Haussa prinsessamainen nimi tytölle!
Mies ehdotti Aurora, mutta en pidä siksi kun se lausutaan usein Auroora. Saa olla vähän persoonallinen tai harvinaisempikin kunhan sopii ruotsalaiseen sukunimeen. Mielellään vähän pidempi nimi.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Aina Impi Ellen Anna
Siis WAU!!! Ihana kaunis ja niin kekseliäs nimi. Nomen est omen:)
Yolanda
Marbella
Oleander
Namaste
Belle, Aurora, Ariel, Tiana, Anna,Elsa, Jasmine, Merida ja vähemmän käyttökelpoiset Rapunzel, Snowwhite (suomeksi tosin käyttökelpoisempi), Cinderella ja Pocahontas.
tuliko kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi nimen pitää olla prinsessamainen?
Samaa mietin. Tietenkään nimeä antaessa ei pysty ennakoimaan lapsen koko tulevaa elämää, mutta kun nämä prinsessanimistelijät sitä kuitenkin yrittävät, niin ehkä heidän olisi hyvä muistaa, että se, jolle sitä prinsessanimeä nyt keksitään, saattaakin itse haaveilla olevansa prinssi tai sitten se on joku tavallinen perus-pirjo, joka käyttää huppareita ja harrastaa koiran kanssa agilityä.
Mulla vaan on tällainen maku. Pidän kaikesta romanttisesta, lempivärini on roosa, sisustan maalaisromanttisesti, luen rakkausromaaneja. Jotenkin vain tuntui että haluaisin antaa esikoistytöllemme prinsessamaisen nimen. En mä oikein paremmin osaa sanoa, minä vain pidän sellaisista. Ap
Sit ihmetellään sukupuolirooleja yhteiskunnassa vielä.
Minä taas olen AINA halunnut pitkän, naisellisen nimen (jo lapsena), mutta ei minulle sellaista suotu.
Suomessa suomenruotsalaisilla pitkät, kauniit naisten nimet ovat hyvin tavallisia. Esim. Ann-Marie, Isabel, Emelie, Monica, Katrine ym. Sikäli en oikein ymmärrä niitä "prinsessanimiksi" vaan pitkiksi, naisellisiksi naisten nimiksi. Ymmärrän kyllä mitä ap haki käsitteellä takaa ja hän onkin saanut monia hyviä vastauksia