Anno ja Mondlicht!
Oletteko jo täällä... :) Ajattelin uskaltautua! Miten alkualkuraskaus sujuu? Kaikki hyvin? Oireita? Mikä mieliala?
Mondlicht, kävitkö veritestissä vielä? Toivon totisesti, että kaikki on erinomaisesti ja saamme kaikki pitää kyytiläisemme... oletteko ajatelleet soittaa jo neuvolaan?
Itsellä vointi on ihmeen normaali. Rinnat ovat hieman arat. Oksensin vähän pyyhkiessäni ystäväni pikkutytön pyllyä...olen kyllä herkkä oksulle muutenkin, jopa enemmän silloin kun en ole raskaana. Mahan vihlaisut ovat vähentyneet. Mutta kai tästä oireettomuudestakin selvitään, muistan että edellisessä raskaudessani eksyin näille sivuille ensimmäistä kertaa juuri pelästyessäni oireettomuutta.
Leiska... öö mistäs ne viikot lasketaan, punktiosta vai siirrosta? Jos punktiosta niin rv 5+2
Kommentit (6)
Tosi kivaa, että aloitit tämän ketjun! Minä vielä kyttälin täällä taka-alalla, mutta kaipa sitä jo uskaltaa tänne tulla ainakin toistaiseksi!:-)
Minulla hyviä uutisia, eli tiistain veritestin hcg-arvo oli 3225, eli vahvasti raskaana ollaan ja hyvällä mielellä. Varasin samalla klinikalle ajan varhaisraskauden ultraan, joka on sitten jo 13.3.! Siellä toivottavasti saadaan lisää hyviä uutisia, että hippu on oikeassa paikassa ja hyvällä onnella myös jo syke näkyisi. On tämä uskomatonta!
Minullakaan ei oireita kummemmin ole, rinnat hieman arat, mutten tiedä johtuuko se progesteronista, jota siis vielä syön vähitellen annosta laskien viikon verran vielä. Alavatsa on turvonnut ja vyönreikää huitelee kaukana normaalista! Myös ruokahalu on suuri (tosin ei normaalistikaan mikään vaatimaton ole;)) Silloin tällöin vihlaisee tai nipistää alavatsassa, mutta satunnaisesti.
Kivaa kun on tällainen ketju, kun en oikein mihinkään pinoon oikein vielä tunne kuuluvani.
Mitähän Annolle kuuluu? :)
Mondis & Hippu rv 5 (tai jotain!)
Veritestiarvosi oli tosiaan hyvänlaatuinen! Olet todistetusti raskaana! Minunkin mielestä on outoa vielä silmäillä muita esim odotus-pinoja. En ole edes vielä uskaltautunut laskemaan mahdollista laskettua aikaakaan..onko se lokaa vai marrasta sitten?
Usko pois että rintojen kipeys ei johdu lugeista, mulla alko kun lopetin ne! Enää ei ole siis mitään lääkettä matkassa!
Ruokahalu myös hyvä täällä ja räjähdysherkkyys samaten..
Yritetään lassottaa anno jostain! Nyt ruoka kutsuu!!
Leiska
Oletko muuten ajatellut mennä alkuraskauden ultraan? Mulle oli ihan selvää, että menen, ja 1,5viikon päästä se jo onkin. Ei tässä vaiheeessa ole enää yhtään kärsivällisyyttä, pitää saada tietää HETI mitä siellä mahassa on ja missä paikassa.
Laskin laskettua aikaa erilaisilla netistä löytämilläni laskureilla, ja sain vaihtelevasti tulokseksi 30.10., 31.10., 1.11. ja 2.11. riipuen mitä laskutapaa käytti. Meillä oli punktio 6.2. Tuo " Oulun raskauskiekko" on ihan hyvä, ja sivuille voi perustaa henk.kohtaisen oman raskauden seurantasivun (tein sen jo, hih).
Jatkan progesteronia vielä neljä päivää huomisesta alkaen, 1 kpl/pv. Kivaa, kun ei enää tartte laittaa kolmea päivässä...
Missähän Anno luuraa? Toivottavasti kaikki hyvin? :)
Juu, olen kyllä menossa alku-ultraan, kolme viikkoa siirrosta sen piti olla. Juuri silloin on vain sukulaismenoja ja täytyy katsoa miten järjestyy. Ihme että olen malttanut olla sitä vielä varaamatta! Ehkä se on osittain pelonsekaista verkkaisuutta, sillä viimeksi lokakuussa juuri tuossa ultrassa paljastui sikiökokelaan liian pieni ja kohtalokkaaksi osoittautunut koko. Mutta nyt on olo, että kaikki on hyvin.
Minulla oli punktio samana päivänä kuin sinulla, joten ilmeisesti nuo lasketut päiväsi ovat samoja minullekin! Itse olen syntynyt marraskuussa ja sen takia lapsena rakastanut aina tuota kuukautta...
hyvää vointia sinnepäin!
Leiska
Palasin juuri risteilyltä. Ajattelin itsekin, että voisi antaa sen kutosviikkolaisten pinon tippua ja siirtyä tänne. Onnea Mondlichtille hyvästä hCG-arvosta ! Huolestuin siis vähän tuosta omasta arvostani. Yhtyneiden laboratorioiden sivuilta kuitenkin luin, että normaaliraskaudessa arvo olisi keskimäärin 100-200 silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa, eli pp14. Mulla se olisi tuolloin ollut n.150, eli tämä tieto rauhoitti mieltä. Tosi yksilöllisiä tuntuvat nuo arvot olevan.
Vuoto ei siis ole ainakaan tullut. Tein tuossa jo neuroosialoituksen aiheesta lugejen lopettaminen, kun en haluaisi millään " turva-luggeroista" luopua. Tarvitsisin varmaan kohta ennemmin psykiatrin kuin gynekologin hoitoa, sillä ramppailen niin usein vessassa tarkistelemassa tilannetta, että ei taida ihan normaalia olla. Toisaalta ei kai tällaisen hoitoprässin jälkeen voi ihan lungisti ollakaan. Luget loppuu mulla tänään.
Oirepuolelle kuuluu sellaista, että rinnat on tosi kipeät ja väsymys kova. Olen koko aikuisikäni kukkunut tuonne 23-24 saakka, eilen kutsui nukkumatti jo 21.30. (Siis ruotsinlaivalla, aika huvittava reissu ;)) Ruoka maistuu kyllä, mikä tuli buffassa todistettua.
Katsoin tuossa kotikaupunkini (Espoo) nettisivuilta neuvolaohjeita, ja siellä neuvottiin ottamaan vasta muistaakseni viikolla 7 yhteyttä. Eipä mulla sinnekiirettä olekaan, odotan enemmänkin tuota klinikan ultraa, joka on 17.3. En ole malttanut olla kajoamatta myöskään lasketun ajan laskureihin; 2.11. olisi LA täällä.
Mukava kuulla teistä, ja saahan tähän pinoon toki muutkin kirjoittaa !
Pidetään toisemme ajan tasalla !
Anno ja Santeri Alkio rv 5+2 (jos punktio 8.2. on 2+0)
Tule tuonne " Tuoreet plussat" -ketjuun, siellä on muitakin samalla aikataululla meneviä. Missä luuraat? :-)