Onko 165cm/48kg paha alipaino?
Kannattaako reagoida ja syödä lisää? Olo on hyvä, mutta vaa'an lukemat vähän säikäyttivät. Olen kyllä aina ollut hoikka, painavimmillani 53kiloa.
Kommentit (28)
Jos voit hyvin, niin ei kai siinä mitään. Minäkin olin nuorempana sinun kokoluokkaasi. Nykyään 165cm/53kg ja edelleen hoikan näköinen. Terve olen kuitenkin aina ollut ja ruokahalu on hyvä.
Oma fiilis ja terveys onkin se pääasia eikä vaa'an numerot. Meitä on niin erilaisia, vartalotyyppi vaikuttaa myös paljon. Jotkut eivät vaan koskaan paina paljoa, jotkut lihovat herkästi jne.
Lievä alipaino. Tuosta jos vaikka sairastut tms ja paino putoaisi sen seurauksena muutaman kilon lisää niin alkaa olla jo vaikeat paikat. Parempi olla siinä kunnossa/painossa ettei pienet heilahdukset alas tai ylöspäin vie heti sairaalaan :)
Eli kuten jo kommentoit: säikähdit. Kiinnitä huomiota ravintoon ja anna kilojen tulla rauhassa. Mielummin suunta hiljalleen ylöspäin kuin enää alaspäin.
Minä olen 166 cm ja 48 kg, enkä ole omasta mielestäni erityisen hoikka. Itselläni on kyllä sellainen vartalo, että rasva kerääntyy reisiin ja pyllyyn, joten se saattaa tehdä tukevamman näköiseksi.
Mä olen 171cm ja painan 48kg. Koko elämäni olen saannut kuulla, kuinka olen sairaan näköinen ja ihmiset tulevat kadullakin sanomaan, että syö lisään. Voin kuitenkin tosi hyvin ja syön lähes 2000kcal/pv. Älä siis tuijota vaakaan vaan mene ihan sen mukaan, mikä sinusta parhaalta tuntuu.
Oletko vielä kasvuiässä? Jos et enää kasva pituutta sanoisin että olet alipainoinen. Kannattaa muistaa että nainen tarvitsee kroppaansa n. 12% rasvaa normaalin hormonitoiminnan ylläpitämiseksi, jos siitä mennään alaspäin näkyvin oire on että alkaa tulla kuukautishäiriöitä tai ne voivat loppua kokonaan.
Itsellä on 17,4 painoindeksi eikä kukaan alipainoisena pidä, hoikkana kylläkin. Riippuuhan se ihmisestä miltä näyttää.
Enkä itsekän sanoisi alipainoiseksi. Se tarkoittaa sairasta eikä minulla ole mitään vaivoja, muuta kuin ajanpuutetta.
Olen 35-vuotias nainen ja samaa kokoa kuin sinä ap. En koe olevani alipainoinen, suht hoikka kylläkin. Ei noissa mitoissa ole vielä huolestumista.
Omalla kohdalla olen huomannut että ainoat jotka kutsuvat minua alipainoiseksi ja tuputtavat ruokaa ovat ne, keillä on itsellään vyötäröllä ylimääräistä.
Vienna kirjoitti:
Normaali, ei alipainoinen.
Eikö normaalipainon BMI ollutkaan ei-läskidenialisoituneiden oikeaoppisten aasialaisten määrittämä 18-23?
Vierailija kirjoitti:
Vienna kirjoitti:
Eikö normaalipainon BMI ollutkaan ei-läskidenialisoituneiden oikeaoppisten aasialaisten määrittämä 18-23?
Normaalipainoa ei mistään taulukosta katsota, vaan omasta terveydestä...
BMI on pelkkää roskaa. Jos olet "normaalipainoinen" BMI:n mukaan ja käyt salilla vuoden kasvattaen lihasmassaa niin yhtäkkiä oletkin "ylipainoinen" ... Rasvaprosentti ja etenkin vatsaontelon sisäinen rasva ovat paljon hyödyllisempiä mittareita.
Itsellä paino tippu alimmillaan 44kg ja oon 166cm. Menkat tuli normaalisti ja keho toimi moitteetta, että ei sillä mtn hätää ollut. Tosi laiha toki olin. Paljon parempi näin 48kg. Jo muutama kilo hoikassa kropassa tekee paljon! Että itseäni en liian laihana pidä, kun painoa ollut vähemmänkin.
Vienna kirjoitti:
Sinulla on tuossa allekirjoituksessasi kokotaulukko väärin. Yksi EU-kirjainkoko vastaa kahta EU-numerokokoa, eikä yhtä. Jos oletetaan XL:n olevan 38, niin tässä oikeat koot XL-XS.
XL = 38-36
L = 32-34
M = 28-30
S = 24-26
XS = 20-22
Ei ole paha alipaino. Itselläni oli ton kokosena vielä hullu pömppiskin.
Ei ole. Erityisesti päärynävartaloiselle ollenkaan liian alhainen. Olin teininä n. 46-49 kiloinen samassa pituudessa ja minulla oli leveä takamus ja fläsäiset reidet. Tämä näkyy selvästi myös kuvista. Yläkroppa oli kyllä timmi ja sixpäkkiäkin vähän näkyi.
Olin 20-vuotiaana likipitäen samankokoinen kuin sinä: 166 cm, 48 kg. Nyt olen 30 vuotta vanhempi ja 15 kiloa painavampi.
Älä siis sure. Kyllä sitä painoa alkaa kertyä iän mukana, vaikka hyvin hoikka oletkin.