Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säännölliset mutta ei kipeät supistukset

Vierailija
06.08.2016 |

Kolmas lapsi, nyt raskausviikko 35. Aiemmat syntyneet rv 40 ja rv 38. Synnytysten kestot 9 h ja 4 h laskettuna vesien menosta ja ekasta supistuksesta. Matkaa sairaalaan 1,5 h. Suunnitelmissa on, että menen sairaalaan taksilla ja mies tulee perässä, jos ehtii saamaan lapsenvahdin.

Nyt mies ja lapset ovat kyläilemässä ja olen kellottanut 4 h säännöllisiä supistuksia 3-4 minuutin välein (kesto 1 -1,5 min). Ovat tavallaan kipeitä, mutta kaksi synnytystä kokeneena tiedän, että synnyttäessä kipeys on ihan toisella tasolla, vaikka varmaan nämäkin voivat asiaa edistää. Pystyn samalla puhumaan ja vaikka lukemaan palstaa. Olen levännyt ja syönyt panadolia, mutta eivät ole lopettaneet supistuksia. Supistusten väli ei ole välillä lyhentynytkään, vaan on pysynyt samana. Koska eivät ole niin kipeitä, että tosi olisi kyseessä, niin ei kai tarvitse asialle tehdä muuta? Nauraisivat minut pihalle, jos nyt menisin näytille, vai mitä?

No mies on jostain syystä tullut siihen uskoon, että laskettu aika on joku maaginen päivämäärä, ettei sitä ennen voi syntyä, vaikka edellinenkin syntyi pari viikkoa aiemmin. Hän haluaa matkustaa huomiseksi pois kavereitaan tapaamaan 1,5 tunnin matkan päähän. Pitää nyt lomiaan synnytykseen asti. Pidin huolestuttavana ideana tässä kohtaa jäädä yksin kahden alle kouluikäisen kanssa, kun säännöllisiä supistuksia on nyt näin paljon eikä mitään paikkaa, minne laittaa lapset, jos lähtö kuitenkin sattuisi tulemaan. Mies sanoo, ettei voi tulla, koska laskettu aika on syyskuussa. Hän antoi ymmärtää, että olisi taivuteltavissa jäämään kotiin mutta ei mitenkään ilolla, ja lupasi pysytellä lähempänä kotia sitten syyskuussa.

Olen nyt kirjoittanut näin pitkästi näiden supistusten lomassa, eli nyt suorastaan akuutilta vaikuta, mutta olen kuitenkin levoton, miten huominen menee. Olisiko itsekästä pakottaa mies kotiin, vaikka laskettuun kuitenkin on vielä pitkästi?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi