Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdatko palauttaa istuimen selkänojan pystyasentoon ennen lentokoneen laskeutumista, eli joutuuko matkustamohenkilökunta muistuttamaan siitä?

Vierailija
02.08.2016 |

Vai muistatko aina sen ihan itse?

Kommentit (45)

21/45 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä koneilla ja mitä reittejä te oikein matkustatte, jotka valitatte penkin kippaamisesta takana istuvan syliin?

Itse olen jonkin verran lennellyt mannerten väliä (useita kymmeniä lentoja Suomesta Aasiaan tai Amerikkaan ja toisinpäin, useilla lentoyhtiöllä) ja myös Euroopan sisällä, mutta en ole vielä koskaan päässyt istumaan penkkiin, jota saisi kallistettua viittä senttiä enempää. Koskaan vielä ei ole häirinnyt, jos edessä istuva on kipannut penkkiään maksimimäärän, ei edes ruokailun aikana tai muuten, kun olen halunnut käyttää tarjotinpöytää. Eikä kukaan koskaan vielä ole valittanut minulle penkin kippaamisesta. Sitäpaitsi, jos edessä istuva kippaa penkkiään sen viisi senttiä ja alat tuntea ahdistusta, niin kippaamalla itsekin penkkiäsi sen saman viisi senttiä istuinten välinen tila on jälleen sama.

Vierailija
22/45 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä touhua tuo istuimen kippaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nostaa selkänojan ja olen muistuttanut matkustajia sen nostamaan pystyasentoon tuhansia kertoja. Sehän on turvallisuusasia, jotta tarvittaessa voi ottaa pakkolaskuasennon.

T.ex-lentoemäntä

Vierailija
24/45 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustajat toimisivat kuulutusten mukaan, lentoemäntien ei tarvitsisi tehdä ensimmäistäkään muistutusta asiasta. Mutta ei.

Vierailija
25/45 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti ylipäänsä laskee selkänoja matkan aikana.

Vierailija
26/45 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun edessä oleva laittaa sen istui osan taaksepäin. Viimeksi tulin ti ulkomailta.

Vierailija
27/45 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edessä joku laskee istuimen syliini, römistelen polvia sen verran kolhosti, että edessä tuntuu...

Vierailija
28/45 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan valtavan tärkeä, vaiettu ja kipeä puheenaihe.

Vierailija
29/45 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda paitsi jos sattuisin nukkumaan.

Vierailija
30/45 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SouthernGrove kirjoitti:

Millä koneilla ja mitä reittejä te oikein matkustatte, jotka valitatte penkin kippaamisesta takana istuvan syliin?

Itse olen jonkin verran lennellyt mannerten väliä (useita kymmeniä lentoja Suomesta Aasiaan tai Amerikkaan ja toisinpäin, useilla lentoyhtiöllä) ja myös Euroopan sisällä, mutta en ole vielä koskaan päässyt istumaan penkkiin, jota saisi kallistettua viittä senttiä enempää. Koskaan vielä ei ole häirinnyt, jos edessä istuva on kipannut penkkiään maksimimäärän, ei edes ruokailun aikana tai muuten, kun olen halunnut käyttää tarjotinpöytää. Eikä kukaan koskaan vielä ole valittanut minulle penkin kippaamisesta. Sitäpaitsi, jos edessä istuva kippaa penkkiään sen viisi senttiä ja alat tuntea ahdistusta, niin kippaamalla itsekin penkkiäsi sen saman viisi senttiä istuinten välinen tila on jälleen sama.

Mannertenvälisillä lennoilla istuimen kääntö ei yleensä edes haittaa, koska koneet ovat sen verran isompia, että siihen mahtuu. Ja joku Tukholmanlento taas, no, se on niin lyhyt, että edes aamukoneessa kukaan ei laske selkänojaa. Mut jos laskisi, takanaistuva ei todennäköisesti mahtuisi nousemaan penkistään niissä minikoneissa. Pahimmat kokemukseni ovat olleet Baltic Airin Riika-Rooma -lennolla, jossa edessä istuvan selkänoja tuli valehtelematta 30 senttiä taaksepäin ja istujan välimerellinen rasvaletti hajuineen suoraan mun nenän alle. En valittanut, koska olen sivistynyt ihminen, mutta oisi se voinut itsekin tajuta!

Vierailija
31/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutuksessa selvästi muistutetaan selkänojan nostamisesta, viimeistään siinä vaiheessa selkänoja tulee nostettua.

Vierailija
32/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole poikkeuksia, kun lentoemännät joutuvat muistuttamaan asiasta?

Vierailija
33/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina unohtuu, pakko myöntää.

Vierailija
34/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä työntää selkänoja takanaistuvan polville!

Vierailija
35/45 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä työntää selkänoja takanaistuvan polville!

Nouse ylös ja päästä leija ilmoille edessäistuvan nenän kohdalla.

Tekee hyvää!

Vierailija
36/45 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lentäminen ylipäätään ole noloa näin ilmastonmuutoksen aikana?

Vierailija
37/45 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulevaisuudessa tulee todella kovat lentoverot.

Esim.

Kotimaanlennot 1000e

euroopan sisäiset 2000e

euroopan ulkopuolelle 3000e

#nytonpakko

Vierailija
38/45 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiasta kuulutetaan varsin selvästi ja luulisi asian olevan selvä ilman kuulutustakin?

Vierailija
39/45 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Kotimaanlennot 1000e

euroopan sisäiset 2000e

#nytonpakko

Menisikö Kanarian lennot kahden vai kolmen tonnin verolla?

Vierailija
40/45 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Kotimaanlennot 1000e

euroopan sisäiset 2000e

#nytonpakko

Menisikö Kanarian lennot kahden vai kolmen tonnin verolla?

Laitetaan vaikka 4000e

Nelihenkinen perhe rupeasi miettimään haluaako tuhota ilmastoa ja maksaa 16 tuhatta lentoveroa vai jäädä kotiin lomailemaan.