APIA NYT ON TOSI KYSEESSÄ APUA!!!!!
Minua on kaksi päivää saattunut nielaiseminen kurkkuun. Se ei tunne sellaiselta flunssaan liittyvältä vaan erillaiselta. On sellaista viiltävää ja muistuttaa hiukan närästystä, mutta on vain hetkellistä. Myös röyhtästessä ja syödessä on saattunut tuntua samanlaista kipua rintakehässä.
Kipu tuntuu myös vähän syvää hengittäessä.
Mistä voi olla kyse???? Tunne muistuttaa myös vähän samalta, kun nielasin kerran vahingossa kovan karkin ja se jätti sellaisen ikävän tunteen sinne.
Minulla on myös ollut paripäivää jotain inhottavaa pientä hengen ahdistusta kurkussa ja se helpottaa, kun röyhtäilee ja ilmaa nousee aika paljon.
Kurkun kipu ei tule heti nielastessa vaan hetken päästä, kun tavara on selkeästi päässyt vähän alemmas. Sekä tuntuu puolesta välistä alespäin kaulalla.
Jotain happovaivoja?? Ongelmia ruokatorvessa.
Pelkään, että mulla on kurkunpääsyöpä ku siihen kuulemma liitty nielemiskivut. Oon polttannu vuoden mut aikeissa lopettaa ja oon vasta 16.
Mistähän nää voi johtua???
Kommentit (17)
Ruokatorven tulehdus, aika yleinen vaiva
Onkohan nyt ihan oikea paikka avunpyynnöille capslockeilla. Jospa alottaisit puhelulla paikalliseen terveyskeskukseen sen sijaan että notkut netissä.
Tiedäthän, että tupakointi vaikuttaa pituuskasvuun, joka ikäiselläsi on vielä kesken. Olisin siitä enemmän huolissani kuin sairauksista. Vihlonta johtunee ihan vain tupakoinnista.
Voipi olla myös levinnyt kivessyöpä. Kävisin tarkistuttamassa.
Oletko juonut runsaasti alkoholia viime päivinä?
Refluksi kuullostaa aika sopivalta diagnoosilta. Rinnassa oleva tunne ehkä voi viitata https://fi.wikipedia.org/wiki/Palleatyr%C3%A4 tällaiseen, lääkäri tietää enemmän.
9/10 mieslääkäriä suosittelee tuohon vaivaan sperman nielemistä. Helpottaa kurkkukipua ja siihen liittyviä oireita. Voin auttaa, koska olet jo 16 vuotta täyttänyt. Pistä yhteystietoa tulemaan.
Närästääkö? Ei hätää rennie auttaa!
Sua närästää. Hapot ärsyttää kurkkua kun nousevat ylöspäin. Käy hakemassa apteekista esim. gavisconia ja somacia. Älä syö rasvaista ja maustettua ruokaa. Kahvi on myös pahasta närästyksen kannalta, samoin suklaa. Voit myös nostaa sängynpäätyä 10-15cm, jolloin hapot ei niin helposti pääse nousemaan öisin. Tuskinpa tuo mitään syöpää on. Tupakointi kannattaa lopettaa.
Tai sitten et ole pureskellut ruokaasi kunnolla ja täten ruoan pala on viiltänyt ruokatorveen haavan. Haava on nyt siis tulehtunut, koska koet sen noin kivuliaana. Suosittelen käymään lääkärillä joka mittaa myös tulehdusarvot ja saat lääkkeet sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Närästääkö? Ei hätää rennie auttaa!
Rennie nyt ei auta mihinkään. Siihen ei kenenkään kannata rahojaan tuhlata.
Onneksi olkoon, syöpä se on :) Elinaikaa noin 3 viikkoa, käytä se hyvin ja mietiskele samalla kannattiko aloittaa tupakointi :)
Tippurikin voi oireilla kurkussa.
Refluksitautia voipi olla