Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luonuniksejä ovulaatio-ongelmiin?

01.03.2006 |

Heips!

Onko ovulaatio-häiriöihin mitään luomu-kikkoja, ettei tarvis turvautua clomeihin tai muuhun lääkitykseen?

Lääkärin mukaan mä ovuloin " silloin tällöin" , eli munasarjoissa vähän PCO tyyppistä monirakkulamaisuutta, muttei kuitenkaan kovin pahana tuota vielä pitänyt. Meillä yksi poika ennestään joten lapsettomuudesta ei suoranaisesti siis ole kyse, mutta ongelmaa on kun kakkosta on jouduttu odottamaan. Ovulaatio tapahtuu testienkin perusteella vaan joskus, ainakaan en ole tikuttanut ovista aina. Lääkäri antoi mulle jo clomi reseptin valmiiks, että jos ennen kesää ei tärppää niin saan (?) aloittaa kuurin kesällä. Tänään akoi taas uusi kierto ja nyt on pakko ottaa kaikki keinot käyyttöön!

oon lukenut jo kaikki hedelmällisyyden maksimointivinkit, greippimehuista alkaen, eli niitä en haluu listattavaksi, mutta jos joku tietää jotain erityiskeinoja nimenomaan Ovulaation tekemiseksi, luontaistuotteita tms? Homeopaattisia? Anything?

kaikesta avusta nyt kiitollinen äk

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi äitikuu,

mulla on myös tuollaiset pco-tyyppiset munasarjat ja ovuloin tOSI harvoin. viime syksynä sain kuitenkin luomuplussan (joka päättyi kuitenkin heti miten keskenmenoon, mutta luomuovulaatiosta kuitenkin!), ja sitä edelsi seuraavat toimet:

- liikunnan lisäys

- sokerien välttely + metformiinilääkitys

Eli omalla kohdallani luulisin eniten vaikuttaneen tuon sokeritasapainon löytymisen.

Myös vyöhyketerapia tehosti ovulaatiota, vaikkei positiiviseen tulokseen johtanutkaan. Mitään tyhjentävää vastausta en kuitenkaan osaa antaa, koska luulen, että omalla kohdallanikin ovulaatiot tulevat ja menevät niin kuin haluavat riippumatta siitä, mitä teen...

Toivottavasti pian tärppää!

Vierailija
2/3 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetitko metujen ottamisen ennen plussakiertoa vai oletko ottanut niitä myös silloin? Kauanko kerkesit niitä syödä?

Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan joka tapauksessa: olen syönyt metuja jo syksystä 2002 alkaen, lopettanut olen kuurin vain kolmesti, aina vasta plussatestin jälkeen (5/05 -> ku, 11/05 -> km ja 3/06 -> nyt rv 4+3). Katsotaan, josko tällä kertaa ei tarvitsisi aloittaa uudelleen...

-Osse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi