittämiä oireita.

kp 24/24 naistenpäivänä, jospa sen kunniaksi testaisi jos olisi ihan oikeasti aihetta juhlaan ja kukkiin, joita ieheni kiltisti kantaa aina " juhlapäivinä"

Tsemppiä ja plussataifuuneja !!!!!

Vierailija
2/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa to aamupäivää kaikile! Kiva kun alkaa olemaan taas vkl käsillä ja huomena vkon vika työpäivä :O) Olen ollut jotenkin tosi väsynyt tällä vkolla?!?

Tänään menen kampaajalle. Piristävää kun saa uuden värin ja leikkauksen hiuksiin! Mun kampaaja antaa pesun yhteydessä aina päänhieronnan ja se tuntuu NIIN hyvälle!!! Sitä odotellessa.....

(.): Tikutin tänään vahvan viivan ovistestiin Kp. 14/27-29! Ilestyi siihen aika pian. Pupuiltu on ja täytyypä tänäänkin ja huomenna laittaa paketti eteenpäin ja toivoa parasta!

Positiivista mieltä kaikille Enskoille!

- JP -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun löytyy piinailijoita paikalta! peukut on AinoAuroralle pystyssä! *bd*

Itellä vielä toistaiseksi tylsät paikat, vaikka oviksen bongailu onkin alkanut. Piti aloittaa tikuttelu vasta huomenna, mutta aloitinkin jo tänään, kun eilen huomasin ehkä ne kuuluisat limat, joita en siis tosiaan koskaan ennen oo huomannut! Ainakin jotain venyvää oli, eikä voinut olla pupuilun tuotoksia, kun ei oltu aikoihin pupuiltu! Kukas tietäisi noista limoista: koska sitten sen oviksen pitäisi olla, kun ne limat löytyy? Ovistestiin sain tänään melko vahvan testiviivan, mutteu ollut positiivinen tulos kuitenkaan.

Olen viime päivinä lukenut pinoja vähän huolimattomasti, joten täytyy kysyä: onko meillä testaajia tällä viikolla tiedossa?

Diotima kp 15/31-41

Vierailija
4/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa...tänään vapaapäivä opiskeluista=) Pitäisi kyllä siivota täällä kotona nyt kun on aikaa, mutta jotenkin vain tämä netti (keskustelupalstat) vetää enemmän puoleensa=) No ehkä sitä tässä on kohta ryhdistäydyttävä oikeen kunnolla ja annettava pölypalleroille kyytiä!

Täti ei ole vieläkään ilmaantunut tänne (kp 31/27-32?)...Testailin maanantaina Mammaksi-raskaustestillä, mutta negaa näytti. Eli enpä taida ainakaan raskaana olla...ehkä tämä on vain sitten pidempi kierto kuin aikaisemmat kierrot pillerien lopettamisen jälkeen (viime kierto oli 29päivää ja sitä edeltävät 26-28). Jeps, mutta ajattelin vielä testailla uudemman kerran viikonloppuna, jos täti ei sitä ennen ilmaannu.

Tässä pieni runo...keksin ihan äsken. Yritän nähtävästi kaikin keinoin vältellä siivoamista...heh=) Mitäköhän tekemistä seuraavaksi itselleni kehittelisin;)

" Pientä nyyttiä toivoo tyttö tämä,

suhteeseen joka ei ole ollenkaan rämä.

Vauva toisi meille mukanaan suurinta iloa,

onnen suklaamuruja ainakin miljoona kiloa.

Merkityksen uudenlaisen pikkuinen elämäämme toisi,

hentoiset ja kauniit sävelet meille silloin ikuisesti soisi!"

Viipuli82, 2.3.2006

Vierailija
5/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopsasin kutrin sivuilta oviksesta,limoista ja lämmöistä tälläisen, josko siitä on apua, jos olet näitä oireita seuraillut

Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kananmunanvalkuaista muistuttavaksi (muistuttaa kiihoittumislimaa). Samoihin aikoihin voi huomata oman seksuaalisen halukkuutensa lisääntyvän. Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle.

Hormonitasolla estrogeni, luteinisoiva hormoni (LH) ja munasarjoja stimuloiva hormoni (FSH) kohoavat juuri ennen ovulaatiota huippuunsa ja romahtavat sitten äkkiä alas aiheuttaen kirkkaan liman ja kiihoittuneen olon lisäksi lämpötilan romahtamisen, munarakkulan puhkeamisen ja munasolun " syöksyn" munatorveen.

