Kumpi tärkeämpää, mies hyvä isä vai puoliso?
Kumpaa sinä pidät tärkeämpänä, että miehesi on isänä hyvä, huolehtiva ja panostava vai että on sinulle hyvä puoliso ja antaa aikaa ja huomiota sinulle ja satsaa parisuhteeseenne? Kummasta puolesta miehessä "odotat enemmän? Ja perustele vähän miksi.
Kommentit (10)
Mielenkiintoinen kysymys näin lapsettoman näkökulmasta (jolloin hyvä puoliso on tietenkin tärkeämpi, enhän muusta tiedäkään).
Kyllä se samassa paketissa tulee. Empaattinen, muiden tarpeita kuunteleva, keskustelemaan pysytävä ihminen on hyvä isä ja puoliso.
En kykenen erottelemaan näitä. Itselläni tällainen ja on mahdotonta kuvitella että olisi jotenkin vain jompaakumpaa.
Puoliso.
Eksäni oli hyvä isä, mutta sairastutti minut puolisona.
Huono isä olisi saanut minut vain raivon partaalle, mutta olisi hyvänä puolisona osannut antaa minun olla oma itseni.
Mielestäni nuo asiat kulkevat käsikädessä. Puolisoni ei olisi hyvä puoliso jos ei olisi hyvä isä. Eikä olisi hyvä isä jos kohtelisi minua (lasten äitiä) huonosti. Sillä se vaikuttaisi kodin ilmapiiriin ja sitämyöten lapsiin.
Hyvä isä kuitenkin voi olla jos olisimme erillämme.
Mutta jos olisi pakko valita, niin lasten tähden ilman muuta valitsisin hyvän isän.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nuo asiat kulkevat käsikädessä. Puolisoni ei olisi hyvä puoliso jos ei olisi hyvä isä. Eikä olisi hyvä isä jos kohtelisi minua (lasten äitiä) huonosti. Sillä se vaikuttaisi kodin ilmapiiriin ja sitämyöten lapsiin.
Hyvä isä kuitenkin voi olla jos olisimme erillämme.
Mutta jos olisi pakko valita, niin lasten tähden ilman muuta valitsisin hyvän isän.
Minä en tarkoittanut, että ollessaan hyvä isä puoliso olisi kohdellut minua huonosti, vaan sitä, että lapset olivat ne vuodet se mihin me kumpikin keskityimme enemmän kuin parisuhteeseemme.
1
No jos pitäisi todella valita niin hyvä isä tietysti lapsille. Lasten etu menee edelle, enkä voisi jatkaa yhdessä muutenkaan ihmisen kanssa, joka olisi kamala isä lapsiaan kohtaan. Siitä tulisi ero joka tapauksessa, joten mitä tekisin miehellä, joka ei ole isä omille lapsilleen. En tee sellaisella yhtään mitään.
Jatkokysymys: millainen on sinusta (välttämättömimmät että tämä täyttyy) hyvä isä ja puoliso?
Ap
Se vaihtelee. Kun lapset olivat vielä kotona, hyvä isä oli tärkeämpi kuin hyvä puoliso ja nyt kun olemme taas kahdestaan, on hyvä puoliso hyvä olla olemassa. Tietysti hän on edelleen hyvä isäkin. MInäkin koitan olla hyvä äiti ja puoliso. Joskus onnistunkin ajoittain.