Ymmärrän nyt miltä synnytys tuntuu.. Kävin äsken
paskalla ensimmäistä kertaa varmaan 5 päivään. Tuntui kuin perse olisi revennyt kahtia mutta oli vain työnnettävä ja työnnettävä.
-m25
Kommentit (30)
Ei, nyt sä sekoitat. Toi perseen repeäminen voi sattua ihan muissa puuhissa. Vauvat harvemmin tulevat maailmaan perseen kautta.
Ap, korota se kipu vielä potenssiin sata. Sä et tiedä mitään synnytyskivusta ja varsinkin sellaisesta synnytyksestä, johon ei ehdi antaa enää mitään puudutusaineita. Nimim. kolme lasta synnytetty pelkillä aqua-rakkuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, korota se kipu vielä potenssiin sata. Sä et tiedä mitään synnytyskivusta ja varsinkin sellaisesta synnytyksestä, johon ei ehdi antaa enää mitään puudutusaineita. Nimim. kolme lasta synnytetty pelkillä aqua-rakkuloilla.
No en nyt ihan tuohonkaan usko. Luulen, että miehenä kestäisin synnytyskivun aika helposti.
Kyllä mulla synnyttäessä on tuntunut kakkosessa tuollainen mieletön paine, mutta kokemukseen kuuluu olennaisena epämiellyttävänä osana mieletön kiristys ja vihlonta kohdunsuulla sekä tietysti kohdun kramppaaminen. Käsittääkseni näitä on vaikea kakalla käydessä simuloida, jos ei ole kohtua tai kohdunsuuta. Vahvana bonuksena myös aiheellinenkin pelko omasta tai lapsen vammautumisesta tai kuolemasta.
Luulenpa että sun pieni pökäle ei ole verrattavissa lapsen synnyttämiseen :D
Vierailija kirjoitti:
Ei voi verrata; vagina venyy kun taas perse ei.
Sullapas on veikeä perse. Kyllä se sulkijalihas antaa periksi ihan kaikilla, ellei sitä ole vahvistettu jollain kevlar- tai metallilangalla. :D
Ei miehet voi sitä mitenkään kuvitella tai koskaan saada tietää miltä se oikeasti tuntuu. Eikä miehet sitä kestäisi edes, siksi naiselle on luotu se et nainen voi synnyttää koska naiset sen pystyy kestämään.
Täällä taas viljellään äitimyyttiä. Suomalaiset laiskat ämmät glorifioivat synnytystä ja sen kestoa ja kipuja,
kun taas australialaisnainen näytti kuinka homma oikeasti hoidetaan helpolla , ja synnytti viitoset kahdessa minuutissa. Älkää nyt miehet uskoko ihan kaikkia höpöhöpöjuttuja mitä palstamammat kertoo.
Mulla 2 lasta sektiolla, en ikimaailmassa ois suostunu alakautta synnyttämään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt ihan tuohonkaan usko. Luulen, että miehenä kestäisin synnytyskivun aika helposti.
Niin. Luulet.
Mietipä minkä palkinnon saat siitä tuskasta. Pökäleen joka huuhdotaan alas vessanpöntöstä viemäriin.
Synnyttäessä sentään saa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet voi sitä mitenkään kuvitella tai koskaan saada tietää miltä se oikeasti tuntuu. Eikä miehet sitä kestäisi edes, siksi naiselle on luotu se et nainen voi synnyttää koska naiset sen pystyy kestämään.
Onhan miehetkin joutuneet kestämään juurihoitojakin ilman puudutusta kun hammasta ei ole saatu puutumaan. Moni nainen on sanonut että se on pahempaa kuin synnytys ja ottaisivat mieluummin vaikka synnytyksen luomuna uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullapas on veikeä perse. Kyllä se sulkijalihas antaa periksi ihan kaikilla, ellei sitä ole vahvistettu jollain kevlar- tai metallilangalla. :D
Kevlar-perse, hahah. :D
Supistukset sattuivat kyllä kaikkein eniten kun itse synnytin. Se paikkojen venyminen ja episiotomia-kipu hukkuivat siihen kipuun.
Minäkin haluaisin kovasti tietää miltä se oikein tuntuu, mutta sitä on ilmeisesti ihan mahdoton kuvailla selkeästi vaikka itse sen on kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla synnyttäessä on tuntunut kakkosessa tuollainen mieletön paine, mutta kokemukseen kuuluu olennaisena epämiellyttävänä osana mieletön kiristys ja vihlonta kohdunsuulla sekä tietysti kohdun kramppaaminen. Käsittääkseni näitä on vaikea kakalla käydessä simuloida, jos ei ole kohtua tai kohdunsuuta. Vahvana bonuksena myös aiheellinenkin pelko omasta tai lapsen vammautumisesta tai kuolemasta.
Tuota voi simuloida vatsalihasten kramppaamisella joka onnistuu mulla tekemällä tarpeeksi vatsalihasliikkeitä ja tietyssä kulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas viljellään äitimyyttiä. Suomalaiset laiskat ämmät glorifioivat synnytystä ja sen kestoa ja kipuja,
kun taas australialaisnainen näytti kuinka homma oikeasti hoidetaan helpolla , ja synnytti viitoset kahdessa minuutissa. Älkää nyt miehet uskoko ihan kaikkia höpöhöpöjuttuja mitä palstamammat kertoo.
"Lapset syntyivät keisarinleikkauksella ja sitä valmistelemassa oli yhteensä 50 lääkärin ja sairaanhoitajan ryhmä." Vitoset siis syntyivät 50 lääkärin ja sairaanhoitajan avustuksella leikkauksella rv 30. Kieltämättä ei niin tyypillinen suomalainen synnytys, joka usein on tunteja ellei päiviä kestävä alatiesynnytys, jossa paikalla on joko pelkkä synnyttäjä, synnyttäjä puolisoineen ja silloin tällöin jopa yksi kätilö, kun paikalle ennättää.
Haloo urpukat. Ei läheskään kaikilla se vauvan ulos tulo niinkään satu. Ne supistukset sitä ennen sattuu ja niitä saattaa kestää monta tuntia ennen synnytystä.