Kierukka helvetti!
Mulla on ollut kaksi vuotta kierukka. Kaikki on mennyt ongelmitta, menkat katosi jne. Ainoastaan sain todella pahan aknen selkään, mut hei sen kanssa voi elää.
No nyt viimeiset pari kolme kuukautta on ollut ihme kipuja, vuotoja, supistuksia, menkkojen paluu, aknen katoaminen, selkeä ovulaation tunne.. jne. Eli mun maalaisjärjellä kaikki selittyy sillä, ettei kierukka ole kunnolla paikallaan.
Menin lääkäriin, lääkäri totesi ettei kierukka voi mennä pois paikaltaan mitenkään JOS se on kaksi vuotta ollut siellä nätisti. Katsoi alapäähän, ei löytänyt naruja ja sanoi että kaikki jees. Ja lähetti raskaustestiin.
Thats it. Eli mulla on kaikki hyvin ja kierukka toimii kuin unelma? Ei kun.. pitäiskö mennä yksityiselle vähän lisätutkimuksiin? Raskaana en todellakaan ole!!
Kommentit (11)
Tee se testi ja jos on varaa yksityiselle ultraan. Kierukka voi poistua paikoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Tee se testi ja jos on varaa yksityiselle ultraan. Kierukka voi poistua paikoiltaan.
Se testi tehtiin heti siellä lääkärissä. Mitään muuta ei tutkittu.
Kyllä minusta kuulostaa siltä, että jotain on alakerrassa tapahtunut.. Ultraan vaan niin selviää.
Ultrattiinko? Kuulostaa munasarjakystalta. Mirena-kierukkahan altistaa nimenomaan niille eli jos sinulla on Mirena epäilisin tätä.
Tuo kuukautisten takaisin tuleminen on muuten yleistä valitettavasti. Minullakin oli ensin 4kk tiputtelija jälkeen kuukautiset yli 2v poissa mutta sitten alkoivat uudelleen. Testattiin hormonipitoisuus...Mirena toimii ihan normaalisti mutta kuukautiset vain palasivat. 😕 Tuli kystakin. Meni itsestään pois mutta oli kuukausitolkulla todella kipeä ja sitä ultrailtiin ja seurattiin.
Nyt menen juuri vaihtamaan Mirenan uuteen. On kuitenkin kaikenkaikkiaan toiminut ok. Toivon että kuukautiset taas häviäisivät 2-3 vuodeksi kokonaan.
Eihän se ikuisesti ole samanlaista kierukan kanssa. Sivuvaikutuksia voi tulla myöhemminkin. Ultrasiko lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Ultrattiinko? Kuulostaa munasarjakystalta. Mirena-kierukkahan altistaa nimenomaan niille eli jos sinulla on Mirena epäilisin tätä.
Tuo kuukautisten takaisin tuleminen on muuten yleistä valitettavasti. Minullakin oli ensin 4kk tiputtelija jälkeen kuukautiset yli 2v poissa mutta sitten alkoivat uudelleen. Testattiin hormonipitoisuus...Mirena toimii ihan normaalisti mutta kuukautiset vain palasivat. 😕 Tuli kystakin. Meni itsestään pois mutta oli kuukausitolkulla todella kipeä ja sitä ultrailtiin ja seurattiin.
Nyt menen juuri vaihtamaan Mirenan uuteen. On kuitenkin kaikenkaikkiaan toiminut ok. Toivon että kuukautiset taas häviäisivät 2-3 vuodeksi kokonaan.
Ei ole mirenaa. Enkä usko kyllä kystaan. Kipu on kohdunkaulalla ja olen alkanut tuntemaan kierukan olemassa olon. Se välillä pistää ja sattuu kohdunkaulaan.
Ja ei ultrattu. .. kivut ja menkat tulivat samaan aikaan. Damoin aknen katoaminen. Sen takia epäilen kierukan olevan jotenkin vinksallaan. .
Vierasesine kohdussa! Keho voi sitä vähän vieroksua ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ikuisesti ole samanlaista kierukan kanssa. Sivuvaikutuksia voi tulla myöhemminkin. Ultrasiko lääkäri?
Ei tietenkään. Mutta ei kai tämä kipu ja paineentunne ole normaalia ja kaikki tullut samaan aikaan.
Ja ei. Ei ultrattu. Niin kuin sanoin. Muuta ei tehty.
Kierukan ei pitäisi tuntua miltään, jos on paikoillaan.
Onneks mä peruin ajan, kun meinasin ottaa kierukan.
Ja siis kivut on jotain hirveää. Kamala paine kohdunkaulalla ja jatkuvaa särkyä että joutuu ottamaan lääkettä. ..AP