Tää on kuvottavan noloa!! Virtsankarkailua 23-vuotiaana
Lapsi hiukan päälle 2 vuotta. Ensin en edes tajunnut, että pissaahan sieltä valuu. Ajattelin vain, että minulla on bakteerivaginoosi tai hiivatulehdus. Söin molempiin kuurit, eivät auttaneet. Lääkärissä sitten selvisi.
Vaikka synnytys oli oikein helppo, eikä repeymiä tullut, lantipohjalihaksia treenasin ahkerasti, silti mun toosa on ihan mennyttä :(
Mulla on tosi masentunut olo.... Ei näin nuorena pitäis mitään Saatanan vaippaa pitää housuissa. :(
Kaikki housut haisee haaroista aivan hirveelle, jos ei jotain suojaa oo alushousuissa. Onkohan vaiva kuinka yleistä näin nuorilla?
Kommentit (24)
No eikö ne muka antanu synnärillä niitä jumppaohjeita? Täällä sai ainaki kauhian nivuskan niitä..
Ei sun toosa ole mennyttä :) Toosa voi vielä korjautua, ja sehän muuttuu koko elämän ajan.
M32
Jos virtsankarkailu haittaa kovastikin elämää ja lantiopohjanlihaksiston harjoitus ei auta, niin saatavilla on kirurgistakin apua.
Joo-o kannattaa mennä kursimaan luolapillu kasaan..eihän miehesikään nauti mistään löysälätystä joka falskaa kuselle
Vierailija kirjoitti:
Joo-o kannattaa mennä kursimaan luolapillu kasaan..eihän miehesikään nauti mistään löysälätystä joka falskaa kuselle
Olipas rumasti sanottu. Virtsankarkailun korjaamiseksi tarkoitettu leikkaus ei ole yhtä kuin emättimen kiristys. Virtsankarkailua voi esiintyä myös niillä, joilla on "tiukka" emätin. Ovat nääs eri reikiä.
Huh, taas yks lisämuistutus miks en aio ikinä synnyttää. En oo valmis hyväksymään kaikkia riskejä elämääni, jos huono tuuri kävisi.
Luulin, että keskustelu olisi virtsankarkailusta nuorilla muutoin kuin synnytyksen takia, siksi avasin sen. Itselläni meinaan nauraessa välillä lirahtaa vähän ja se on tosi noloa, mutta niin harvonaista kuitenkin etten ole lääkäriin viitsinyt mennä.
N20
Mulla on myös vaikka en ole edes synnyttänyt. Ilmenee sillä lailla että joskus kun on hätä ja on menossa vessaan, niin juuri ennen pöntölle istumista kun olen avaamassa housuja, kusi alkaa jo tulemaan. Määrä vaihtelee yksittäisistä tipoista kunnolliseen housujen ja lattian kastumiseen. En tiedä, ehkä en vain mene ajoissa vessaan. Usein tuo tapahtuu silloin kun tulen kotiin jostain. Rakko jotenkin aavistaa että nyt ollaan kohta kotona ja hätä voimistuu äärimmäiseksi siinä kotioven kohdalla. Ensimmäisenä saa heittää kaiken lattialle ja juosta jalat ristissä vessaan. Rasittavaa, onneksi asun yksin. - 21 v
Vierailija kirjoitti:
Jos virtsankarkailu haittaa kovastikin elämää ja lantiopohjanlihaksiston harjoitus ei auta, niin saatavilla on kirurgistakin apua.
Kirurginen hoito auttaa ainoastaan ponnistustilanteissa tapahtuvaan virtsan karkailuun.
Kiitos vastauksista. Pissaa ei tule siis niin, että sitä huomaisin. Alkkareissa on siis sellainen kämmenen kokoinen läntti melkeinpä jo 30 min. jälkeen kun olen puhtaat päälleni pukenut. Haju on myös epämukavaa. Usein haistan sen ihan vaan istuessani esim sohvalla farkkujen läpi. Ilman housuja, siis alushoususillani en voisi kuvitellakaan olevani. Haju leijuu nenään samantien.
Ap
Jos nuorilla naisilla on yleensä tippalukko kunnossa niin miksi sitten kaikkien isompien yleisötapahtumien naisten vessojen ovella on aina parinkymmenen metrin jono.
Määrätietoista römpsäreeniä vain. Yleensä talttuu jo n.puolen vuoden säännöllisellä harjoittelulla, toisinaan vaatii pidemmän säännöllisen harjoittelun. Fiksut tekevät siitä elämän mittaisen säännöllisen rutiinin koska hyviä terveysvaikutuksia niin moneen asiaan.
No huh, huh. Mutta hyvä kun kerrot meille lapsettomille niin saadaan ilkkua sua täällä :)
Geordie Shoressa ne naiset kusee housuihin harva se kerta.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuorilla naisilla on yleensä tippalukko kunnossa niin miksi sitten kaikkien isompien yleisötapahtumien naisten vessojen ovella on aina parinkymmenen metrin jono.
Siis mitä? Se, että naisilla on pienempi virtsarakko kuin miehillä ja täten useammin vessahätä, ei tarkoita että kaikilla olisi jotain virtsankarkailuongelmia. Siellä vessassa on myös peilit, joidenka vuoksi sinne jonotetaan.
Huhhuh, onneksi synnytin sektiolla, ei virtsa karkaile ollenkaan..
Etkö saanut lääkäristä apuja?
Käytä nyt ensihätään tenaa tai muuta suojaa niin hajuhaitta ei ehkä ole niin suuri. Eikä pidä hävetä, kaikenlaisia vaivoja ihmisillä on ja ei syyttä niitä tenoja ole isot valikoimat kaupassa.
Tilanteesi voi myös helpottaa hieman ajan kanssa. Mulla ei ollut vastaavaa mutta koko ajan pissahätä ja rakon kyvyttömyys ilmeisesti kestää täytenä. Joka vaunulenkilläkin piti kyykkiä puskassa pissalla ainakin kerran. Nyt pelkkä muisto enää. Tsemppiä!
Mullakin alkoi karkailu synnytyksen jälkeen, mutta ilmeni kylä niin, että yskästessä tunsin lirahduksen tai sitten pidättämisvaikeutena. Tosin nyt 13 vuoden jälkeen kyllä helpottanut. En tiedä miksi.
Siis eikö se jumppa auta vai mikä on? Koita vaikka kuulilla tms? Jos on kova hätä niin saatko pidätettyä jos rutistat kovin?
Itse treenailin niin että pidättelin pissaa aika kauan ja menin vessaan vasta kun oli pakko.