Hyi H*lvetti noita nykyisiä tupakka-askeja!
Tänään ennen töitä kävin abc:lta ostamassa tutun Pall Mallin sinisen ja ihmettelin, että toppa ja sen muoto ja väri näyttää hieman muuttuneen. Sit siinä olikin kuva kaulasta, jossa on reikä (näytti hieman persereiältä siinä). Rupesin miettimään, et hyi hitto en halua ostaa näitä enää ja eihän tämmösten kanssa kehtaa enää missään olla, terassit yms. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Rupesi se kyllä oikeasti mietityttämään myös, että mitähän järkeä tässäkin touhussa on. Vois yrittää alkaa olemaan ilman ja toivonkin, että topan hinta nousisi nyt nopeasti sinne 8-10 euroon niin sit loppuisi oma käyttö nopeasti. m26
Kommentit (75)
Voiko askin ostaa kuvan perusteella? "En halua sitä keuhkosyöpä askia mut voisin ottaa sen sikiöasento miehen ku se on nii hauska" 🙃
Oon pitkän aikaa ostanu tupakat venäjän puolelta ja niissä ollu kuvia aika pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sä kyllä mikään oikee röökaaja oo, jos tupakkiaskin ulkonäkö tai hinta häiritsee niin paljo että aattelet lopettaa. Naurettavaa pelleilyä
Mulla menee se pari toppaa viikossa, et ihan olet oikeassa siinä, että en hirmu röökaaja olekaan, mut omilla tuloilla kyllä tuo esim. 5e nousu vaikuttaisi ostopäätökseen. Vaihtoehdot olisi lopettaminen tai sit joltain kaiffarilta ostaisin venäläistä röökiä. Niitä myyjiäkin kyllä tiedän, jotka käy hakee sieltä auton täyteen ja myy sit melko isolla voitolla. -ap
Kyllä venäläisissä röökiaskeissa on vähintään yhtä karmaisevia kuvia.
Eikös toppa ole se pakkaus jossa on 10 askia?
Eli jos polttais pari toppaa niin sehän olis ihan hirvee ketjupolttaja!
Vaihtelee ilmeisesti missä päin Suomea asuu. Itse asun Itä-Suomessa ja täällä röökiaski ja röökitoppa on sama asia, eli yksi 20 tupakkaa sisältävä mikälie aski? Tiedän, että jossain muualla toppa voi olla esim. purupussi tai kartsa (kartonki = 10askia) :) -ap
Vierailija kirjoitti:
No et sä kyllä mikään oikee röökaaja oo, jos tupakkiaskin ulkonäkö tai hinta häiritsee niin paljo että aattelet lopettaa. Naurettavaa pelleilyä
Tarkoitatko että "oikea röökaaja" on sitten täysi idiootti?
Voit olla kyllä ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvat on niin naurettavia, että vois alkaa liimailemaan niitä ympäri kaupunkia. Mikään tupakointi ei vastaavaa saa aikaan, kun kuvat on otettu tyyliin cracknisteistä.
ideana onkin tehdä paketista mahdollisimman luotaantyöntävä ja vastenmielinen, ei sillä kuvan alkuperällä niin kovasti merkitystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkän aikaa ostanu tupakat venäjän puolelta ja niissä ollu kuvia aika pitkään.
Ok. No kiva sekin tietää. Jotenkin en ajatellut venäläisten olevan niin välittäväisiä, et ne lähtis tällaiseen samanlaiseen juttuun mukaan. :) -ap
Se on aivan osuvaa kuvitusta, kun tupakointihan on hyi h*lvetti.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö palata siihen entisaikaiseen tapaan, jolloin tupakit olivat tyylikkäässä metallirasiassa? Tässähän olisi nyt business opportunity jollekin yrittäjälle. Koristellaanhan kännykätkin kuorilla, miksei tupakit voisi olla sellaisessa ohuessa rasiassa mihin menee 10 sätkää?
Mulla on jo sellainen. Hopean värinen ja siinä on Suomen leijona, sopii hyvin yhteen mun leijonariipuksen ja Kiitos-hupparin kanssa. Kyllähän sitä aina tuppaa saamaan naisilta merkitseviä katseita, kun yskäisee reilut aivolimat asvaltille, koppaa metallisesta askista vihreän Nortin ja heittää sen 30 cm päästä huulten väliin. Kerran eräskin emäntä taisi jopa voihkaista hiljaa, kun näki edellä mainitun suoritukseni.
- tyämiästen tyämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee se pari toppaa viikossa, et ihan olet oikeassa siinä, että en hirmu röökaaja olekaan, mut omilla tuloilla kyllä tuo esim. 5e nousu vaikuttaisi ostopäätökseen. Vaihtoehdot olisi lopettaminen tai sit joltain kaiffarilta ostaisin venäläistä röökiä. Niitä myyjiäkin kyllä tiedän, jotka käy hakee sieltä auton täyteen ja myy sit melko isolla voitolla. -ap
Eli jos polttais pari toppaa niin sehän olis ihan hirvee ketjupolttaja!
No ei todellakaan ole. Toppa on toppa, eli aski ja kartonki on kartonki. Mikä hitto tätä nykynuorisoa vaivaa, kun ne ei ymmärrä edes näin simppeleitä käsitteitä? Olutlaatikostakin ne puhuu lavana, vaikka lava on lava eikä mikään laatikko ja lavallisessa on joko 99 laatikkoa (eurolava), tai 108 laatikkoa (finlava).
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joutuvat lisäämään entistä enemmän riippuvuutta lisääviä aineita ettei myynti romahda.
Onhan tupakointi täysin järjetöntä puuhaa.
Viinanjuonti sensijaan sitten on järkevää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joutuvat lisäämään entistä enemmän riippuvuutta lisääviä aineita ettei myynti romahda.
Onhan tupakointi täysin järjetöntä puuhaa.Viinanjuonti sensijaan sitten on järkevää ?
Kukas sellaista on väittänyt.
Tiedän itsekin tuon kurkkusyöpäkuvan ja jotenkin itsellekin tuli heti mieleen miehet Topi Sorsakoski ja Riki Sorsa (nimet samanlaiset) Taisi molemmat mennä suht nuorina röökin seurauksena.
Missä vaiheessa näitä keräilykuvia on alkanut tulla Suomessa noihin askeihin? Itse olen polttanut ulkomaista Tax-free tupakkaa enimmäkseen, mutta olen huomannut että nuo kuvat ovat muodissa olleet jo pitkään monessa muussa maassa. Onko kukaan alkanut jo keräillä niitä?
Makeiset ja tupakatkin pois kioskeista!
Toppa= purutupakka
Kartonki, kartsa = pakkaus jossa monia yksittäisiä tupakka-askeja, usein 10kpl askeja.
Ja jos vielä itse tupakoisin niin hankkisin ehdottomasti sellaisen tyylikkään tupakkarasian. Löytyisiköhän näitä nykyään kirpputoreilta?
Esimerkiksi vanhat kosmetiikkarasiat ja korurasiat on aivan ihania ja kauniita, samoin vanhat tupakkarasiat.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa näitä keräilykuvia on alkanut tulla Suomessa noihin askeihin? Itse olen polttanut ulkomaista Tax-free tupakkaa enimmäkseen, mutta olen huomannut että nuo kuvat ovat muodissa olleet jo pitkään monessa muussa maassa. Onko kukaan alkanut jo keräillä niitä?
no minä huomasin sen tänään. Eli varmaan 1-2 viikkoa ollut nyt. Kaupat ovat eka myyneet vanhat/vanhoja pois ja nyt tilalla nämä uudet. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos polttais pari toppaa niin sehän olis ihan hirvee ketjupolttaja!No ei todellakaan ole. Toppa on toppa, eli aski ja kartonki on kartonki. Mikä hitto tätä nykynuorisoa vaivaa, kun ne ei ymmärrä edes näin simppeleitä käsitteitä? Olutlaatikostakin ne puhuu lavana, vaikka lava on lava eikä mikään laatikko ja lavallisessa on joko 99 laatikkoa (eurolava), tai 108 laatikkoa (finlava).
muuten samaa mieltä paitsi että aski on aski, toppa on toppa l. se pussukka irtotupakkia josta sätkät kääritään ja kartonki on kartonki. lavoista olen samaa mieltä.
Aski on aski, toppa on purupussi, kartsa on kartonki. Noita kuviaollut tupakka-askelissa ulkomailla jo ties kuinka kauan ainakin Latviassa jo vuonna 2011 oli.
Vierailija kirjoitti:
Se "tupakointi lisää impotenssiriskiä" on huikea - alaston mies sikiöasennossa sängyssä :D
Siitä sitten tarjoamaan daameille baarissa röökiä...
On niitä ollut joissain liikkeissä jo vuosia myynnissä. Harmi vaan, että ne on aina niin helvetin naurettavia. Niissä on aina jotain Leijona, hakaristi, Rolling Stones logoja. Pitäis olla semmone asialline.