Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppisi hyväksymään roikkuvan kroppansa ison painonpudotuksen jälkeen

Vierailija
06.08.2016 |

Vihaan vihaan vihaan tätä vartaloa. Olen painanut joskus 120kg, olen ollut sairas (pahaoireinen pcos, masennus, BED, lapsuuteni oli hirveä ja kärsin siitä vieläkin)... rakastuin, mies rakastui minuun (en tajua vieläkään miten joku on voinut rakastua minuun?), löysin lääkityksen ja paranin kuin ihmeen kaupalla. Elämä oli ihanaa ja paino putosi normaalipainoon lyhyessä ajassa, aloitin urheilun (lihaskunto, kestävyysurheilu), miettikää, URHEILUN. Ikuinen sohvaperuna ja maailman laiskin ihminen. Tänä aikana myös kaksi ihanaa lasta. Kaikki uudet ja vanhat tutut kannustavat ja ihmettelevät ääneen kuinka upean elämäntapamuutoksen olen tehnyt, näytän upealta. Niin, ehkä ihan hyvältä vaatteet päällä, mutta vaatteiden alla piilee jotain todella kamalaa.

Näytän hirveältä. Löysää, roikkuvaa nahkaa joka puolella, pahinta on maha ja reidet, mahanahka itsessään painaakin paljon ja se roikkuu reisien päällä. Tissitkin on isot ja roikkuu mutta ne saa sentään liiveihin survottua. Olen niin katkera kun lapsena ja nuorena olin sairas ja hullun äitini sättimä tavallinen pieni tyttö jonka itsetunto tapettiin jo ennenkuin opin puhumaan. Ja nyt kärsin ja kannan loppuelämäni tätä taakkaa, kirjaimellisesti.

Olen jo vuosia säästänyt rahaa vatsanahan poistoon mutta olen varmaan 50-vuotias kunnes saan rahat kokoon.

Pahoittelut katkerasta tilityksestä mutta olisin toivonut kohtalotovereiden kommentteja omasta elämästään, miten hyvksyä itsensä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee korjata se psyykkinen puoli ja katkeruus mennyttä kohtaan. Muuten keksit seuraavan vihattavan kohdan itsessäsi, kun leikkaus on tehty.

Nuppinikkaria siis.

Vierailija
2/4 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä kysymässä, pääsetkö vatsanahan kiristykseen ja rintojen pienennysleikkaukseen julkiselle puolelle. Olen itse läpikäynyt tuon jälkimmäisen, ja täytyy myöntää, ettei mikään määrä itseni hyväksymistä koskaan korjannut itsetuntoani. Leikkaus teki minusta normaalin ja oli kaiken riskin ja vaivan väärti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pudotit? Onko pudotuksesta kulunut paljon aikaa? Onko sinulla lihasta kunnolla keskivartalossa? Miten vanha olet?

Vierailija
4/4 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Raskaudet ja painon jojoilu tehneet vatsanahasta roikkuvan ja löysän. Ei ole tarpeeksi löysä että pääsisin leikkaukseen julkiselle. En uskalla uimarannoilla olla tai ilman vaatteita. Vaatteet päällä suht ok. Tosin 10kg voisi nyt laihduttaakin. Hyvä sinulle että olet päässyt masennuksesta ja painosta. Itse kamppailun niiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme