Lapsenvahtina toivoton tapaus
Olen lupautunut huomenna hätäavuksi ystävälleni, vahdin hänen lastaan. itselläni on etätyöpäivä ja joudun tekemään jonkin verran samalla töitä tietokoneella. Mistä tuollaiset 4-5 vuotiaat pikkutytöt tykkäävät, mitä viihtyvät tekemässä jos ei ole mahdollisuutta koko ajan pelata/lukea yms. kanssaan.
Kiitos avusta.
Kommentit (11)
Hyväksyykö työnantajasi todella sen, että etäillessäsi oletkin lapsenvahtina?
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyykö työnantajasi todella sen, että etäillessäsi oletkin lapsenvahtina?
Työnantajani on ystäväni, ja tietenkin tietää, että minun on tehtävä työni. Olin hänelle hätäapu. Muita ei ole tulossa hoitoon kuin tämä yksi, joten leikkikaveria ei ole.
Kai hän maksaa sulle palkkaa lapsenvahdista? Itse en suostuisi ilman korvausta, sillä et nitenkään voi töihin täysipainoisesti keskittyä. Ei vissiin kauheesti pomoa kiinnosta lapsi eikä duuni.
Tuon ikäinen lapsi osaa kyllä leikkiä itsekin :) Ja voit myös laittaa hänelle DVD:n pyörimään tai antaa katsoa vaikka Pikku kakkosta koneelta.
Tämä on "Hädässä ystävä tunnetaan"-apua, ei mikään maksullinen keikka. ja minulla on tosiaan hyvin vähän käsitystä lapsista.
Annat liimaa ja värikkäitä papereita! Joku värityskirja on myös tuon ikäisten mieleen. Tietysti, jos on antaa vaikka läppäri tai ipad, mistä voi katsella lastenohjelmia. You tubesta löytyy paljon lastenohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Annat liimaa ja värikkäitä papereita! Joku värityskirja on myös tuon ikäisten mieleen. Tietysti, jos on antaa vaikka läppäri tai ipad, mistä voi katsella lastenohjelmia. You tubesta löytyy paljon lastenohjelmia.
Noiden lisäksi, pyydä lasta ottamaan mukaansa mieleisiä tavaroita, jos sinulla ei ole mitään lasten juttuja.
Tee ruokapöydän yli lakanasta teltta. Tämä on meillä ( mummilassa) aina lapsille mukava juttu, kun omia leluja ei ole niin mukana. Majaleikeikit on monista lapsista hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden lisäksi, pyydä lasta ottamaan mukaansa mieleisiä tavaroita, jos sinulla ei ole mitään lasten juttuja.
Tee ruokapöydän yli lakanasta teltta. Tämä on meillä ( mummilassa) aina lapsille mukava juttu, kun omia leluja ei ole niin mukana. Majaleikeikit on monista lapsista hauskoja.
Kiitos näistä ideoista. Lupasivatkin, että ottaa jotain omia leluja vähän mukaan.
Meillä oli kiva päivä. Lapsi tosiaan tykkäsi piirtämisestä ja tein hänelle lisäksi " tehtäviä" joita teki innoissaan. Olimme leikkipuistossa ja kävimme kahvilassa.
Hän nukkui niin pitkät päiväunet (pitkän sadun jälkeen), että sain akuutit työt tehtyä. Ja hän tosiaan leikki pitkät pätkät itsekseen nukeillaan majassa, jonka teimme.
Kiitos tuhannesti avustanne.
Hehän leikkii keskenään.