Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keliaakikot sanovat, että heidän ruoka on kalliimpaa kuin muiden?

Vierailija
02.08.2016 |

Gluteeniton ruoka maksaa jokaiselle ihan saman verran.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas näsäviisastelua. Ei-keliaakikon ei ole pakko ostaa sitä gluteenitonta vaan hän voi ostaa edullisempaa "tavallista" ruokaa kun taas keliaakikon on pakko käyttää vain gluteenitonta joka on kallista.

Ymmärrätkö?

Vierailija
2/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole keliaakikko, mutta eräs perhetuttu on, ja tietysti haluan tarjota hänellekin jotain ruokaa tai herkkuja, kun joskus tulee kylään. Kun olen esimerkiksi gluteenitonta leipää tai leivoksia ostanut, niin ne hinnat ovat kyllä melko järkyttäviä. Varmaan tässäkin pääsee halvemmalla jos tekee itse tai tarkemmin suunnittelee ostoksensa, mutta ainakin nuo valmistuotteet tuntuvat kauhean hintavilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Mutta osa ihmisistä voi ostaa sitä ihan huvikseen vapaasta tahdostaan ja osalla ei ole muuta vaihtoehtoa.

Eli keliaakikkojen ruoka on kalliimpaa kuin muiden.

Vierailija
4/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko on ostaa ylipäätään leipää, pullaa tai pastaa? Maailmassa on aika paljon muutakin syötävää.

Vierailija
5/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole leipää söisivät leivoksia. Duh!

Vierailija
6/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gluteenittömasti voi elää halvalla jos ei halua makaronia, leivoksia tai pizzoja jne. 

Vierailija
7/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene kauppaan katsomaan, minkä hintaista on gluteeniton makaroni, jauho ja leipä. On kalliimpaa kuin normituotteet.

Vierailija
8/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin maksaa. Keliaakikolle se ei vaan ole oma valinta syödä sitä gluteenitonta ruokaa, hoitamattomaan keliakiaan kuolee hitaasti ja tuskallisesti. Yleensä ihmiset voivat syödä tavallisia gluteeniviljoja, jolloin ruokalaskusta tipahtaa keskimäärin 68e pois. Eli kyse on valinnanmahdollisuudesta gluteenittoman ja gluteenillisen ruokavalion välillä, kun trendigluteenittomille se ei ole pakko ja keliaakikolle se ON pakko.

Gluteeniton jauhokin on kallista, n. 4< e /kilo. En viitsi edes mainita leivistä tai pastoista. Pastaa kaikki eivät syö (minä esimerkiksi en, leipää varsin vähän ja siitä suurin osa itse leivottua -.-)

Vierailija
9/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas näsäviisastelua. Ei-keliaakikon ei ole pakko ostaa sitä gluteenitonta vaan hän voi ostaa edullisempaa "tavallista" ruokaa kun taas keliaakikon on pakko käyttää vain gluteenitonta joka on kallista.

Ymmärrätkö?

En ymmärrä, miksi gluteeniton ruoka olisi kallista.

Vierailija
10/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut keliaakikko  nuoruudesta lähtien. syön perunoita , riisiä, kalaa, lihaa ja kasviksia.  Miten on kallista? No jos syö pahanmakuisia gluteenittomia leipiä jne. niin toki paljon kalliimpaa kuin muilla, mutta miksi tekisin niin?

Vierailija
11/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole keliaakikko, mutta eräs perhetuttu on, ja tietysti haluan tarjota hänellekin jotain ruokaa tai herkkuja, kun joskus tulee kylään. Kun olen esimerkiksi gluteenitonta leipää tai leivoksia ostanut, niin ne hinnat ovat kyllä melko järkyttäviä. Varmaan tässäkin pääsee halvemmalla jos tekee itse tai tarkemmin suunnittelee ostoksensa, mutta ainakin nuo valmistuotteet tuntuvat kauhean hintavilta.

Leivissä ja leivoksissa on gluteenia.  Kysehän on siitä, että gluteeniton ruoka on kaikille saman hintaista.

Vierailija
12/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nää ruokahullut on ärsyttäviä.

Vierailija
13/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Mutta osa ihmisistä voi ostaa sitä ihan huvikseen vapaasta tahdostaan ja osalla ei ole muuta vaihtoehtoa.

Eli keliaakikkojen ruoka on kalliimpaa kuin muiden.

Ei se muuta sitä asiaa, että se maksaa kaikille saman verran.

Vierailija
14/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä olemassa ruokia ja herkkuja, joiss ei alumperinkään ole mitään viljaa. Vaikka liha, salaatit, juustot, keitot, jäätelö.

Vierailija
15/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Pakko? Ei ole. Ihmisen ei ole pakko syödä esim. leipää, pullaa tai pastaa. 

Mulla on keliakia ja mulla ei ole mitään tarvetta ostaa mitään gluteenittomia erikoisleipiä tai korvata pastaa jollain yms.  ja siksi en valita ruoan kalleudesta. Perunat, riisi yms maksaa ihan saman verran kaikille. 

Vierailija
16/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene kauppaan katsomaan, minkä hintaista on gluteeniton makaroni, jauho ja leipä. On kalliimpaa kuin normituotteet.

Kyse onkin siitä, että gluteeniton ruoka on saman hintaista kaikille.

Vierailija
17/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on sairaudesta tottakai mutta tavallaan se kalleus johtuu siitä, että tahdotaan samankaltaisia tuotteita kuin kaikki muutkin.

Eri valinnoilla voi päästä halvemmalla, jos luo tasapainoisen ravinnon unohtaen leivät, puurot, pastat jne.

Vierailija
18/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, miksi ihmeessä pitäisi syödä näitä korvaavia tuotteita??

Miksi ei voi syödä siten kuin oma keho haluaa?

Vierailija
19/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, miksi ihmeessä pitäisi syödä näitä korvaavia tuotteita??

Miksi ei voi syödä siten kuin oma keho haluaa?

Sanottiinko tuossa viestissä mielestäsi, että on ihan pakko syödä ja että ehdottomasti ei saa syödä niin kuin oma keho haluaa? Voi vittu soikoon, että nää ruoka-asioista vouhkaavat ihmiset ovat joku ihan oma, raivostuttavaa uskontonsa.

Vierailija
20/58 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni haukkumiseksi tämäkin ketju. En kyllä edelleenkään ymmärrä miksi keliaakikoille on gluteeniton ruoka kalliimpaa kuin muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi