Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitajaksi vai sairaanhoitajaksi?

Vierailija
08.08.2016 |

Olen ajatellut hakea toista kertaa opiskelemaan terveydenhoitajaksi - edellisellä kerralla en päässyt sisään kouluun. Olen kuitenkin miettinyt, mikä puoltaisi sitä, että kannattaisi hakea nimenomaan terkkariksi, eikä sh:ksi? Terveydenhoitajahan kuitenkin saa myös sh:n pätevyyden ja koulutuksessa on paljon samaa. Terkkariksi on vaikeampi päästä opiskelemaan ja vaikka opiskelisi ensin sh:ksi, niin myöhemmin voi silti jatkaa terkkariksi halutessaan. Lisäksi yksi tuntemani th väitti, että aika moni terveydenhoitaja tekee sairaanhoitajan töitä joka tapauksessa, koska terkkarin hommia ei ole riittävästi tarjolla.

Kannattaisiko siis hakea sh-koulutukseen, johon on helpompi päästä vai hakea vaan suoraan terveydenhoitajan koulutukseen, vaikka siinä on taas isompi riski jäädä rannalle? Terveydenhoitajan homma siis kiinnostaa enemmän, mutta ei sairaanhoitokaan huonolta vaihtoehdolta tuntuisi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni th/sh-koulutus. Teen sairaanhoitajan töitä koska koulutuksen aikana huomasin olevani enemmän kiinnostunut siitä puolesta.

Pääsin ekalla yrityksellä kouluun ja sain jopa valita kumpaan menen, sh- vai th-puolelle. Valitsin th:n koska sain kätevästi kaksi pätevyyttä vain puoli vuotta pidemmällä koulutuksella.

Terkkarin hommia on tosiaan paljon vähemmän tarjolla kuin sh:n, siksi itse suosittelisin sairaanhoitajaksi hakeutumista, koska hiukan helpompi päästä opiskelemaan. Jos myöhemmin haluat terkkarin koulutuksen, et sittenkään pääse automaattisesti hakematta, mutta mahdollista se toki on vaikka vuosienkin päästä hankkia erikoistuminen.

Tsemppiä kovasti pääsykokeisiin! Hienolle alalle olet hakeutumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä