Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mielikuva tulee jos sanotaan, että nainen on rempseä?

Vierailija
05.08.2016 |

Minulle sellainen kovaääninen, aina suuna päänä joka asiassa, ronskit puheet, miesmäinen käytös, vähän käytöstavoissa puutteita vaikka yleisesti ottaen vaikuttaa sosiaaliselta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tuosta sanasta ensimmäisenä mieleen vauvapalstan jatkuva ulina aiheesta.

Vierailija
22/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvatahtoinen nainen, esimerkiksi fatim diarra joka ei todellakaan pelkää sanoa mitä ajattelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksipiippuista:

Kotiseudulla rempseä tarkoitti reipasta ja aikaansaavaa sellaisessa positiivisessa mielessä.

Täälläpäin missä nykyisin asun, on selkeästi käytetty tuota sanavalintaa silloin, jos nainen on tuollainen mitä aiemmin kuvailtiin: tosi kovaääninen, vetää jonkinlaista show:ta ja omaa ehkä huonot ja "miehekkäät" käytöstavat. Tavallaan tuo miehekkyys on siinä mielessä omituista, että itsekään en miehenä käyttäydy sillä tavalla. Moni nyt vaan sanoo, että jos nainen käyttäytyy tietyllä tavalla niin se on miehekästä. No jaa... Kunhan jaarittelen.

Vierailija
24/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski, kovaääninen, juntit jutut.

Vierailija
25/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu mitä sylki suuhun tuo ajattelematta seurauksia, kun laskun aika koittaa, uhriutuu ja nostaa pöydälle syrjintä tai razismikortin.

Vierailija
26/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alle 40 v ole muka enää rempseitä tyttöjä olemassakaan? Onko kaikki nuoremmat jotain sipiseviä hissukoita? Vai kutsutaanko nuorempia äänekkäitä jollain enkunkielisellä nimellä? Kun itse olin nuori, olin hissukka, ja rempseitä ihailtiin.

Vierailija
27/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita Hirvonen.

Vierailija
28/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fingerporin Rivo-Riitta. Rempseästä ei ainakaan tule mieleen urheilullinen vartalo.

Vierailija
29/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rempseä on toimelias, ja jokseenkin suurpiirteinen: ei välitä pikkuasioista. Rempseä harvoin on vimpan päälle puunattu, koska meikin kanssa säätäminen saattaa tuntua pikkuasialta tai epätarkoituksemukaiselta. Suorapuheisuus varmaan sopii rempseyteen ja sitten riippuu ehkä enemmän henkilöstä meneekö se liiallisuuksiin. Mun mielestä voi olla rempseä ja silti käyttäytyä hyvin. Rempseys on vähän sellasta epäsovinnaisuutta myös. Rempseyden vastakohta on ujo hiirulainen.

Vierailija
30/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento, sosiaalinen, ei tiukkapipo.

Vierailija
31/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka kuluttaa kaikkien lähellä olevien ihmisten jaksamista ihan vain olemassaolollaan.

Vierailija
32/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rempseä on toimelias, ja jokseenkin suurpiirteinen: ei välitä pikkuasioista. Rempseä harvoin on vimpan päälle puunattu, koska meikin kanssa säätäminen saattaa tuntua pikkuasialta tai epätarkoituksemukaiselta. Suorapuheisuus varmaan sopii rempseyteen ja sitten riippuu ehkä enemmän henkilöstä meneekö se liiallisuuksiin. Mun mielestä voi olla rempseä ja silti käyttäytyä hyvin. Rempseys on vähän sellasta epäsovinnaisuutta myös. Rempseyden vastakohta on ujo hiirulainen.

Vastakohtaa vaikea sanoa, mutta ujo hiirulainen nyt ei ainaskaan.

Vierailija
33/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuista:

Kotiseudulla rempseä tarkoitti reipasta ja aikaansaavaa sellaisessa positiivisessa mielessä.

Täälläpäin missä nykyisin asun, on selkeästi käytetty tuota sanavalintaa silloin, jos nainen on tuollainen mitä aiemmin kuvailtiin: tosi kovaääninen, vetää jonkinlaista show:ta ja omaa ehkä huonot ja "miehekkäät" käytöstavat. Tavallaan tuo miehekkyys on siinä mielessä omituista, että itsekään en miehenä käyttäydy sillä tavalla. Moni nyt vaan sanoo, että jos nainen käyttäytyy tietyllä tavalla niin se on miehekästä. No jaa... Kunhan jaarittelen.

Missäpäin Suomea rempseällä tarkoitetaan jotain myönteistä?

Vierailija
34/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla rempseään ei liity erityisen positiivinen kuva.

Rempseä on kovaääninen ja rivopuheinen ihminen. Rivo-Riitta on hyvä esimerkki rempseydestä.

Vierailija
35/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Rivo-Riitta on täydellinen esimerkki. 

Vierailija
36/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalainen, tissuttelija tulee mulla mieleen

Vierailija
37/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala kaakattaja joka sekaantuu joka asiaan ja on kaikkeen mielipide ja minä tiedän kyllä -asenne. Tarttuu asioihin ja sanoo mitä sylki suuhun tuo.

Vierailija
38/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava ja kovaääninen. Jostain syystä väitetään et miehet ei tykkää, mut kyllä ne ringissä on kuolaamassa kun tällainen kailottaa ja räkättää niin että kitalieleke lerpattaa ja irronneiden hampaiden kohdat loistaa.... Hrrr...

Vierailija
39/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuista:

Missäpäin Suomea rempseällä tarkoitetaan jotain myönteistä?

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/Rempse%C3%A4?searchMode=all

Ainakin yleiskielessä. Reippaan mutkaton on selitys.

Vierailija
40/45 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava. Pieree. Ryyppää. Vetää röökiä. Katsoo Putousta.

ja imuttaa niin et silmätkin meinaa karata päästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi