Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini ajaa muut marjastajat "omilta marjapaikoiltaan" keksimällä juttuja karhuista ja kyykäärmeistä

Vierailija
06.08.2016 |

Äitini kertoi naureskellen ajaneensa " pikku valheilla" muut marjastajat. Kertoi mm. nähneensä kalliolla 4 kyykäärmettä, joskus puhunut jostain kasvien myrkyttämisestä yms. Mun mielestä vähän outoa, varsinkin kun marjoja heillä on 3 pakastetta jo täynnä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisäisiä sairauksia on monenlaisia ja AP:n äidillä on jotain pahasti vialla. Toisaalta, jos  joku uskoo tuollaista postaskaa, niin taitaa olla omatkin aivot sulaneet.

Vierailija
22/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun näkiskin joskus metsässä karhun. Tai edes kyykäärmeen. Tai melkein minkä tahansa eläimen. Ei metsässä yleensä näe edes oravia. Lintuja sentään, kun pysähtyy katselemaan.

Ei niin, koska eläimillä on ihmisiin verrattuna ylivertaiset aistit. Jos haluat nähdä eläimiä, niin ole täysin hajuton, äänetön ja näkymätön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun näkiskin joskus metsässä karhun. Tai edes kyykäärmeen. Tai melkein minkä tahansa eläimen. Ei metsässä yleensä näe edes oravia. Lintuja sentään, kun pysähtyy katselemaan.

Ei niin, koska eläimillä on ihmisiin verrattuna ylivertaiset aistit. Jos haluat nähdä eläimiä, niin ole täysin hajuton, äänetön ja näkymätön. 

Moni eläin lähtee karkuun vasta pakotettuna, eli pysyvät liikkumattomina ja turvautuvat naamiointiin. Ei teitä aloittelijoita jaksaisi. Sitten vasta rapsahtaa ja lähtevät, kun olet saavuttanut niiden kipurajan lähestymiselle ja pelkäävät jäävänsä kiinni. 

Vierailija
24/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyt ja karhut lähtee karkuun, kun ihminen tömistelee paikalle kumppareissaan löyhkäten Johnson Offilta. Kumpiakaan ei tarvitse pelätä, ja myrkytkin on omasta takaa.

Karhut kyllä liikkuvat marjapaikoilla. Mustikkamättäästä erottaa selvästi, jos karhu on käynyt siitä raapimassa parhaat päältä. Yleensä jossain kohtaa vastaan tulee myös läjä. Marjat pitää vatsan toiminnassa.

Ei ole tullut koskaan mieleen vaihtaa kenenkään kanssa tietoja marjapaikosta. Jos joku kysyisi, käskisin etsiä itse. En siksi että yrittäisin pitää marjapaikat "ominani", mutta kun metsät on täynnä marjoja. Ei niin avuton saa olla, ettei itse löydä. Ja kun ei keskustele marjapaikoista kenenkään kanssa, en ole myöskään itse saanut kyy- tai karhuvaroituksia. Niitähän on metsissä yleisesti, ei mikään uutinen. Myrkyttäminen on huuhaa-puhetta, ei marjapaikkoja niin vain saa myrkytellä. Kyllä se myös huomaisi sitten, jos ei olisi ampiaisia ja muurahaisia.

Vierailija
25/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pariskunnan, joka partioi heidän maiden ohimenevällä tiellä marja-aikaan ja ajavat pois kaikki marjastajat. Itse eivät niitä myöskään kerää. Pääasia, ettei niitä saa kukaan muukaan.

Vierailija
26/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni eläin lähtee karkuun vasta pakotettuna, eli pysyvät liikkumattomina ja turvautuvat naamiointiin. Ei teitä aloittelijoita jaksaisi. Sitten vasta rapsahtaa ja lähtevät, kun olet saavuttanut niiden kipurajan lähestymiselle ja pelkäävät jäävänsä kiinni. 

Tää on totta. Lensin persauksilleni, kun meinasin astua jonkun linnun päälle. Sitä ei erottanut ollenkaan maasta, vaikka ei ihan pieni otus ollutkaan.

Vierailija
27/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista kansanperinnettä.

Vierailija
28/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun marjapaikoilla on karhu teroitellut kynsiään 10 metrin päässä olevaan mäntyyn. Viimeksi näin sienestäessä kalliolla mustan kyyn. Haukka lähti myös 10 metriä edestäni puusta. En tiedä missä nämä ihmiset oikein pyörivät, jos eivät eläimiä näe/huomaa, jossain helsingin puistikoissako?

Enemmän Helsingissä eläimiä näkee kuin itärajan korpimetsissä.

Vierailija
29/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun marjapaikoilla on karhu teroitellut kynsiään 10 metrin päässä olevaan mäntyyn. Viimeksi näin sienestäessä kalliolla mustan kyyn. Haukka lähti myös 10 metriä edestäni puusta. En tiedä missä nämä ihmiset oikein pyörivät, jos eivät eläimiä näe/huomaa, jossain helsingin puistikoissako?

Helsingin puistoissa näkee enemmän eläimiä kuin tavallisessa metsässä. Ja siitä, että näet karhun kynnenjäljet petäjässä on aika pitkä matka siihen, että näet itse karhun. Itse en ole koskaan onnistunut näkemään karhua. Epäilemättä useampikin karhu on nähnyt minut.