Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat: millaisia ruokia syötte?

Vierailija
04.08.2016 |

Joitain aamiaista/välipala vinkkejä kaipaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi usein ruisleipää.

Vierailija
2/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla en mitään. mustaa kahvia. 

Lounaaksi töissä salaattiaterian ja leipää.

Välipala hedelmä ja pähkinöitä töistä tullessa.

Päivällinen lämmin ruoka, joka voi sisältää ihan mitä vaan, en ole kieltänyt itseltäni mitään ruoka-aineita, vain sen että kalorit on max 1200 kcal päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkavadelmasmoothie banaanilla ja turkkilaisella jogurtilla. Vihreää teetä.

Avokadon puolikas.

Viili ja mustikoita.

Viljoja ei ollenkaan.

Vierailija
4/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivällinen lämmin ruoka, joka voi sisältää ihan mitä vaan, en ole kieltänyt itseltäni mitään ruoka-aineita, vain sen että kalorit on max 1200 kcal päivässä.

Älä ihmettele jos ja kun aineenvaihduntas sekoaa täysin

Vierailija
5/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen vaihtelee; rahkaa, marjoja, leipää ja kasvispääliset + juustoa/leikettä, munakas... Eli samoja kuin ennen laihduttamistakin :)

En syö välipaloja, joskus leivän tai pähkinöitä.

Ainoa, mikä mun ruokavaliossa on muuttunut, etten enää syö ns roskaruokaa kuin äärimmäisen harvoin. Ennen söin useammin. Karkit ja sipsit yms eivät ole ikinä olleet ongelmana.

Vierailija
6/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalana pähkinöitä tai hedelmä/marja(smoothie). Aamupalana puuro tai munakas. Lounas ja päivällinen aivan normaalia kotiruoka, mutta puolet lautasesta rehuja

Vierailija
7/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekoaisi? Noudatan ihan ravitsemusterapeutin "siunauksella" 16/8 pätkäpaastoa eli on 16 tunnin syömätön aika vuorokaudessa ja ruooka syödään 8 h syömisikkunan sisällä. 1200 kcal on myös ihan riittävästi pienikokoiselle, istumatyöläiselle liikuntaa harrastamattomalle naiselle laihduttamisen aikana. 

Olen laihduttanut näin helmikuusta asti ja painoa on lähtenyt 15,3 kg. Olo on hyvä eikä näläntunteita ole käytännössä yhtään.

Vierailija
8/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro,raejuusto.marjat.

Välipala rahka marjoilla tai hedelmillä

Vierailija
9/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekoaisi? Noudatan ihan ravitsemusterapeutin "siunauksella" 16/8 pätkäpaastoa eli on 16 tunnin syömätön aika vuorokaudessa ja ruooka syödään 8 h syömisikkunan sisällä. 1200 kcal on myös ihan riittävästi pienikokoiselle, istumatyöläiselle liikuntaa harrastamattomalle naiselle laihduttamisen aikana. 

Olen laihduttanut näin helmikuusta asti ja painoa on lähtenyt 15,3 kg. Olo on hyvä eikä näläntunteita ole käytännössä yhtään.

Mä kyllä rohkenen epäillä, että laillistettu ravitsemusterapeutti antais siunauksensa moiselle typeryydelle. Ala on itsellenikin hyvin tuttu. Taatusti paino alkuun tippuukin, mutta ei tuo ole alkuunkaan terveellistä ja entä sitten laihdutuksen jälkeen? Et ole oppinut syömään terveellisesti (oikea ruokarytmi, oikeat annoskoot ja verensokeritkin pysyvät tasaisena) ja ei noilla kalorimäärillä ja ruokarytmeillä kauaa jaksa. Sen jälkeen, kun kyllästyt tuohon idioottipuuhaan, niin olet saanut aineenvaihduntasi sekaisin ja kilot tulee kohisten takaisin.

