Pian synnytys edessä
Ei varsinaisesti mitään odotuksia tai ressiä, mutta enemmänkin mietityttää ja pelottaa jos joku menee huonosti tai menisin paniikkiin tms. Kipua en osaa odottaa/pelätä, koska siihen en saa mitään kulmaa, miten varautua. Esikoinen tuli suunnitellulla sektiolla, joten vauvanhoito ei mietitytä/huoleta. Nyt ekaa kertaa "oikeaa äksöniä" synnytyksen suhteen tulossa. Sisko sanoi mulle että "Älä murehdi, kyllä luontoäiti hoitaa!" En kokemattomana oikein sisäistänyt...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ja toki kannattaa kuitenkin henkisesti varmuuden vuoksi valmistautua myös mahdolliseen sektioon. Aina ei sektion jälkeen onnistu alatiesynnytys.
Olen kyllä varautunut siihenkin jos niin käy. En oikeastaan ole sulkenut mitään vaihtoehtoa ulos. Ap.
Yleensä kaikki menee oikein hyvin. Pyydä reippaasti kivunlievitystä heti kun tuntuu siltä. Tarvittaessa vaadi sitä. Ole avoimin mielin. Kun saa lapsen rinnalleen niin se on uskomattoman ihanaa. (Tai siis ehkä saitkin myös ekalla kerralla, mutta ainahan sektion jälkeen ei saa).
Voi AP, älä odota alatieltä liikaa. Ihan kaikella ystävyydellä. Mun alatiesynnytys oli kans tunnekylmä, koski niin paljon (repeämät) että kipu haittasi vauvaan keskittymistä synnytyksen jälkeen. Ja vauva oli isällään kun mua kursittiin kasaan 3 h. Toivottavasti sulle ei käy samoin mut monillle käy.
Itse asiassa aika harvalle käy niin että tuntikausia joutuisi olla tikattavana.