Olen surkea kuski!
Liikkelle lähdöt on hitaita, parkeeraaminen takkuaa ja isoilla teillä ajan max 5km/h ylinopeutta. Kortti lähtee muutamastakin sakosta ( sain 9km/h ylinopeudesta jo huomautuksen, joten sen takia pieni nopeus) Jänskättää ajaa, enkä halua kolaroida.
Voitteko te taitavammat kuskit antaa minun harjoitella :) Ajan aina oikealla, ja niin laidassa, että tarvittaessa ohituksesi on mahdollisimman helppo. Joskus jos huomaan että vastaan ei ole tulossa autoa, näytän jopa sinulle vilkkua, että mene vaan.
Pahoittelen, että olen huono, mutta ilman harjoitusta en paremmaksi muutu. Pahoittelen myös sitä, että käytössäni oleva auto on uudehko bemari. Ei myöskään oma valinta. Voin taata, että perässä roikkuminen, vaaralliset ohitukset, töötit tai keskisormet ei muuta ajo käyttäytymistäni suuntaan tai toiseen.
Kiitos kun ymmärrät.
Kommentit (19)
Kyllä, saat harjoitella. Itsen ajan pienellä Yariksella, ja tykkään ajamisesta. Jokainen on joskus ollut aloittelija, kyllä me naiset se muistetaan. Miehet on niitä keskisormen nostajia!
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.
Jostain syystä autolijat vihaavat "hienompia" autoja, varsinkin jos niitä ajaa nuori tyttö. "Saatana tommone nulikka tulee isin bemmillä" - niin, mitä sitten? Se on ainoa mahdollinen auto millä pääsen harjoittelemaan. Minä en voi mennä vanhepiani neuvomaan siitä millainen auton kuuluisi olla. Saati sitten vaatimaan, että minulle ostettaisin oma auto. Nöyränä tarvittaesa lainaan sitä autoa, mihin minulla on madolisuus.
TMAK:n (Tosi Miesten Auto Kerho) virallinen kanta on, että ennen ei pitäisi yleisessä liikenteessä ajaa kun on miljoona kilometriä takana. Niin kamalaa on akkojen ja nulkkien ajaminen, että pysykööt poissa teiltä ja kaduilta, kunnes tuo miljoona on lasissa.
Vierailija kirjoitti:
TMAK:n (Tosi Miesten Auto Kerho) virallinen kanta on, että ennen ei pitäisi yleisessä liikenteessä ajaa kun on miljoona kilometriä takana. Niin kamalaa on akkojen ja nulkkien ajaminen, että pysykööt poissa teiltä ja kaduilta, kunnes tuo miljoona on lasissa.
Olen mä nyt sua parempi kuski kumminkin.
Heh, et ole huono kuski, kun osaat arvioida ajamistasikin noin realistisesti. Huonoja ovat esimerkiksi ne liikennesäännöistä ja muista kuskeista piittaamattomat synnynnäiset rallisankarit, jotka aina kysyttäessä ovat mielestään keskivertoa parempia kuskeja ja joiden mielestä suurin riski liikenteessä on "alinopeudella" ajavat, joiden takia on PAKKO tehdä vaarallisia ohituksia paikassa kuin paikassa.
Aloittajan kannattaa korjata ensiksi omaa itsetuntoaan ja hakea itseluottamusta ajamiseen. Sehän on selvä, että jostakin on aina aloitettava. Ei pidä pyydellä anteeksi, koska sulla on oikeus olla liikenteessä siinä missä muutkin.
En nyt ihan ymmärrä missä kohtaa olet huono. Opettele vaikka laittamaan penkki riittävän lähelle, ettei kytkin lipsahda ylös liian nopeasti ja opit tuntuman oikein. Myös parkkeeraaminen ykkösellä hitaasti helpottaa kummasti. Laita myös ratti oikealle korkeudelle ja selkänoja pystyyn.
Vaihda vaikka auto pieneen kinneriin jos ei muuten tahdo luonnistua. Ne mahtuvat joka ruutuun.
Pieni aggressiivinen tööttäily auttaa aina tuoretta kuskia toimimaan rauhallisesti ja järkevästi liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.