Vierailija
10/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalavaihtoehtoina usein puuro, maustamaton jogurtti marjoilla ja kiivillä, kananmunaa jossain muodossa ja kokojyväleipää. Näistä otan yleensä kaksi juttua mitä syön samalla kertaa, esim. puuro ja kananmunat.

Muuten syön ihan normaalia kotiruokaa pienemmin annoksin kuin ennen ja ennen kaikkea syön useamman kerran päivässä. Ennen muinoin en syönyt aamupalaa ollenkaan ja sitten mätin kaksin käsin sapuskaa päivälliseksi ja iltapalaksi. Siihen vielä viikonloppujen alkoholit päälle, niin kroppa oli muotoa rantautunut hylje. Normaalilla ruokarytmillä ja alkoholin jättämisellä pariin kertaan vuodessa on läskiä lähtenyt kiitettävästi ja vaatekokokin on pienentynyt kolmella. Nyt vasta olen lisännyt liikuntaa ihan kiinteytymisen kannalta.

Vierailija
11/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jätän sokerin ja turhat hiilarit pois(peruna, makaroni, viljat paitsi kaura) voinko käytännössä syödä mitä vain ja paljon että laihdun? En vedä siis roskaa vaan kasviksia, lihaa, marjoja, muutamia hedelmiä, hyviä rasvoja.

Vierailija
12/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kauraleseistä tehty puuro marjoilla ja raejuustolla.

Lounaaksi reilu annos salaattia ja vähän ruokaa mitä lounasruokalassa on

Välipalaksi joku hedelmä ja rahkaa/raejuustoa

Päivälliselle usein kasvissosekeittoa jossa linssejä/papuja

Iltapalaksi viipale leipää jossa leikkele+juusto+Kananmuna+kasvikset tai sitten rahka marjoilla/hedelmillä

Jos tarvitsee jossain välissä nii kourallinen pähkinöitä.

Tuo on aika perus runko joka päivä

Vierailija
13/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarytmi on aivan äärettömän tärkeä asia laihduttamisessa. Jos sitä skippaa aterioita, niin luisuu hyvin helposti naposteluun, makeannälkä kasvaa ja sitten kun sitä ruokaa viimein saa, niin ateriakoko kasvaa liian isoksi. Minä syön nykyään 4-5 kertaa päivässä entisen kahden kerran sijaan. Sopii veikata, kummalla on jaksanut paremmin ja kummalla sitä painoa on tippunut hitaasti, mutta varmasti.

Vierailija
14/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyllä kuulostaa ihan joltain Jutta sekoilulta. Toivottavasti ei sulle käy niin kuin niille muutamille puolen vuoden superdiettiin osallistuneille joille tuli pahoja terveysongelmia sen pitkän ja väärin tehdyn dieetin jälkeen kun kroppa oli imetty liian tyhjäksi.

Vierailija
15/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuro marjoilla, raejuustolla ja rasvalisällä

välipala Pähkinät+ hedelmä tai Rahka ja marjat

Tosin tätä kannattaisi kysyä laihoilta.

Vierailija
16/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään personal trainerin tekemä höpöhöpödieetti ei ole sama kuin ravitsemusterapeutin tekemä ruokavalio. Kysyin kerran pt:ltä paljonko heillä on ravitsemuksesta naurettavan koulutuksensa aikana. Vastaus oli 2h itsenäistä opiskelua. Ravitsemusterapeutit opiskelee 5 vuotta yliopistossa.

17/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön vaan sokerittomia pastilleja

Vierailija
18/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jätän sokerin ja turhat hiilarit pois(peruna, makaroni, viljat paitsi kaura) voinko käytännössä syödä mitä vain ja paljon että laihdun? En vedä siis roskaa vaan kasviksia, lihaa, marjoja, muutamia hedelmiä, hyviä rasvoja.

