Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajuu miks alvia pitää maksaa

N22
01.08.2016 |

Miks siis valtio ryöstää kauppojen saamista voitoista noita veroja, eikö valtiolla ole muutenkin tarpeeksi rahaa kun saavat turvapaikanhakijoista tukia prysselistä? En vaan niin tajuu. Oon ihan sopiva pissed Off.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska arvonlisä on tuloa.

Vierailija
2/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtio ryöstä alvia kaupoilta vaan sinulta, kuluttajalta. Yritykset ovat alvin suhteen pelkkiä läpikulkupaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV:ia maksetaan kaikkialla länsimaissa. Se ei ole mikään valtion salainen "ryöstöhanke". Sen tuotoille maksetaan sinunkin koulutuksesi ja terveydenhoitosi.

Vierailija
4/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaupalta vie ne niistä maksuista mitä ihmiset on sinne maksanut kaikista tuotteista. Ihmettelen, sit ku olin kesätöissä ni multa meni joku 60% veroa siitä palkasta, en tajuu, kuulemma sen saa vielä joskus takas mut kuitenkin mua niiiin ärsytti.

Ap

Vierailija
5/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maahanmuutosta koituu toki kustannuksia, mutta tässä "hyvinvointi valtiossa" on miljoona muutakin vevaroin tuettua ja ylläpidettyä kohdetta, joita varten veroja tulisi kerätä....  Mutta ei kai niitä huomaa jos on aina ollut onnekaasti terve ja voinut elää vapaasti ja huoletta ja ajattelematta asioiden todellsiia kustannuksia, jos ja kun itselle on aina jostai ollut tarpeeksi rahaa -rahoittaa ja maksaa se oma mielitekonsa tai halunsa kohde. 

Vierailija
6/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kaupalta vie ne niistä maksuista mitä ihmiset on sinne maksanut kaikista tuotteista. Ihmettelen, sit ku olin kesätöissä ni multa meni joku 60% veroa siitä palkasta, en tajuu, kuulemma sen saa vielä joskus takas mut kuitenkin mua niiiin ärsytti.

Ap

Niin ja ne maksut ovat "alvia". Valtio velvoittaa yritykset lisäämään tuotteidensa hintoihin alvin ja sitten keräävät sen alvin pois. Yritykset voivat tietysti vähentää keräämästään alvista maksamansa alvit. Mutta minusta tuntuu että tämä jälkimmäinen on sinulle jo aivan liian vaikea pähkinä joten älä mieti sitä kovin pitkään vaan mene vaikka keräämään pokemoneja.

Vierailija
7/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaupalta vie ne niistä maksuista mitä ihmiset on sinne maksanut kaikista tuotteista. Ihmettelen, sit ku olin kesätöissä ni multa meni joku 60% veroa siitä palkasta, en tajuu, kuulemma sen saa vielä joskus takas mut kuitenkin mua niiiin ärsytti. Ap.

Sulla on kyllä ollut kesätöissä palkka useamman kymppitonnin kuussa, jos tuollaisia veroja olet joutunut maksamaan. - Tai sitten poskellaan oleva veroprosentti, joka määräytyy palkkatuloissa progressiivisesti e. mitä isommat tulot sitä korkeampi veroprosentti. 

Vierailija
8/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kaupalta vie ne niistä maksuista mitä ihmiset on sinne maksanut kaikista tuotteista. Ihmettelen, sit ku olin kesätöissä ni multa meni joku 60% veroa siitä palkasta, en tajuu, kuulemma sen saa vielä joskus takas mut kuitenkin mua niiiin ärsytti. Ap.

Sulla on kyllä ollut kesätöissä palkka useamman kymppitonnin kuussa, jos tuollaisia veroja olet joutunut maksamaan. - Tai sitten poskellaan oleva veroprosentti, joka määräytyy palkkatuloissa progressiivisesti e. mitä isommat tulot sitä korkeampi veroprosentti. 

Jos ei ole toimitettu verokorttia, tulee työnantajan suorittaa ennakonpidätys 60% mukaan. Todellinen vero määräytyy verovuoden päätyttyä jolloin liika maksettu vero palautetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän