Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä syömishäiriö ja mitä sille on tehtävissä?

Vierailija
06.08.2016 |

Olen 27-vuotias ja koko aikuisikäni olen käytännössä elänyt samalla ruokamäärällä kuin jotkut taaperot, ehkä vähemmälläkin.

Joskus on päiviä kun syön vain yhden leivän. Tyypillisempää on että syön "aamupalan" jossain vaiheessa päivää ja sitten yhden "kunnon" aterian.

Pärjään todella pienellä määrällä ruokaa - jos minulla on kunnolla nälkä, riittää esimerkiksi yksi voileipä täyttämään.

Minulla ei ole ruokahalua. En pidä täydestä olosta ja siedän hyvin nälkää. En ole millään tasolla kulinaristi; lempiruokani on oikeasti peruna kaikissa sen muodoissa.

Olen älyttömän laiska ruoanlaittaja. Välttelen silti eineksiä ja päivän ateriani on kyllä yleensä ihan suomalaista kotiruokaa.

Olen koettanut skarpata ja syödä viisi kertaa päivässä. Se on vaikeaa, sillä tuntuu että pitäisi olla koko ajan syömässä, enkä osaa syödä jos minulla ei ole nälkä (tämä aiheuttaa sen että saatan töissäkin pitää ruokatauon vasta ihan päivän lopussa).

Eilenkin olin juhlissa jossa pöydät notkuivat kaikkea ihanaa ruokaa, mutten koskenut mihinkään. Ollessani häissä söin vain näön vuoksi.

En ole kuitenkaan riutunut - alkoholin käytöllä saattaa olla vaikutusta asiaan. Juon noin 2-4 kertaa kuukaudessa, n. 8-12 olutta per kerta. Olen normaalipainoinen, mahan on tosin turhan iso ja pömpöttävä.

Kulutukseni on vähäistä: teen istumatyötä ja vapaa-ajalla lähinnä makoilen sohvalla. Energiaa ei juuri ole ja tiedän kyllä mistä se johtuu. Tästä vaan seuraa tämä oravanpyörä...

Arvoni ovat olleet hyvät kaikissa verikokokeissa, mutta eihän tämä silti hyväksi voi olla.

Onko ruokahaluni esiin tuomiseen mitään ratkaisuja? Liikkumisen aloittaminen varmasti, mutta sohvaperunana sitä toivoisi muitakin keinoja, heh.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että krapulaa minulle harvemmin tulee ja silloinkin se johtuu vain kun en ole saattanut syödä yli 12 tuntiin mitään, mutta olen silti vain saamaton tekemään ruokaa.

Kuten nyt!

Äh, pakko nousta ja käydä paistamassa kananmunia.

2/3 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ehkä säästöliekillä? Mutta ei tuo silti syöishäiriötä välttämättä ole, paha sanoa noin vähillä tiedoilla. Miten näet itsesi, haluatko muutoksen asiaan? Oletko itsekriittinen? Varaa aika ravitsemusterapeutille ja lääkärille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta syömishäiriöltä, mutta ei terveeltäkään. Suosittelen käyntiä ravitsemusterapeutilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi