Tuntuu että mulle on sattunut jotain pahaa
Älytöntä, kun on vain sellainen tunne. Tarkoitan, että olisi tapahtunut jotain ikävää mutta en muista. Välillä pelkään, että mua on käytetty seksuaalisesti hyväksi. Mutta kai sellaisen muistaisi herranjestas. Ehkä vain olen sekoamassa.
Lapsuus oli aika turvatonta, viinaa, väkivaltaa, vieraita ihmisiä jne. Olen nähnyt ja kuullut vaikka ja mitä, ehkä siksi tuntuu että mulle olisi käynyt jotain? Eräs tapaus jäi mieleen, kun alapää oli jostain syystä todella kipeä, kai joku paha tulehdus tms. Oli vaikea kävellä. Vanhemmat kysyi onko joku tehnyt pahaa ja samoin lääkäri tenttasi samasta asiasta. Kai asialle jotain olisi tehty jos olisi epäilty hyväksikäyttöä? Olin ehkä 5v.
No joo, kunhan pohdin. Onkohan sillä edes merkitystä kun sekaisin olen muutenkin.
Ap
Kommentit (5)
Ihminen luo myös valemuistoja, mutta voithan kokeilla terapiaa. Jos olet 20-25 on tuollaiset "muistot" normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin mahdollista että uhri ei muista hyväksikäyttöä kuin vasta myöhemmin elämässä. Sinuna luottaisin intuitioon ja hakeutuisin terapiaan selvittämään oloa.
Olen käynyt kaksi vuotta psykoterapiassa. En ainakaan vielä ole muistanut mitään uutta. Olen nähnyt ja kuullut niin paljon seksiä että ehkä sen takia tuntuu siltä kuin mulle olisi tapahtunut jotain? En tiedä. Ap
kirjoitti:
Ihminen luo myös valemuistoja, mutta voithan kokeilla terapiaa. Jos olet 20-25 on tuollaiset "muistot" normaaleja.
Tuohon ikähaarukkaan kuulun. Toivottavasti on vain vale"aavistus". Toisaalta tiedän, että oikeasti on tapahtunut jotain ikävää, mutta minä en vain muista. Sukulaiset kertoneet. Silloin olin jo 10, eli pitäisi muistaa. Ei kivaa :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin mahdollista että uhri ei muista hyväksikäyttöä kuin vasta myöhemmin elämässä. Sinuna luottaisin intuitioon ja hakeutuisin terapiaan selvittämään oloa.
Olen käynyt kaksi vuotta psykoterapiassa. En ainakaan vielä ole muistanut mitään uutta. Olen nähnyt ja kuullut niin paljon seksiä että ehkä sen takia tuntuu siltä kuin mulle olisi tapahtunut jotain? En tiedä. Ap
Jos olet lapsena nähnyt aikuisten harrastavan seksiä, sinua on käytetty hyväksi. En tarkoita sellaista että olisit vahingossa nähnyt vaan että ovat altistaneet sinut sille joko tahallaan tai välinpitämättömyyttään.