Osaatko oikeasti ruotsia? Tee testi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016080421998593_uu.shtml
Itse sain 6/10. Aikanaan -80-luvulla kirjoitin ruotsista ällän, on päässeet taidot vähän ruostumaan.
Kommentit (68)
Sain 7/10 ja ei ole kyllä tullut juuri käytettyä. Kirjoitin lukiossa C:n
Sain 9 oikein. Kirjoitin ruotsista L:n v. 79 enkä ole sen jälkeen sitä käyttänyt.
6/10 ja hyvä että pääsin amiksen ruotsia läpi. Tai no, en itse asiassa edes päässyt :D Kävin ruotsin kertauksen. Nuo kohdat ihan oikeasti tiesin, lopuista ei mitään hajua. Yllättäen ymmärsin kuitenkin suunnilleen mitä kysyttiin.
10/10. Muunlainen tulos olisikin ollut nolo, olenhan ollut kielikylvyssä yli 40 vuotta!
9/10. Olen puoliksi suomenruotsalainen:)
Mikä logiikka noissa ruotsin prepositioissa on
Tiedän testaamattakin, etten osaa, koska sitä ei tarvitse osata.
Mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa v-87 ruatti 7. Testistä sain 7/10.
8/10. Jännä että aika tavallisten kielioppirakennetehtävien seassa oli yksi hankala sanonta.
Sait 5 / 10 pistettä!
Helt okej. Ymmärrät ruotsiksi ainakin jotain. Ruotsinlaivan tanssilattialla kielitaitosi saattaa vaikuttaa jopa hyvältä.
ja en osaa ruottia sitte yhtään oikeasti. viimeinen kurssi tutkintoa suorittaessa joka meni läpi 4. yrittämällä.
8/10. Olen käyttänyt ruotsin opiskeluun satoja euroja aikuisena. Koe oli niin lyhyt, että siinä joku hädintuskin perusjutut osaava voi menestyä paremmin kuin paljon suuremman sanavaraston omaava jos vain sattuu muistamaan yhden tai toisen nippelijutun.
6/10, oon aina ollut surkea ruotsissa.. Lukiossa (kymmenen vuotta sitten) rimaa hipoen läpi kursseista ja yo-kirjoituksissa kirjoitin B:n.. Nyt odottelen kauhulla opinnoissani edessä olevaa virkamiesruotsia...
Vakuuttava testi. Heti ekaksi kysytään "miten reagoisit suomeksi" ja vastausvaihtoehdot ovat ruotsiksi...
7/10 mies suomenruotsalainen:) Hänet tavattua alkoi vasta ruotsi kiinnosteleen, sitä ennen hyvä kun pääsi läpi lukiossa kirjoitukset:D
Vierailija kirjoitti:
8/10. Jännä että aika tavallisten kielioppirakennetehtävien seassa oli yksi hankala sanonta.
Samaa ihmettelin. Mutta 40 vuotta sitten kirjoitin ruotsista laudaturin ja kielioppi on näköjään oikein hyvin pysynyt päässä, 10/10 pistettä tuli.
Hävettää! Olen luullut olevani hyvä kielissä, mutta sain noin helpota testistä vain9/10. Noloa!
Minulta jäi kesken, kun en osannut valita siitä två hundrar och tre katter -kohdasta. En taida osata ruotsia...
10/10. Yliopistossa viimeksi tarvinnut, virkamiesruotsin suoritin joskus 90-luvun lopussa. Paljon kysyttiin prepositioita, sinänsä vähän hölmö testi kun ei niillä varmaan käytännössä paljonkaan merkitystä ole sen kannalta, tuleeko ymmärretyksi vai ei.