Joillain voi tässä vaiheessa tuntua joko kiukkuinen vihlaisu toisella puolella alavatsaa (kun munasolu irtoaa) tai " tylppää" jomotusta (puhjennut munarakkula " kirvelee" ).

Munasolun irrottua puhjennut munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja alkaa hyvin pian (yleensä tuntien sisällä) erittää keltarauhashormonia progesteronia. Kehon lämpötila nousee nopeasti ja limaneritys tyrehtyy kuin leikaten. Ts. siinä vaiheessa kun aamulämpö on kohonnut, ovulaatio on jo ohi

Vierailija
6/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AinoAuroralle tuosta ovislimatiivistelmästä!! :)

Itse olen nimittäin pähkäillyt samaa kuin Dio! Nyt saatiin selvennystä asiaan!

Täällä on vähän huonotuulinen päivä menossa, tentti meni päin puuta ja nyt kieriskelen ylenpalttisen vit..uksen kourissa....oon jotenkin niin kurkkuani myöten täynnä tätä koulua että sanoin jo tuossa kavereille että nyt tämä tyttö alkaa niitä vauvoja tekemään, pääsis sitten pois vuodenx tästä kouluhömpötyksestä....aaargh! (sori...pitää vähän purkautua!;))

Tietääkö kukaan saako muuten raskauden aikana värjätä hiuksiaan??

Oon miettinyt ku oon tällanen " tekoblondi" , jonka pitää aina juurikasvuaan vetyperoksidilla värjätä, niin eikös se kuitenkin mee ne myrkyt päänahasta verenkiertoon?? Vai kantsisko värjätä sitten kampaajalla, jos niillä on myrkyttömämmät värit? Ku ei viittis kuitenkaan raskauden aikana ihan petolinnun perseeltä näyttää, vaan haluis sillonki pitää ulkonäöstään edes hitusen huolta! ;)

-Tikru kp12

Vierailija
7/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just tänään luin jostainpäin netistä, ettei värjääminen sinänsä mitään haittaa, mutta hormoonien vaikutuksesta voi olla, ettei väri tartu raskausaikana samlla tavala kuin muuten. Eli joku valitti jossain, ettei väri pysyny ja toisilla taas oli kai ongelmia sen suhteen, että sävy ei ollutkaan ihan mitä piti... Tietysti, nettihän tunnetusti tietää kaiken, ja kaikki keskustelupalstat ovat 100% luotettavia... ;))

Mä oon ollut täällä taustalla hiljaksiin viime päivät, kun tuntuu ettei mulle mitään uutta kuulu :) Kiva kumminkin lukea muiden kuulumisia! Mulla vaan oireet on kuten ennenkin, eli viluttaa ja väsyttää ja pahaolo, mutta kun näitä ihan samoja " oireita" mulla on vaihtelevassa määrin normaalistikinihan ilman mitään raskautta... Mutta kai siellä sisällä sit on joku, kun ei se ole poiskaan tullut ;) Ekan neuvolankin sain aikaseks varata, parin viikon päästä sinne sitten. Tunnin käskivät varata, mitähän siellä niin pitkään toimitetaan...

Senkin sitten " opiskelin" eilen jostain, että aika yleisesti on miehetkin olleet ihmisillä mukana ekallakin käynnillä. Meillä ei saavuttanut suurta riemunkiljahduksten saattelemaa vastaanottoa, kun ehdotin moista. Itekin aattelin aluksi, etei kai nyt vielä heti tarvii, mutta katotaan nyt. On jotenkin ihan omituinen ajatus koko homma!

Tsemppiä piinailijoille ja muillekin!

t. Ope (Amyn ohjeen mukaan nyt rv 6+3)

Vierailija
8/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Ei kai kaikki nyt voinu plussatakaan samaan aikaan (niin kivaa kun se olisikin)! :)

[color=blueviolet]Fiorella: olipas maaliman hauskinta kuulla susta pitkästä aikaa!!! Mulla on ollut vähän matalapainetta, kun tuntuu että kaikki vanhat Enskat ovat häipyneet! Moolistakaan ei oo aikoihin kuulunut... :( Tuli välillä sellainen tunne, että täällä saa pyöriä tuomipäivään asti, kun muut vaan plussaa! Vaikka toki oon iloinen kaikista plussista, kun en kellekkään muuta toivo! Auttaisikohan sua toi luomuilu, se ois kiva! Itekin jätin tästä kierrosta greippimehut ostamatta, vaikka ovista aion kuitenkin metsästää, kun muuten niin heikko mahdollisuus osua sen kohdalle.

