Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte joilla on todellla tiukka ruokabudjetti?

08.08.2016 |

Miten elää tiukalla ruokabudjetilla? Apua kaivataan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viikon ruoat 30e. Onko liikaa? Meillä kolme henkeä.

Vierailija
2/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitä mikä tarjouksessa on ja sen mukaan teen sapuskat. Töihin eväät, tyyliin voileivät ja banaani, kotona itsetehty ruoka lasten kanssa.

Kesälomalla lapset on lämmittäneet ed päivän jämät. Nyt helpottaa taas kun koulu alkaa ja saavat toisen ruuan sieltä.

Onneksi asutaan sen verran metsässä että marjoja on saatu pakkaseen ja suuhun. Sieniä ei täältä juuri löytynyt eikä niitä valitettavasti muut syökään kuin minä.

Näin on menty niin työttömyys- kuin työllisyysaikakin, kaupan herkkuja tulee enemmän ostettua silloin kun on rahaa. Köyhempään aikaan niitäkin taikoi itse sen mukaan mitä kaapista ja luonnosta löytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pitkälle itse. Noudatan ruoka-aikoja kolmesti päivässä ja hyödynnän tarjoukset sekä metsän antimet. Sijoitin arkkupakastimeen muutama vuosi sitten. Se on ollut ahkerassa käytössä siitä asti. Vaikka meillä on kaksi teiniä ja minä, suunnittelulla ja harkinnalla ruokaan kuluu noin 70€ viikossa.

Vierailija
4/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin viikonloppuna poimimassa mustikoita ja kävin hakemassa sukulaisilta omassa maassa kasvatettuja perunoita. Ostan yleensä -30% / -50% tuotteita. Tekee ison annoksen ruokia aina kerralla ja pakastaa. Jos oot oikein tiukoilla, niin kannattaa käydä hyödyntämässä niitä ruuanjakelupisteitä.

Vierailija
5/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pitkälle itse. Noudatan ruoka-aikoja kolmesti päivässä ja hyödynnän tarjoukset sekä metsän antimet. Sijoitin arkkupakastimeen muutama vuosi sitten. Se on ollut ahkerassa käytössä siitä asti. Vaikka meillä on kaksi teiniä ja minä, suunnittelulla ja harkinnalla ruokaan kuluu noin 70€ viikossa.

Teen siis viilit, jugurtit, leivät itse.

Kesäisin kasvatan omat salaatit, tomaatit ja kesäkurpitsat sekä yrtit.

Poika tuo kalan pöytään kesällä ( ja pakkaseen).

Vierailija
6/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idätän sinimailasta js mung-papua (runsaasti vitamiineja), syön kasvispainotteista ruokaa (linssejä, papuja, soijaa, tofua), aamuisin puuroa.

Vierailija
7/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idätän sinimailasta js mung-papua (runsaasti vitamiineja), syön kasvispainotteista ruokaa (linssejä, papuja, soijaa, tofua), aamuisin puuroa.

Teen siis ruoan itse ja hyödynnän myös tarjoukset, etenkin hedelmien osalta.. Ikkunalaudalla kasvatan lisäksi yrttejä, juureksia kuten porkkanaa lanttua ja kaalia syön paljon. Proteiinilisänä maitorahkaa.

Vierailija
8/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaus halpoihin proteiinilähteisiin kuten tarjousjauheliha, broilerinkoivet, halvimmat kananmunat. Näihin yhdistetään aina edullisimmat kasvikset. Riittävä proteiini (sen rasvaisuutta kavahtamatta) vähintään 2x pv yhdistettynä kasviksiin pitää ravittuna ja nälättömänä. Välipalaksi esim. kaurapuuroa isoista hiutaleista ja ehkä marjasoppaa.

Vierailija
9/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa keitettyä perunaa suolalla maustettuna. Ajoittain kananmunia. Puurosta en pidä, siksi sitä hyvin harvoin. Kyllä tällä hengissä pysyy.

Vierailija
10/10 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se viikon lista n. 30€

luumuja 0,45

mandariinia 0,88

banaania 1,03

3 kesäkurpitsaa 1,50

1 kg tomaattia 1,50

2 jääsalaattipussia 2,18

kurkku 0,98

6 sipulia 0,70

4 porkkanaa 0,80

perunoita 0,92

7 viiliä 1,26

1kg jogu 0,89

juusto 2,69

grillimakkara 0,90

kinkkusiivu 1,89

4 maitoa 2,76

4 reissumiestä -30%  1,06

keiju 1,99

hiiva 0,20

pakastepinaatti 0,49

kuohukerma  -30% 0,63

munia 0,99

lasagnelevyt 0,99

2 tonnikalaa 2,98

2 appelsiinimehua 2

yht. 32,66

Näistä teen viikoksi ruoat. Kurpitsakeittoa, linssiporkkanakeittoa, pinaattilettuja, tonnikalalasagnea, pyttipannua. Kotoa löytyy jauhot, riisit, linssit, marjat ym. Joten vielä teen riisipuuroa, mustikkakiisseliä, sämpylöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi