Unohdatko palauttaa istuimen selkänojan pystyasentoon ennen lentokoneen laskeutumista, eli joutuuko matkustamohenkilökunta muistuttamaan siitä?
Kommentit (45)
Itsekästä touhua tuo istuimen kippaaminen.
Muistan nostaa selkänojan ja olen muistuttanut matkustajia sen nostamaan pystyasentoon tuhansia kertoja. Sehän on turvallisuusasia, jotta tarvittaessa voi ottaa pakkolaskuasennon.
T.ex-lentoemäntä
Jos matkustajat toimisivat kuulutusten mukaan, lentoemäntien ei tarvitsisi tehdä ensimmäistäkään muistutusta asiasta. Mutta ei.
Vain idiootti ylipäänsä laskee selkänoja matkan aikana.
Ärsyttävää kun edessä oleva laittaa sen istui osan taaksepäin. Viimeksi tulin ti ulkomailta.
Jos edessä joku laskee istuimen syliini, römistelen polvia sen verran kolhosti, että edessä tuntuu...
Tämä on ihan valtavan tärkeä, vaiettu ja kipeä puheenaihe.
En unohda paitsi jos sattuisin nukkumaan.
SouthernGrove kirjoitti:
Millä koneilla ja mitä reittejä te oikein matkustatte, jotka valitatte penkin kippaamisesta takana istuvan syliin?
Itse olen jonkin verran lennellyt mannerten väliä (useita kymmeniä lentoja Suomesta Aasiaan tai Amerikkaan ja toisinpäin, useilla lentoyhtiöllä) ja myös Euroopan sisällä, mutta en ole vielä koskaan päässyt istumaan penkkiin, jota saisi kallistettua viittä senttiä enempää. Koskaan vielä ei ole häirinnyt, jos edessä istuva on kipannut penkkiään maksimimäärän, ei edes ruokailun aikana tai muuten, kun olen halunnut käyttää tarjotinpöytää. Eikä kukaan koskaan vielä ole valittanut minulle penkin kippaamisesta. Sitäpaitsi, jos edessä istuva kippaa penkkiään sen viisi senttiä ja alat tuntea ahdistusta, niin kippaamalla itsekin penkkiäsi sen saman viisi senttiä istuinten välinen tila on jälleen sama.
Mannertenvälisillä lennoilla istuimen kääntö ei yleensä edes haittaa, koska koneet ovat sen verran isompia, että siihen mahtuu. Ja joku Tukholmanlento taas, no, se on niin lyhyt, että edes aamukoneessa kukaan ei laske selkänojaa. Mut jos laskisi, takanaistuva ei todennäköisesti mahtuisi nousemaan penkistään niissä minikoneissa. Pahimmat kokemukseni ovat olleet Baltic Airin Riika-Rooma -lennolla, jossa edessä istuvan selkänoja tuli valehtelematta 30 senttiä taaksepäin ja istujan välimerellinen rasvaletti hajuineen suoraan mun nenän alle. En valittanut, koska olen sivistynyt ihminen, mutta oisi se voinut itsekin tajuta!
Kuulutuksessa selvästi muistutetaan selkänojan nostamisesta, viimeistään siinä vaiheessa selkänoja tulee nostettua.
Eiköhän ne ole poikkeuksia, kun lentoemännät joutuvat muistuttamaan asiasta?
Itsekästä työntää selkänoja takanaistuvan polville!
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä työntää selkänoja takanaistuvan polville!
Nouse ylös ja päästä leija ilmoille edessäistuvan nenän kohdalla.
Tekee hyvää!
Eikö lentäminen ylipäätään ole noloa näin ilmastonmuutoksen aikana?
Toivottavasti tulevaisuudessa tulee todella kovat lentoverot.
Esim.
Kotimaanlennot 1000e
euroopan sisäiset 2000e
euroopan ulkopuolelle 3000e
#nytonpakko
Kyllä asiasta kuulutetaan varsin selvästi ja luulisi asian olevan selvä ilman kuulutustakin?
Vierailija kirjoitti:
Esim.
Kotimaanlennot 1000e
euroopan sisäiset 2000e
#nytonpakko
Menisikö Kanarian lennot kahden vai kolmen tonnin verolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.
Kotimaanlennot 1000e
euroopan sisäiset 2000e
#nytonpakko
Menisikö Kanarian lennot kahden vai kolmen tonnin verolla?
Laitetaan vaikka 4000e
Nelihenkinen perhe rupeasi miettimään haluaako tuhota ilmastoa ja maksaa 16 tuhatta lentoveroa vai jäädä kotiin lomailemaan.
Millä koneilla ja mitä reittejä te oikein matkustatte, jotka valitatte penkin kippaamisesta takana istuvan syliin?
Itse olen jonkin verran lennellyt mannerten väliä (useita kymmeniä lentoja Suomesta Aasiaan tai Amerikkaan ja toisinpäin, useilla lentoyhtiöllä) ja myös Euroopan sisällä, mutta en ole vielä koskaan päässyt istumaan penkkiin, jota saisi kallistettua viittä senttiä enempää. Koskaan vielä ei ole häirinnyt, jos edessä istuva on kipannut penkkiään maksimimäärän, ei edes ruokailun aikana tai muuten, kun olen halunnut käyttää tarjotinpöytää. Eikä kukaan koskaan vielä ole valittanut minulle penkin kippaamisesta. Sitäpaitsi, jos edessä istuva kippaa penkkiään sen viisi senttiä ja alat tuntea ahdistusta, niin kippaamalla itsekin penkkiäsi sen saman viisi senttiä istuinten välinen tila on jälleen sama.