[color=deeppink]Mä sain kanssa Ennustaja-Elliltä ennustuksen: Sinulle syntyy poika 14.3.2007, tyttö 15.2.2011 ja tyttö 7.4.2012, joten plussataan sit Lisbetin kanssa samoihin aikoihin alkukesällä! ;)

[color=magenta]Hoyt: eka onnittelut työpaikasta! Sit asiaan: mulla on kanssa ollut hyvinkin epäsäännöllistä (kierrot 24-96), joskin nyt näyttäisi meno vähän tasoittuneen (31-41). Yleisenä ohjeena mun käsittääksen terveyskeskuksissa käytettään, että jos ei menkkoja kuulu 3 kuukauteen, niin sit lääkäriin. Mä olin tossa just tutkimuksissa ja tapasin lapstettomuuden hoitoon erikoistuneen gynen, joka sanoi että on todennäköistä, että en ovuloi joka kierrossa, koska pitkissä kierroissa ovuloimattomuus on todennäköisempää, kuin normaalipituisissa.

[color=blueviolet]Ainolle (lyhensit sut :) ) kiitti noista lima-tiedoista! Tänään pupuiltiin, joten nyt taas en tiedä mikä on mitäkin limaa, turha edes niitä miettiä, kun voi olla ukon tuotoksia nuo... ;)

[color=deeppink]Mites Elinan kävi? Joko täti tuli sua kiusaamaan? Peukut on kyllä vielä pystyssä sulle, jos sun lämmöt vaan muuten sekoilee...

[color=magenta]Olispas muuten Viipulilla hauskasti runosuoni sykkinyt! :)

Vierailija
9/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa torstai iltaa melko hiljaista on ollut plussa aallon jäljiltä =)

Itsekin olen vain käynyt lähinnä lueskelemassa kun ei oikein mitään tapahdu. Kp 18/28 olisi menossa oviksen luulin jo olleen ja meneen mutta nyt on muutamana päivänä ollut selviä limoja!!! Eikös ovis ole vain kerran elikkä taitaa tarkoitaa keiron venymistä. Sais kyllä olla venymättä tulisi vain täti niin pääsisi uutta ovista tikuilla jahtaamaan!

Olipas oma napaista.

Plussaneille tarrasukkia ja muille plussa tuuli!

Vierailija
10/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä nyt sitten uskaltaudun siirtymään tuonne odotus-puolelle. Siirrytään takaisin sitte jos ei pikkuinen pysy kyydissä. Kiitos kaikille hienosta ja kannustavasta seurasta! Toivon ihan hirveesti että te kaikki vielä ennemmin tai myöhemmin plussaatte ja tuutte pian perässä o-puolelle! Varmasti tuun tänne vielä kurkkimaan :)

Viipero & Pieni 4+4

Vierailija
11/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkuun galluppia: seurailetteko te kaikki ovista jollakin menetelmällä? Ja tuntuuko teistä, että hyvä yrityskierto menee hukkaan, jossei pääse pupuilmaan oviksen aikaan?

Ja vielä, onko yllä mainittu oikeasti käytännöllistä ja tarpeellista, vai vaan " hedelmöittymisen mahdollisuuden maksimointia" ?

Kun itse olen aina jotenkin naiivisti ajatellut, että kunhan jättää ehkäisyn pois, se on siinä. Mutta tuntuu, että kaikki lasta yrittävät oikeasti panostavat touhuun muutenkin, kun vain harrastamalla vähän enemmän seksiä ilman ehkäisyä.. Onko mulla siis mitään mahdollisuuksia ikinä raskautua, jos en aio seurailla lämpöjä/limoja? Ja jos pupuilenkin vain silloin, kun siltä tuntuu (eli ei ihan joka toinen päivä..)?

