Voi per...le tuota ipanaa, taas soitettiin ip-kerhosta että on kipeenä
mä jouduin lähtemään kesken isosta palaverista, jossa osa väestä oli tullut ulkomailta asti. Mies oli myös palaverissa, joten hän ei päässyt hakemaan. Kun pääsin ip-kerhoon, oli vastassa ihan terve poika, joka oli juuri " ihmeparantunut" kipeästä vatsasta ja yrjötyksestä (ei ollut oksentanut, mutta valittanut pahaa oloa). Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun näin käy. Ymmärrän kyllä, että IP-kerhossa ottavat lapsen valittelut tosissaan, mutta nyt kyllä ottaa päähän.
Pomo ei oikein tykännyt kun lähdin, saa katsoa mitä sanoo. Mistähän mä saan jotain todistusta huomiseks???
Kommentit (12)
Mitä nytkin ap täällä palstalla roikut, anna sitä huomiota lapsellesi nyt, kun kerran olet jo töistäkin kotona!!!!!
Joskus se työ vaan on tärkeetä. On minullakin tilanteita, joista en yksinkertaisesti voi olla pois, jos haluan säilyttää uskottavuuteni ja olla mukana päätöksenteossa. Ei niitä usein ole, jokunen kerta vuodessa, mutta silloin kun on, en todellakaan voi olla pois, vaikka lapsi kipeä olisikin.
Ymmärrän hyvin ap:n ketutuksen. Ei se sitä tarkoita etteikö lastaan rakastaisi.
Meillä kolmevuotias, joka tekee kaikkensa saadakseen huomiota. Kerhossa on millon mitäkin. Ja ei ole kiinni siitä että ei oltaisi lapsen kanssa. Kyllä ollaan, leikitään ja touhutaan. Molemmat tehdään vajaat työaikaa, joten koko perhekin on usein koossa. Lapset yksityisellä pph:lla noin 20 h / viikko, joten eivtä viru päiväkodissa aamuseitsemästä iltaviiteen, kun äiti ja isi tekee töitä.
Ei kaikki ole aina niin yksiselitteistä!!!!
Kouluterveydenhoitajalta kenties. Muista että lapset ensin. Pyh sellaisia palavereja.
Kysyin häneltä, että luenko hänelle, mutta hän halusi lukea itse just tullutta Aku Ankkaa.
Kyllä se työ on vaan sen verran tärkeää, että meillä ei ainakaan lähdetä noin vain ja olla pois ilman todistusta. Nytkin on taas kiva keksiä selitystä pomolle huomenna.
Lapsi ei tykkää olla ip-kerhossa ja siksi pidämme häntä siellä niin vähän kuin mahdollista. Teen itse etäpäiviä aina kuin mahdollista ja haen hänet heti kun voin. Mutta joskus täytyy tehdä töitäkin. Nytkään lapsi ei ollut oksentanut kertaakaan, oli vain valitellut vatsaansa ja sanonut että on paha olo. Vähän turhan herkästi minun mielestäni soittavat.
Kun olet itse kutsunut ison palaverin kokoon ympäri maailmaa ja maata, voin olla varma että sua harmittaisi tässä tilanteessa. Olis eri juttu jos lapsi olisi ollut ihan oikeasti kipeä. Nyt meni iso juttu mönkään ja ihan turhan takia.
Mä olen hoitanut kaikki lapseni hoitovapaan loppuun asti kotona, teen etäpäiviä ja yritän olla niin paljon lasteni kanssa kuin vain mahdollista, eli siitä huomion ruinaamisesta on turha sanoa mitään.
Vierailija:
Kouluterveydenhoitajalta kenties. Muista että lapset ensin. Pyh sellaisia palavereja.
Juu, pyh jos kyse olisi ollut normaalista palaverista. Mutta kun ei ollut ja on tiukka pomo...
On sellainen diili, että soitto hänelle ja hän hakee lapset hoidosta ja pitää hetken tai pidempäänkin luonaan. Pelastanut monia tiukkoja tilanteita, kun työmatkat menneet myöhään tai kesken tärkeän työjutun ois pitänyt lähteä. Maksamme hänelle hieman palveluksesta ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Oisko teillä ketään avuksi näihin tilanteisiin? Naapurin lukiolaista, työtöntä, kotiäitiä, eläkeläistä?
Ja tiedoksi: Jos lapsi sairastuu, kiirehdin mahdollisuuksien mukaan heti kotiin, mutta aina se vaan ei ole mahdollista, ei, vaikka miten lapsen etu on tärkein. Kun on tuollainen hoitaja, lapsi pääsee kotiin turvallisen aikuisen kanssa heti ja vanhemmat tulevat kun suinkin pääsevät.
Saati jos isä asuu samassa perheessä!
Enkä nyt tietenkään tarkoita loukata jos lapsella ei ole isää. Sitten tuo on hankala tilanne.
Vierailija:
Mies oli myös palaverissa, joten hän ei päässyt hakemaan.
Joo, no itse asiasta, niin kyllä minäkin kyselisin naapurin lukiolaista tms hakemaan jos tuosta on alkanut tulla tapa.
Puhu asiasta nyt siellä ip-kerhossa, että eivät ihan joka pienimmästä vinkaisusta soita vanhemmille.
Meillä ainakin lapsi saa olla todella kunnolla kipeä ennen kuin tarhasta soittaavat.
Ja antakaa lapselle huomiota iltaisin enemmän. Keksinyt hyvä tavan saada teidät kotiin ja huomiota itselleen =(