Olen kateellinen parille työttömälle kaverilleni!
Toista elättää mies. Hänellä on "käsi kipeä" eikä siksi halua tehdä montaakaan työtä. Joskus oli kaupassa vähän aikaa töissä, mutta käsi alkoi reistailla ja motivaatio oli nolla ja aina ärsytti ja väsytti. Lähinnä on aikuisikänsä ollut työttömänä. Lukee paljon kirjoja, kiertelee kirppiksiä, kyläilee, makoilee, matkustelee ja käy hierojallakin. Miehensä on työelämässä ja maksaa perheen menot.
Toinen on noin 3-kymppinen sinkku. Laittaa lähes joka päivä Facebookiin sexyjä huoliteltuja kuvia itsestään. Bailaa paljon. Toteuttaa itseään ja näyttää hyvältä. Elää mukavasti tuilla.
Sitten oli vielä eräs, joka nyt tosin työllistyi. Hänelle ei monikaan työ kelvannut, joten enimmäkseen oli työttömänä kotona, pelaili, söi pitserian pitsaa ja hengaili... Valvoi öisin ja nukkui päivisin.
Oikeasti käy kateeksi! Itselläni on rahasta tiukkaa, kaikki palkkarahat menee pakollisiin kuluihin. Töissä raadan joka ikinen päivä. Ei olisi pokkaa jäädä työttömäksi lusmuksi kotiin, mutta silti kadehdin niitä tuttujani, jotka siihen ovat ryhtyneet. Nimittäin heidän kohdalla on kyse juuri ryhtymisestä, töitä saisivat kyllä, jos viitsisivät tehdä. Elintaso heillä on vähintään sama kuin mulla, luulisin että enemmän heillä on itseensä ja mukaviin pikku asioihin käytössä kuin mulla.
Kommentit (6)
Kaikki ei ole sitä miltä facessa tai ulospäin näyttää.
Mikä sua estää lopettamasta työntekoa?
No kyllä se henkistä ahdistusta aiheuttaa työttömyys. Tai siis näin työssä käyvänä ja minimipalkkaa vetävänä itsestä se tuntuisi maailman lopulta. Itse teen noita kaikkia asioita, vaikka pienet tulot. Aikaa riittää kun työtunnit maltillisemmat n. 130h kk. Kyllä se rennosti ottaminen on elämänasenne enneminkin. Itse en jaksa työttömillä mieltäni pahoittaa.
Ei se lopulta ole kivaa.. Vähintään kateelliset kaverit ja sukulaiset käy hermoille.
Eikä todellakaan ole mukavaa olla muiden mielestä 'yhteiskunnan pohjasakkaa'.. Itse oon kotona ollu 3vuotta miehen elättämänä ja saan kuulla todella törkeitä juttuja mitä muka olen.. Mm. Sossupummi, lompakkoloinen, yhteiskunnan elätti, ihmissaasta... Ei se kivaa oo. Ja mul on sentään sen ikäinen lapsi että kotona olisin muutenkin vaikka olisikin työ mihin mennä..
Itseänikin välillä pännii, etten edes voi olla työttömänä koska olen lähihoitaja. Mutta itse olen ratkaisuni tehnyt ja leikittelen ajatuksella työttömyydestä aika harvoin.