En tiedä, lukeeko kukaan enää tänään tätä, mutta kyselen huomenna uudestaan, jos en saa keneltäkään kommenttia :)

Vierailija
12/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä itsekin miettinyt ihan samaa, että pitäisiköhän sitä jollakin tavalla aktivoitua tässä hommassa. Ei nimittäin taida ihan sillä tavalla onnistua, että vain odottelee tärppäämistä. Jätimme ehkäisyn kokonaan jo elokuussa 2005 ja vieläkään ei pienokaista ole näkynyt...

Ehkä se toisaalta myös pelottaa, että jos sitä sitten yrittääkin ihan tosissaan ja ei sittenkään onnistu, niin mitäs sitten tehdään?!? Voi olla, että vielä yritetään ihan " luomu" menetelmillä, mutta jos ei ala tärpätä, niin sitten on otettava kovemmat otteet :)

Kiva, kun kuulee, että joillakin on pienokainen tulossa ja pääsettä odottajien joukkoon. Tsemppiä teille ja kaikille meille, jotka vielä kovasti yritetään. Onnea kaikille odottajille :)

Sekavia ajatuksia... Oli muuten hieno runo :)

Vierailija
13/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Kandin galluppiin: mä olen bongaillut ovista toisesta yrityskierrosta alkaen (nyt siis kuudes menossa) koska meillä ei harrasteta pupuilua mitenkään säännöllisesti joka toinen päivä, hyvä jo kerran viikossa. Mies tulee usein kotiin arkisin siihen aikaan, kun mä jo olen väsyneenä nukkumaan menossa. Viikonloppuisin saattaa olla menoa ja olen taas väsynyt. Mun kierrot on olleet tosi epäsäännölliset (viim. vuoden aikana 26-46pv), joten todennäköisyys osua sattumalta pupuilemaan oviksen kohdalle on pieni. Eka kierto mentiin jtp-taktiikalla, joka ei toiminut ollenkaan, vaan koko touhusta meinasi tulla pakkopullaa heti. En tunnista ovista itseltäni millään kivuilla tms.

Otin siis ovistestit käyttöön ja mittaan myös aamulämpöjä, jotta tiedän tapahtuuko ovis todella. Mies tietää mittailuista, mutta en puhu hänelle niistä sen enempää, koska hänelle tuntuu tulevan suorituspaineita. Tosin kyllähän hän varmasti huomaa muutenkin, kun yllättäen eukko odottaa illalla kotona innokkaana. ;)

Mun mielestä tämä oviksen bongailu ei ole tuntunut hankalalta tai tehnyt tästä hommasta ¿työtä¿. Kuumemittari menee aamulla suuhun rutiinilla ovistesti plussan jälkeisinä päivinä. Viime kierrossa mokasin itse ja missasin oviksen etukäteen, ja tosiaan tuntui että kierto meni hukkaan. Onneksi sattui kohtuullisen lyhyt kierto, niin ei ottanut niin pahasti päähän!

Selitän siis itselleni tätä touhua tuolla epäsäännöllisellä kierrollani, mutta olen kyllä myöskin tyyppiä ¿kaikki-minulle-heti¿, joten sekin varmasti asiaan vaikuttaa. Ja kun ikääkin on tuo 30v ja haluaisin enemmän kuin yhden lapsen, tuntuu ettei tässä enää vuosia ole aikaa esikkoa odotella.

Ja vielä kysymykseesi, onko tämä kaikki vain " hedelmöittymisen mahdollisuuden maksimointia" : minun kohdallani tämä tuntuu tarpeelliselta em syistä, kuten pitkään perustelin. :)

[color=blue]Täällä vauvakuumepalstalla saa varmaan vähän vääristyneen kuvan tästä vauvan teosta: musta tuntuu, että täällä käyvät tarkkailevat itseään ja bongailevat ovista useammin, kuin naiset keskimäärin. Aivan varmasti kuitenkin ilman tuota voi tulla raskaaksi! Onhan naiset lisäntyneet aina ilman se kummempia konsteja! Jatka vaan pupuilua fiilisten mukaan, niin kyllä se plussa sulle tulee! Olisi ihanaa itsekin pystyä siihen, mutta kun ei, niin ei! ;)

[color=violet]Oh-hoh! Tulipas pitkä ja perusteellinen selostus, jaksatkohan lukea! :)