Syö kaikkea tasapainoisesti, myös hiilaria. Proteiinia ja hyviäkin rasvoja voi saada liikaa. Kuuntele omaa kroppaa ja tiedosta, mikä juuri sun kropalle toimii. Mulla esimerkiksi mikään karppaus ei toimi ollenkaan, menee vain aivot jumiin eikä vaikuta painoon mitenkään. Liika on liikaa kaikessa.

Vierailija
19/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä rohkenen epäillä, että laillistettu ravitsemusterapeutti antais siunauksensa moiselle typeryydelle. Ala on itsellenikin hyvin tuttu. Taatusti paino alkuun tippuukin, mutta ei tuo ole alkuunkaan terveellistä ja entä sitten laihdutuksen jälkeen? Et ole oppinut syömään terveellisesti (oikea ruokarytmi, oikeat annoskoot ja verensokeritkin pysyvät tasaisena) ja ei noilla kalorimäärillä ja ruokarytmeillä kauaa jaksa. Sen jälkeen, kun kyllästyt tuohon idioottipuuhaan, niin olet saanut aineenvaihduntasi sekaisin ja kilot tulee kohisten takaisin.

Kyllä on laillistettu ravitsemusterapeutti, TV:stäkin tuttu sellainen ;) 

Sanoin heti alkuun, että minä en sitten halua syödä mitään pikkuaterioita 5-6 kertaa päivässä, ja hän sanoi että 3 kertaa riittää ihan ok aikuiselle ihmiselle, jos siltä tuntuu. Jotkut ihmiset tarvitsevat välipaloja, toiset ei, ja jos kerran ei ilman niitä tule näläntunteita tai muita ongelmia, niin ihan hyvin voi syödä vain kolmesti päivässä. 

Tuota pätkäpaastoa ehdotin itse luettuani sen aineenvaihdunnallisista HYÖDYISTÄ. Rav. terapeutti oli sitä mieltä, että se harvemmin naisilla toimii hyvin, koska naisten verensokerin hallinta on heikompi ja voi tulla heikotusta ja päänsärkyä paaston aikana, mutta antoi luvan kokeilla. Minullahan se toimi erinomaisesti, ja painonpudotus nopeutui merkittävästi kun tälle aloin, vaikka syöty kalorimäärä on sama kuin ennen pätkäpaastoa. Ja koska tosiaan mulle ei tule mitään näläntunteita tai oireita 16 h paastojakson aikana, niin ilmeisesti minun kroppani osaa säädellä hyvin verensokeria varastorasvojen avulla.

Mielestäni syön myös terveellisesti, vaikka toki niin kauan kuin laihdutan niin vähemmän kuin tulen syömään sitten kun en enää laihduta. Kyllä siellä ravitsemusterapeutilla on laskettu paljonko proteiinia ja hyviä rasvoja tarvin päivässä, käyty läpi kasvisten syöntimäärät jne. Tämä tulee olemaan minun loppuelämäni ruokavalio, muuten paitsi että sitten kun ei tarvitse enää laihduttaa, saan syödä oletettavasti noin 300 kcal enemmän kuin nyt päivässä. Tavoitepainoon onkin enää 4 kiloa, joten pian se aika koittaa.

Vierailija
20/36 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokarytmi on aivan äärettömän tärkeä asia laihduttamisessa. Jos sitä skippaa aterioita, niin luisuu hyvin helposti naposteluun, makeannälkä kasvaa ja sitten kun sitä ruokaa viimein saa, niin ateriakoko kasvaa liian isoksi. Minä syön nykyään 4-5 kertaa päivässä entisen kahden kerran sijaan. Sopii veikata, kummalla on jaksanut paremmin ja kummalla sitä painoa on tippunut hitaasti, mutta varmasti.

Minulla toisinpäin, lihoin niin että söin 4-5 kertaa päiväsäs, ja laihduin kun heitit turhat välipalat pois. Mitään nälkäongelmia ei ole, ja hyvin jaksan.