Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerron teille, miksi oppimistulokset heikentyvät.

Vierailija
08.08.2016 |

Terve.

Tästä aiheesta on täällä keskustelu, jota mielenkiinnolla lueskelin, olenhan sentään juuri peruskouluni päättänyt henkilö. Monet syyttivät heikentyneistä tuloksista "vanhanaikaisia" opetustapoja. Itse syyttäisin tulosten heikentymisestä lähinnä näiden vanhojen ja hyviksi todettujen opetustapojen katoamista. Oppilaita myös tasapäistetään liiallisuuksiin asti, tuntuu siltä kuin oppilaat olisivat yksi suuri harmaa massa, joka on vain saatava peruskoulusta läpi, tuloksista viis. Hyvät oppilaat turhautuvat, keskiluokkaa olevat oppilaat häiriintyvät "erityisoppilaista", erityisoppilaille ei riitä heidän tarvitsemaansa huomiota. Kukaan ei siis hyödy.

Koulussa annetaan oppilaille nykyään tabletit kouraan (tableteilla tehdään muuten kaikkea ihan muuta kuin mitä pitäisi), opiskellaan asioita "yli oppiaineiden rajojen" (tosiasiassa oppilaat hämmentyvät, eivät hahmota asioita ja kaikki menee heiltä ohi) ja keskitytään "sosiaalisiin taitoihin" (tehdään joka ikinen asia parin tai ryhmän kanssa, suurin osa ajasta menee jutteluun, oma ajattelu ei kehity eikä mitään osata enää tehdä itsekseen).

Että tällaisia ajatuksia minulla. Kiitos.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin juuri päättänyt peruskoulun ja  eniten oppimista vaikeutti se, että kaikki muistiinpanot näytettiin hiton smartboardilta. Opettaja painaa uutta diaa näkyviin hirveää tahtia, ei kerennyt ajatella mitä sinne vihkoon suhaa vaan kirjoitin nopeasti jotten jää tahdista jälkeen. Välillä kun ne älytaulut oli (onneksi) rikki ja opettaja kirjoitti muistiinpanot "vanhanaikaisesti" liitutaululle, niin johan jäi mieleen. 

Nyt kun lukioissa aletaan vaatia digikirjoja ja kaikki sähköistetään niin oppimistulokset romahtavat entisestään ja mulla ainakin tulee olemaan niin vaikeaa oppia. Entäs sitten jos tietokone menee vaikka huoltoon niin mites sitten luen?

Vierailija
22/23 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä voisi vielä mainita, että useimmat asiantuntijat, jotka päättävät opetussuunnitelmista ja koulusta ylipäätään, eivät tunne nykykoulun arkea lainkaan. Kaikki kuitenkin kuvittelevat olevansa asiantuntijoita, koska ovat joskus viime vuosituhannen puolivälissä käyneet itse koulua. Tällaisia päättäjiä on edelleen paikallistasolla. "Minun aikanani oli 50 oppilasta luokassa eikä ollut kurinpitovaikeuksia. Kyllä nykyopettajat ovat huonoja, kun eivät osaa pitää kursi." Niin eiväthän lapset ja nuoret tai maailma yleensäkään ole mihinkään muuttunut, eihän.

Se minkä haluaisin sieltä menneiltä ajoilta elvyttää, on vanhempien myönteinen asenne kouluun ja luottamus opettajaan. Nämä ovat alkaneet kadota kokonaan. Ja se heijastuu lapsiin ja nuoriin. Millä saisimme varsinkin poikien, mutta nykyään myös monen tytön asenteen kouluun positiiviseksi. On valitettavaa, että koulun käynti ei enää avaa ovia kaikille työelämään ja se syö tietenkin asennetta. Mutta toisaalta, jos ei käy koulua, on suora tie syrjäytymiseen monen kohdalla suorana viitoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi