Päästäisitkö 15 vuotiaan konserttiin joka loppuu klo 00:00?
Bussi lähtisi 15min keikan loputtua miltei ihan vierestä ja miltei kotiovelle(10m).
Kommentit (39)
Nyt täytyy ihmetellä näitä (onneksi harvoja) jotka eivät päästä. Itse olin tuon ikäisenä useasti konserteissa toisessa kaupungissa ja junalla sieltä tultiin yöllä kotiin, vanhempi oli toki autolla juna-asemalla vastassa kun matka kotiin oli pitkä. Ihan viattomasti siellä oltiin kuuntelemassa musiikkia, seuraavana päivänä vähän väsyneenä koulussa mutta ei sen kummempaa.
Minäkin päästäisin. Kun ei voi hakea niin viesti kotiin että on bussissa. Katsoin juuri viikonloppuna festareilla äidillisin tuntein nuoria poikia joita taisi vähän pelottaa setien pogoilu. Ei siinä mitään hätää kuitenkaan ollut ja varmaan oli pojillakin kivaa kun siirtyivät vähän kauemmas.
Päästäisin.
Itse olin 10v kun mentiin äidin kanssa ekan kerran keikalle. Darude ja Bomfunk Mc's.
Eka "yksinäinen" keikka juurikin 15-vuotiaana.
Jos on noin hyvät kulkutiet, niin ehdottomasti! Päästä tyttö keikalle.
Riippuu millainen tämä kyseinen 15-votias on. Onko luotettava, pitää sovituista asioista kiinni, osaa ottaa vastuuta. Jos ei ole osoittanut vastuuntuntoa aikaisemmin, en päästäisi. Luotettavaksi todetun nuoren päästäisin. Ehkä.
Oma 13-vuotiaani menee kolmen kaverinsa kanssa ensimmäiseen isoon konserttiin ja luotan häneen aivan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin.
Itse olin 10v kun mentiin äidin kanssa ekan kerran keikalle. Darude ja Bomfunk Mc's.
Ei ap sanonut, onko kyseessä tyttö vai poika. Kaikki olettaa, että on tyttö?
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy ihmetellä näitä (onneksi harvoja) jotka eivät päästä. Itse olin tuon ikäisenä useasti konserteissa toisessa kaupungissa ja junalla sieltä tultiin yöllä kotiin, vanhempi oli toki autolla juna-asemalla vastassa kun matka kotiin oli pitkä. Ihan viattomasti siellä oltiin kuuntelemassa musiikkia, seuraavana päivänä vähän väsyneenä koulussa mutta ei sen kummempaa.
Ajat ovat muuttuneet. Ei aina voi verrata nykynuorten elämää omaan lapsuuteen.
Riippuu myös paljon, MISSÄ asutte. Itse en voisi päästää meilläpäin 15-vuotiasta, blondia tyttöäni minnekään iltaisin yksin. Luotettavassa kaveriporukassa voin päästää, mutten edes "vain" parhaan tyttökaverin kanssa kahdestaan.
t. yksi ulkomamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin.
Ei ap sanonut, onko kyseessä tyttö vai poika. Kaikki olettaa, että on tyttö?
Okei, sori. Oletin.
Nyt on tullut käpälöiviä matumiehiä, niin ainakin pitäisi olla tiivis kaveriporukka, joka huolehtii toisistaan koko ajan. Ja itse haet lopuksi.
Missä ihmeen tuppukylässä asutte te, jotka päästätte jopa 13-vuotiaan yksin liikkumaan öiseen aikaan, ainoana kriteerinä se, että lapsi on teidän mielestänne luotettava!!! Ettekö tosiaan tajua, että nykypäivinä kaduilla on monikymmenpäisiä jengejä, väkivaltaisia sellaisia, joihin ei kannata luottaa. Tosin, jos tuollainen porukka päättää hyökätä, ei siinä paljoa ole tehtävissä, vaikka äiti menis vastaan konserttipaikalle.
Älkääkä tulko sanomaan, että suomalaiset nyt ovat aina nahistelleet.
Päästäisin, mutta paikasta ja tapahtumasta riippuen hakisin ehkä itse yöllä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat ovat muuttuneet. Ei aina voi verrata nykynuorten elämää omaan lapsuuteen.
Selvennetäänpä että olin 15-vuotias 7 vuotta sitten. Tuskin nykynuorten elämä niin paljon omastani eroaa.
Porispere. Lapsen ystävän äiti on samalla alueella, mutta eri seurueessa(ja osittain eri bändejä katsomassa). ap