Jostain syystä autolijat vihaavat "hienompia" autoja, varsinkin jos niitä ajaa nuori tyttö. "Saatana tommone nulikka tulee isin bemmillä" - niin, mitä sitten? Se on ainoa mahdollinen auto millä pääsen harjoittelemaan. Minä en voi mennä vanhepiani neuvomaan siitä millainen auton kuuluisi olla. Saati sitten vaatimaan, että minulle ostettaisin oma auto. Nöyränä tarvittaesa lainaan sitä autoa, mihin minulla on madolisuus.
Juuri tuota asennetta katsoin kirjoituksessasi karsaasti. Mistä sinä muuten sen tiedät, että autoilijat vihaavat juuri sinun isisi merkkiä? Ja ihan repliikkiä myöten tiedät? Tööttäilijöiden asenteessa on toki vikaa, mutta aika epämiellyttävä asenne sinullakin on.
Ja nulikka muuten on aina poika, ei tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.
Jostain syystä autolijat vihaavat "hienompia" autoja, varsinkin jos niitä ajaa nuori tyttö. "Saatana tommone nulikka tulee isin bemmillä" - niin, mitä sitten? Se on ainoa mahdollinen auto millä pääsen harjoittelemaan. Minä en voi mennä vanhepiani neuvomaan siitä millainen auton kuuluisi olla. Saati sitten vaatimaan, että minulle ostettaisin oma auto. Nöyränä tarvittaesa lainaan sitä autoa, mihin minulla on madolisuus.
Juuri tuota asennetta katsoin kirjoituksessasi karsaasti. Mistä sinä muuten sen tiedät, että autoilijat vihaavat juuri sinun isisi merkkiä? Ja ihan repliikkiä myöten tiedät? Tööttäilijöiden asenteessa on toki vikaa, mutta aika epämiellyttävä asenne sinullakin on.
Ja nulikka muuten on aina poika, ei tyttö.
Enhän mä tarkasti muiden asenteita tiedä mutta kyllä sen huomaa siinä jos lainaa kaverin autoa, joka on vanhempi. Yhtäkkiä kanssa autoilijat on säyseämpiä kun ajaa vanhalla rotiskolla.
Sehän on ihan yleinen ilmiö maailmalla että hienoilla autoilla ajavia saa kiusata. Suomessa tähän kastiin luetaan bemarit audit ja mersut. Ääripäässä vähön aikaa sitten julkaistu video lissä Porchen päälle syljeksitään. Oma isäkin totesi vaihtaessa 2000 luvun alkupuolen fordista että takana ajavien käytös muuttui samantien.
Tarkoitus ei nyt ollut leveillä sillä että ajan "hienoa" autoa. Itsellä ei oli tähän ollut osaa eikä arpaa. Isä saa ostaa sellaisen auton kun haluaa. Haluaisin vain selventää sitä että ei ole reilua että liikenne käyttäytyminen muuttuu automerkin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.
Jostain syystä autolijat vihaavat "hienompia" autoja, varsinkin jos niitä ajaa nuori tyttö. "Saatana tommone nulikka tulee isin bemmillä" - niin, mitä sitten? Se on ainoa mahdollinen auto millä pääsen harjoittelemaan. Minä en voi mennä vanhepiani neuvomaan siitä millainen auton kuuluisi olla. Saati sitten vaatimaan, että minulle ostettaisin oma auto. Nöyränä tarvittaesa lainaan sitä autoa, mihin minulla on madolisuus.
Juuri tuota asennetta katsoin kirjoituksessasi karsaasti. Mistä sinä muuten sen tiedät, että autoilijat vihaavat juuri sinun isisi merkkiä? Ja ihan repliikkiä myöten tiedät? Tööttäilijöiden asenteessa on toki vikaa, mutta aika epämiellyttävä asenne sinullakin on.
Ja nulikka muuten on aina poika, ei tyttö.
Enhän mä tarkasti muiden asenteita tiedä mutta kyllä sen huomaa siinä jos lainaa kaverin autoa, joka on vanhempi. Yhtäkkiä kanssa autoilijat on säyseämpiä kun ajaa vanhalla rotiskolla.
Sehän on ihan yleinen ilmiö maailmalla että hienoilla autoilla ajavia saa kiusata. Suomessa tähän kastiin luetaan bemarit audit ja mersut. Ääripäässä vähön aikaa sitten julkaistu video lissä Porchen päälle syljeksitään. Oma isäkin totesi vaihtaessa 2000 luvun alkupuolen fordista että takana ajavien käytös muuttui samantien.
Tarkoitus ei nyt ollut leveillä sillä että ajan "hienoa" autoa. Itsellä ei oli tähän ollut osaa eikä arpaa. Isä saa ostaa sellaisen auton kun haluaa. Haluaisin vain selventää sitä että ei ole reilua että liikenne käyttäytyminen muuttuu automerkin mukana.
Kolmenkymmenen vuoden ajokokemuksella voin kertoa, että bemarit ja audit ovat ehdotonta liikenteessä törttöilyn kärkeä. Kanssa-autoilijoita harmittaa se, että nämä kuskit kaahailevat, ohittelevat, tunkevat jonon eteen ja jättävät vilkun käyttämättä hyvin usein tahallaan ja provosointimielessä, ja ilmeisesti sellaiseksi sinunkin ajamisesi katsotaan, vaikka kuinka yrittäisit antaa tietä ja osata kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.
Jostain syystä autolijat vihaavat "hienompia" autoja, varsinkin jos niitä ajaa nuori tyttö. "Saatana tommone nulikka tulee isin bemmillä" - niin, mitä sitten? Se on ainoa mahdollinen auto millä pääsen harjoittelemaan. Minä en voi mennä vanhepiani neuvomaan siitä millainen auton kuuluisi olla. Saati sitten vaatimaan, että minulle ostettaisin oma auto. Nöyränä tarvittaesa lainaan sitä autoa, mihin minulla on madolisuus.
Juuri tuota asennetta katsoin kirjoituksessasi karsaasti. Mistä sinä muuten sen tiedät, että autoilijat vihaavat juuri sinun isisi merkkiä? Ja ihan repliikkiä myöten tiedät? Tööttäilijöiden asenteessa on toki vikaa, mutta aika epämiellyttävä asenne sinullakin on.
Ja nulikka muuten on aina poika, ei tyttö.
No minäpä vähän lavennan tätä.. ajan normisti Golffia, satoja kilsoja viikossa. Koeajoimme sitten miehelle uutta autoa ja kun minäkin sitä jonkin verran ajan (ja puolet sen velasta maksan), mies halusi että minäkin sitä tyyppään. Auto oli BMW x5. Ja samalla tiellä (Länsiväylä), samaan aikaan (ruuhka) kun sitä Golffianikin siinä korottelen, ihan samalla ajotyylillä (en osaa muuta), niin kanssa-autoilijoiden käytös oli ihan käsittämätöntä: ihan jokaisen miehen, piti kiilata ihan eteen, ajaa ihan puskurissa kiinni, kaasuttaa ohi oikealta yms yms. Eli kyllä sillä merkillä ON väliä, valitettavasti. Otettiin sit onneksi Audi Q5, sillä saa ajella ihan rauhassa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.
Jostain syystä autolijat vihaavat "hienompia" autoja, varsinkin jos niitä ajaa nuori tyttö. "Saatana tommone nulikka tulee isin bemmillä" - niin, mitä sitten? Se on ainoa mahdollinen auto millä pääsen harjoittelemaan. Minä en voi mennä vanhepiani neuvomaan siitä millainen auton kuuluisi olla. Saati sitten vaatimaan, että minulle ostettaisin oma auto. Nöyränä tarvittaesa lainaan sitä autoa, mihin minulla on madolisuus.
Juuri tuota asennetta katsoin kirjoituksessasi karsaasti. Mistä sinä muuten sen tiedät, että autoilijat vihaavat juuri sinun isisi merkkiä? Ja ihan repliikkiä myöten tiedät? Tööttäilijöiden asenteessa on toki vikaa, mutta aika epämiellyttävä asenne sinullakin on.
Ja nulikka muuten on aina poika, ei tyttö.
