Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä pyykinpesufanaatikoista?

Vierailija
06.08.2016 |

Minua on ruvennut ärsyttämään pyykkäysintoilijat. Joka päivä vaihdetaan vaatteet ja eikun pesukoneeseen. Eihän vaatteet edes päivässä likaannu paitsi ehkä alusvaatteet ja pikkulasten paidat. Mökkioloissakaan ei siedetä pientä tahraa. Huuhteluaineen lemu leijuu varsinkin lasten ympärillä. En usko että luonto tykkää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ei ainakaan tykkää.

Vierailija
2/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan vaatteet (paitsi farkut) joka päivä, koska ne todellakin alkavat haista niin nopeasti. Ulkoilmasta tarttuu ainakin mun paitoihin jotain ihan järkyttävää hajua, jos esim. kävelee vähän pidemmälle ilman takkia. En yleensä käytä huuhteluainetta ja jos käytän, se on hajusteetonta. Mikä ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä palstallahn porukka ei muuta teekään kuin pyykkää ja vaihtaa alkkaritkin kuudesti päivässä.

Vierailija
4/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet vaatteet likaantuu päivässä jos liikkuu esim pyöräillen, huom ei mitään mummojen 5km/h vaan reipasts tahtia, jolloin paita on läpimärkä hiestä ja alushousut myös.

Oikeasti läpimärät, voi tiristää hikeä niin kuin rätistä.

Shortseja/päällyshousuja pesen harvemmin, paitoja pidän 1-2 päivää.

Huuhteluaineet on ihan turhia, en ole kuin kerran koittanut ja eipä tuosta mitään hyötyä ollut

Vierailija
5/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin pyykkään vähän enemmän kuin oleskelen ihmisten ilmoilla ihan haisulina. Vai haluatko jonkun järkyttävän hajuisen ihmisen vaikka viereesi kauppajonoon? Minusta tuntuu, että valittaisit siitäkin. Se saattaisi häiritä kaikkia vähän enemmän.

Vierailija
6/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on ihan hullu. :D silittää KAIKEN, mankeloi kaikki lakanat ja sillä ei ole edes mankelia kotona, käy muualla mankeloimassa. Kauhisteli, kun otin siististi viikatuista puhtaista lakanoista silittämättömän tyynyliinan.. :D Mitä väliä?! Ei sitä yhden yön jälkeen tiedä edes, onko se silitetty.

Lakanat pitää viikata tietyllä tavalla, ei saa repsottaa yhtään. Itse omassa kodissani viikkaan kyllä, mutta en jaksa kyllä kaappia varten kääntää niitä oikeinpäin (siis ei edes nurinpäin vaan oikeinpäin!), mankeloida ja viikata aina samaan tyyliin. Helmalakanan tunnustan tunkevani aika epämääräisenä kasana, kun en osaa niitä siististi viikata..?

Pyykkikone anoppilassa pyörii tyyliin 24/7, kun kaikki verhot on pestävä ainakin kaksi krt vuodessa ja kaikki pyyhkeet ja lakanat kerran viikossa.

Mattoja on aina hirveä kasa varastossa odottamassa kesäpesua, on siis n. 3-4 eri mattoa joka huoneeseen, jotka kaikki pesee kesällä ja talvella vaihtelee nuo tilalle.

Ennen joulua tietysti kaikki pestävä, vaihdettava jouluverhot, matot ja pyyhkeet.

Ja sama rumba _mökin_ verhoista, matoista, pyyhkeistä, pöytäliinoista..

Alusvaatteet pitää saada 60 asteeseen ja lakanoiden seassa ei voi pestä muuta esim pyyhkeitä, jne. Itse saatan työntää kyllä kaikki samaan, valkeat vaan erottelen. Ja pesen usein vaan 30 C pikapesulla, anoppi ei sitä käytä koskaan, kun ei kuulemma puhdista. Noh ehkä mä sitten olen haisuli :D

Vierailija
7/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on ihan hullu. :D silittää KAIKEN, mankeloi kaikki lakanat ja sillä ei ole edes mankelia kotona, käy muualla mankeloimassa. Kauhisteli, kun otin siististi viikatuista puhtaista lakanoista silittämättömän tyynyliinan.. :D Mitä väliä?! Ei sitä yhden yön jälkeen tiedä edes, onko se silitetty.

Lakanat pitää viikata tietyllä tavalla, ei saa repsottaa yhtään. Itse omassa kodissani viikkaan kyllä, mutta en jaksa kyllä kaappia varten kääntää niitä oikeinpäin (siis ei edes nurinpäin vaan oikeinpäin!), mankeloida ja viikata aina samaan tyyliin. Helmalakanan tunnustan tunkevani aika epämääräisenä kasana, kun en osaa niitä siististi viikata..?

Pyykkikone anoppilassa pyörii tyyliin 24/7, kun kaikki verhot on pestävä ainakin kaksi krt vuodessa ja kaikki pyyhkeet ja lakanat kerran viikossa.

Mattoja on aina hirveä kasa varastossa odottamassa kesäpesua, on siis n. 3-4 eri mattoa joka huoneeseen, jotka kaikki pesee kesällä ja talvella vaihtelee nuo tilalle.

Ennen joulua tietysti kaikki pestävä, vaihdettava jouluverhot, matot ja pyyhkeet.

Ja sama rumba _mökin_ verhoista, matoista, pyyhkeistä, pöytäliinoista..

Alusvaatteet pitää saada 60 asteeseen ja lakanoiden seassa ei voi pestä muuta esim pyyhkeitä, jne. Itse saatan työntää kyllä kaikki samaan, valkeat vaan erottelen. Ja pesen usein vaan 30 C pikapesulla, anoppi ei sitä käytä koskaan, kun ei kuulemma puhdista. Noh ehkä mä sitten olen haisuli :D

Peset kaikki pikapesulla? Oletko nyt ihan tosissasi? Lakanat, alusvaatteet, pyyhkeet, hikiset treenivaatteet, keittiöliinat? Varmaan kestovaipat tai -siteetkin heität samaan koneelliseen, jos sellaisia on. Hyh.

Anoppisi vetää ehkä hieman överiksi (paino sanalla HIEMAN, ei toi nyt mitenkään erityisen kummalista ole, jotkut haluavat olla puhtaampia), mutta sinä olet kyllä siellä toisessa ääripäässä.

Vierailija
8/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että on naisia jotka suorittavat äitiyttä hikihatussa mm pyykkäämällä koko ajan. Se antaa tunteen että on hyvä äiti. Ja sitten valitetaan kun on niin paljon työtä. Lapsille on turha opettaa pyykkihysteriaa. Allergioita saa vähemmälläkin. Tietysti hikiset pyöräilyvaatteet on eri asia.

Vierailija
9/10 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahra rinnuksessa on pienempi paha kuin päivittäinen veden tuhlaus.

Vierailija
10/10 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuttavaperheen kanssa mökillä muutama päivä. Heillä oli mukana hirvittävät kantamukset. Kaikki heidän perheenjäsenensä vaihtoivat kaikki vaatteensa joka päivä, usein oli moniakin vaatteita käytössä koska sää vaihteli. Eli jos tänään piti sortseja tunnin auringon paistaessa niitä ei enää huomenna voinut laittaa jalkaan. Tai jos eilen piti hupparia pari tuntia, niin ei sitä enää seuraavana päivänä pidetty. Mitään hikijumppaa ei harrastettu, eikä kuuma ollut.

Reissun jälkeen tuttavaperheen äiti huokaili, että mitenköhän ehtii pestä kaikki vaatteet ennen heidän suraavaa reissua. Niinpä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan