Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi lomailla useita viikkoja vuodessa?

Vierailija
07.08.2016 |

Tuttava pari lomailee alkuvuodesta kaksi viikkoa ulkomailla, sitten kesälomaa ja syksyllä kaksi viikkoa ulkomailla. Kyseessä ei yrittäjät vaan ihan perustyöntekijät. Miten te saatte töistä vapaata ja kuinka paljon voi realistisesti pitää lomaviikkoja vuodessa? En kehtaa kysyä kun en tunne niin hyvin, mutta on niitäkin tuttuja jotka lomailee kuukauden Thaimassa ja pari viikkoa Kanarialla kerran vuodessa. Miten ?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kertyy ylimääräisiä lomapäiviä, sen lisäksi vuosilomat. Niitä sitten ripottelee ympäri vuotta, kas näin.

Vierailija
2/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkaa ja itse päätän milloin olen käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6,5 viukkoa vuosilomaa. Joillakin, esim. Valtion työntekjöillä on vieläkin enemmän vuosilomaa. Lisäksi jotkut voivat vaihtaa lomarahoja vapaaksi tai ottaa ylitöitä vapaana. Kertyyhän sitä jo noista.

Vierailija
4/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoja voi vaihtaa vapaiksi. Pitkää päivää tehneillä voi olla saldovapaita. Voi olla myös projektityötä tms. jossa työaikaa ei mitata ihan tavalliseen tapaan.

Vierailija
5/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee ylitöiden kautta paljon plussatunteja, jotka pidän lomina. Vuosilomien lisäksi siis tulee pari viikkoa lisää. Palkattomiakin voi mahdollisuuksien mukaan pitää.

Vierailija
6/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kertyy ylimääräisiä lomapäiviä, sen lisäksi vuosilomat. Niitä sitten ripottelee ympäri vuotta, kas näin.

Mistä ne ylimääräiset lomapäivät kertyy? Teetkö sisälle ne etukäteen?

Vierailija
7/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on pitkään töissä olleilla 38 lomapäivää = 7,5 viikkoa. Sitten voi vaihtaa lomarahoja muistaakseni 15 lomapäivän verran. Eli 53 lomapäivää = 10,5 viikkoa. Ja lomaa voi säästääkin joltakin vuodelta ja pitää toisena vuonna sitten enemmän, jos saa esimiehen kanssa sovittua.

Vierailija
8/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on töissä kunnalla tai valtiolla ja työvuosia on yli 15, on vuosilomaoikeus 38 arkipäivää. Lomaa kertyy siis 7 täyttä viikkoa ja vielä kolme päivää päälle. Yksityisellä puolella lomaa on yleensä 5 viikkoa.

Vierailija
9/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on asetettu tavoitteita niin niissä pysymällä saa kummasti lisää köyttä.

Vierailija
10/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekkaspäivistä tulee jo kaksi lisäviikkoa vapaata. Voi myös pyytää palkatonta vapaata tai saldovapaata.

Vierailija
11/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla - etenkin perustason duunareilla jotka tekee vuorotyötä josta kertyy enemmän lomapäiviä - on 7 viikkoa lomaa ja siihen päälle mahdolliset säästövapaat, ylityövapaat ja moni ottaa myös saikkua tarvittaessa. Ihan normaalia.

Vierailija
12/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

piece of cake

vuorotyötä tekevälle tulee helposti vähintään 7 viikon loma, kun on riittävästi työntekovuosia perälaudassa, kertymä taitaa olla täysi jo 10 vuoden jälkeen

siihen päälle pekkasvapaat yhteensä 2 viikkoa tekee 9 viikkoa

ylitöistä ja päivystysvapaista kertyy toiset kaksi viikkoa eli on mahdollista lomailla täydellä palkalla 11 viikkoa

Vierailija
13/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lomaa vuodessa yli 30 pv. Sitten ylityöt vapaina ja mahdollisesti vielä palkatontonta muutama päivä.

Vierailija
14/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistän itse itseni ja vietämme keskimäärin 8 viikkoa ulkomailla/vuosi.

Vierailija
15/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 lomapäivästä saa oikein kätevästi 7 vkoa lomaa. Kun hyödyntää joulun ja uudenvuoden ajan pyhät saa 8 lomapäivästä > 16 pv parhaimmillaan (kuten meillä viimetalvena) ja kesälläkin lopuista 22 päivästä tulee yhteensä 32 pv lomaa (viikonloput  mukaan lukien). Joulukuussa otetaan 1 pv vapaata ja ollaan reissussa 4 vrk

Ihan puhdasta matematiikkaa ja organisointikykyä-

Vierailija
16/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lomaa vuodessa yli 30 pv. Sitten ylityöt vapaina ja mahdollisesti vielä palkatontonta muutama päivä.

Mullakin näin. Päiväkodissa olen töissä. Palkatonta en oo tosin ottanut aikoihin, kun nykyään ylitöitä tulee niin paljon.

Vierailija
17/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne ylimääräiset lomapäivät kertyy? Teetkö sisälle ne etukäteen?

Teen töitä keskimäärin 75 tuntia viikossa.

Vierailija
18/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistän itse itseni ja vietämme keskimäärin 8 viikkoa ulkomailla/vuosi.

Sama täällä.

Vierailija
19/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valtion organisaatiossa on henkilöitä, joiden lomakertymät ovat seuraavanlaiset:

38 päivää vuosilomaa ( = 7 vkoa ja 3 päivää, koska viikonloppuja ei lasketa)

5 päivää saldovapaita ( = tekevät ylityötunteja joko koska töitä on liikaa tai haluavat ns. kerryttää vapaapäiviä)

10 päivää vapaaksi vaihdettuja lomarahoja

yhteensä heillä on siis vapaita vuoden aikana 53 arkipäivää eli 10 viikkoa ja 3 päivää.

+ sitten mahdolliset edellisiltä vuosilta säästetyt lomapäivät.

Tänäkin kesänä meillä on useampi henkilö lomaillut kuusi viikkoa nyt kesällä. Suurin osa kuitenkin pitää 4 -5 viikkoa kesälomaa. Syksyllä he pitävät kenties viikon loman, joulun aikaan pari viikkoa ja loput päivät keväällä.

Vierailija
20/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 42 päivää vuosilomaa eli seitsemän viikkoa. Viikon saamme pitää ekstraa lomarahoja vapaaksi vaihtamalla. Palkatonta voi pyytää, kunhan se on työnantakan kannalta sopivaan ajankohtaan.

Nyt tosin esikoinen menee lukioon, jossa katsotaan poissaoloja tiukemmin, joten ainakin joksikin aikaa pitkät talvilomat on poissa mahdollisuuksista.

Jos taas matkojen hintoja meinasit, niin paljon riippuu muusta kulutuksesta. Me emme törsää juuri muuhun kuin matkusteluun ja toisaalta omatoimimatkaillen säästää pitkän pennin. Lisäksi emme kauheati perusta kaukomatkoista, Euroopassa riitttää nähtävää ja vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi