Pelastakaa väsynyt äiti! Parhaat vinkit joilla sais perheen tekemään kotitöitä?
Minä teen meillä ihan kaiken yksin, siis ihan kaiken. Mies osaa käydä kaupassa jos laitan listan (tarkan) tai käsken imuroida. Itse ei ryhdy mhinkään. Lapset ovat myös niin pilalle passattuja että eivät tee yhtään mitään ellen huuda kuin alikersantti vieressä. Jopa miehen tytär, teini-ikäinen lapsipuoleni pitää mua piikana, tiputtelee likaiset vaatteensa lattialle josta saan ne nostella, isältään ei kysy yhtään mitään vaan " Maija mis on pyyhkeet tuo mulle puhdas". En jaksa enää päivääkään tällaista elämää. Kaikki vinkit tervetulleita!
Kommentit (23)
meillä on niin heikko taloudellinen tilanne että mitään en raaski roskiin laittaa eikä Hoplopit yms. tule kysymykseenkään. Viikkorahaa ei myöskään pystytä maksamaan (olemme työssäkäyvä pariskunta mutta otimme vähän turhan ison asuntolainan). Luulin että neliömäärän tuplaantuessa sotku vähenee... Myös koko huushollin konmaritin viime talven aikana joten rojua ei pitäisi olla ja vaatteet loppuvat heti jos niitä ei pariin päivään kukaan pese. En ymmärrä miten tähän on ajauduttu ettei kellekään muulle tule mieleenkään mitään tehdä, ajattelen koko ajan miten ihana olisi lähteä pois täältä! Olen miehelle kertonut miten väsynyt olen tähän, oli vaan että jaaha eikä mikään muuttunut.
Ap, entistä väsyneempänä ja vittuuntuneempana tuijottaa luuttua "vapaapäivänä"
Ap, sinulle on nyt annettu monia neuvoja, mutta ne ei tunnu kelpaavan. Sanot että vaatteet loppuu jos kukaan ei pese. Sehän se pointti onkin. Pese vain omat vaatteesi. Mies ja lapset voi sitten pestä omansa jos likaiset ei kelpaa. Pese vain omat astiasi sitä mukaa kun niitä tarvitset. Mies ja lapset voi tiskata jos ei halua syödä likaisilta astioilta jne.
Näin se menee. Mitäs otit itsellesi miehen jolla ei halua yhteisten asioiden hoitamiseen. Tämä on ollut selvillä jo seurusteluaikana joten ei mikään yllätys.