No minäpä vähän lavennan tätä.. ajan normisti Golffia, satoja kilsoja viikossa. Koeajoimme sitten miehelle uutta autoa ja kun minäkin sitä jonkin verran ajan (ja puolet sen velasta maksan), mies halusi että minäkin sitä tyyppään. Auto oli BMW x5. Ja samalla tiellä (Länsiväylä), samaan aikaan (ruuhka) kun sitä Golffianikin siinä korottelen, ihan samalla ajotyylillä (en osaa muuta), niin kanssa-autoilijoiden käytös oli ihan käsittämätöntä: ihan jokaisen miehen, piti kiilata ihan eteen, ajaa ihan puskurissa kiinni, kaasuttaa ohi oikealta yms yms. Eli kyllä sillä merkillä ON väliä, valitettavasti. Otettiin sit onneksi Audi Q5, sillä saa ajella ihan rauhassa:)
No mutta sehän on kiva että tää ei tuu ikinä loppumaan, vaikka sitten oisin ite ostanu ja ansainnut autoni :'D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Heh, et ole huono kuski, kun osaat arvioida ajamistasikin noin realistisesti. Huonoja ovat esimerkiksi ne liikennesäännöistä ja muista kuskeista piittaamattomat synnynnäiset rallisankarit, jotka aina kysyttäessä ovat mielestään keskivertoa parempia kuskeja ja joiden mielestä suurin riski liikenteessä on "alinopeudella" ajavat, joiden takia on PAKKO tehdä vaarallisia ohituksia paikassa kuin paikassa.
Tarkoitatko, että jos huono kuski tietää olevansa huono kuski, hän onkin hyvä kuski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, et ole huono kuski, kun osaat arvioida ajamistasikin noin realistisesti. Huonoja ovat esimerkiksi ne liikennesäännöistä ja muista kuskeista piittaamattomat synnynnäiset rallisankarit, jotka aina kysyttäessä ovat mielestään keskivertoa parempia kuskeja ja joiden mielestä suurin riski liikenteessä on "alinopeudella" ajavat, joiden takia on PAKKO tehdä vaarallisia ohituksia paikassa kuin paikassa.
Tarkoitatko, että jos huono kuski tietää olevansa huono kuski, hän onkin hyvä kuski?
Huono kuski mä olen, mutten vaarallinen :)
Tiesittekö muuten että 80% kuskeista pitää itseään keskivertoa parempana kuskina...
Ap
Minä olen nainen. Se suu vaahdossa rähjäävä huitoja, joka ei vain siedä surkeita kuskeja, ollenkaan. Ja niitähän sattuu eteen, taakse ja sivulle, ihan joka päivä. Ajan paljon, yli 1000 km viikossa, kaikenlaista tilannetta on tullut vastaan. Härskeintä että monta kertaa viikossa joku urpo paukkaa eteen kolmion takaa. Vilkkuja ei käytetä, jarrutellaan yhtäkkiä ilman syytä, ajetaan huomattavaa alinopeutta, ajetaan pimeällä ilman valoja, roikutaan puskurissa, tehdään järjettömiä ohituksia ( rekkajonon ohi keltaisella viivalla ylämäkeen ilman näkyvyyttä vastaantulijoista ja nopeutta n.150 km/h, esimerkkinä. Tämän ohituksen teki eräs karvanoppajuippi, juuri kortin saanut varmaan), parkkeerata ei osata, tukitaan tiet kun yritetään ruutuihin eikä kuitenkaan onnistuta. Liikenneympyröissä ei osata ajaa, kevyttä liikennettä ei varota, ei osata mäkilähtöjä valoissa eikä muutenkaan..Nämä yleisimpiä, jatkuvasti vastaan osuvia kuskien ongelmia. Olen ajanut 25 vuotta, en yhtäkään kolaria. Mutta minua päin on ajettu kahdesti. Tai autoani päin. Auto oli pihalla parkissa ja eräs loistokuski peruutti täysillä autoani päin. Toisen kerran seisoin liikennevaloissa punaisissa, kun takaani lähestynyt kuskimummo sekoitti jarrun ja kaasun, ja rysäytti voimalla perääni. Voi helvetti. Näistä urpoista ei todellakaan ole pulaa! Kuka vi**u niille on kortit antanut? Harjoitelkoot jossain suljetuilla alueilla ilman, että aiheuttavat vaaraa muille tielläliikkujille! Lapsillekin!
Vierailija kirjoitti:
Liikkelle lähdöt on hitaita, parkeeraaminen takkuaa ja isoilla teillä ajan max 5km/h ylinopeutta. Kortti lähtee muutamastakin sakosta ( sain 9km/h ylinopeudesta jo huomautuksen, joten sen takia pieni nopeus) Jänskättää ajaa, enkä halua kolaroida.
Siis pidät huonon kuskin ominaisuutena, että ajat suht. rajoitusten mukaan? Minä olen kokenut kuski, ja ajan aina mittari + 5 km, kun mittareiden mukaan ja navigaattorin mukaan 3 km/h. Eli lievää ylinopeutta, n. 82 km/h 80 alueella. En pyytele keltään anteeksi, etten aja ylinopeutta. Ei ole minun ongelmani, jos tämä on jollekin muulle ongelma. Lähtekää ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, et ole huono kuski, kun osaat arvioida ajamistasikin noin realistisesti. Huonoja ovat esimerkiksi ne liikennesäännöistä ja muista kuskeista piittaamattomat synnynnäiset rallisankarit, jotka aina kysyttäessä ovat mielestään keskivertoa parempia kuskeja ja joiden mielestä suurin riski liikenteessä on "alinopeudella" ajavat, joiden takia on PAKKO tehdä vaarallisia ohituksia paikassa kuin paikassa.
Tarkoitatko, että jos huono kuski tietää olevansa huono kuski, hän onkin hyvä kuski?
Väitän mututuntumalta, että 80 % pahimmista kolareita aiheuttaa huono kuski, joka luulevat olevansa hyvä kuski. Tästä ryhmästä yli puolet on nuorehkoja miehiä. Muut sitten menee tuohon loppuun. Minua ei hitaasti ajavat paljon haittaa, niistä pääsee ohi. Jos on paljon liiikennettä, silloin on liikenteessä rekkojakin, joten sama sitten pysyä kiltisti jonossa vaikka mentäisiin alle rajoitusten. Joskus on jonossa ohittelija ollut yli sadan kilometrin päässä vielä näköetäisyydellä, joten ei siitä useiden autojen ohittelusta paljon hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, et ole huono kuski, kun osaat arvioida ajamistasikin noin realistisesti. Huonoja ovat esimerkiksi ne liikennesäännöistä ja muista kuskeista piittaamattomat synnynnäiset rallisankarit, jotka aina kysyttäessä ovat mielestään keskivertoa parempia kuskeja ja joiden mielestä suurin riski liikenteessä on "alinopeudella" ajavat, joiden takia on PAKKO tehdä vaarallisia ohituksia paikassa kuin paikassa.
Tarkoitatko, että jos huono kuski tietää olevansa huono kuski, hän onkin hyvä kuski?
Väitän mututuntumalta, että 80 % pahimmista kolareita aiheuttaa huono kuski, joka luulevat olevansa hyvä kuski. Tästä ryhmästä yli puolet on nuorehkoja miehiä. Muut sitten menee tuohon loppuun. Minua ei hitaasti ajavat paljon haittaa, niistä pääsee ohi. Jos on paljon liiikennettä, silloin on liikenteessä rekkojakin, joten sama sitten pysyä kiltisti jonossa vaikka mentäisiin alle rajoitusten. Joskus on jonossa ohittelija ollut yli sadan kilometrin päässä vielä näköetäisyydellä, joten ei siitä useiden autojen ohittelusta paljon hyötyä ole.
Jokainen ohitus auttaa pääsemään lähemmäs jonon toista päätä ja mahdollisesti sen edelle. Joten jos on mahdollisuuksia, niin kyllä minä ainakin ohitan niin paljon kuin pystyn.
Ensilukemalta olin oikein myötätuntoinen. Tuo uuden bemarin pahoittelu kuitenkin kalskahti korvaan tarpeettoman passiivis-aggressiiviselta.
No, joka tapauksessa ainakin minä annan arkaillen ajavalle ihmiselle harjoittelurauhan enkä tööttäile enkä heiluttele sormiani.