Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku tehnyt pizzapohjaa kukkakaalista?

Vierailija
01.08.2016 |

Tekisi mieli kokeilla, mutta pelkään että lopputulos on pahaa. Onko kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mahdollista. Pitsan pohja tehdään taikinasta.

Vierailija
2/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, tykkäsin. Olen tehnyt myös mantelijauhoista, siitäkin tykkäsin. Jos et tykkää kukkakaalista, ei varmaan kannata tehdä. Ei se pohja maistu vehnäpohjalta. Mutta yleensä kannattaa kokeilla enne kuin tietää, mitä mieltä itse on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ja hyvää se on.

Vierailija
4/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota, että lopputulos olisi samanlainen kuin oikeassa pizzassa. Ajattele, että kyseessä on kokonaan eri ruokalaji. Itse kokeilin HS:n ohjetta, jossa on paahdettua punajuurta ja vuohenjuustoa, ja tykkäsin tosi paljon. Mitään kinkku-ananas-aurajuustosettiä en lähtisi kukkakaalipohjan päälle kokoamaan.

Vierailija
5/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tehnyt mutta terveysintoilija siskoni syötti minulle sellaista. Oli tehnyt Vege! keittokirjan ohjeen mukaan. Minusta se oli kyllä vaan pahaa.

Vierailija
6/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista. :) En nyt kukkakaalia inhoa, mutta onhan se raakana vähän plääh. Ehkäpä innostun kokeilemaan. Olen lähinnä miettinyt, että onko tämä joku sellainen juttu mikä kuulostaa hyvältä mutta ei oikeassa elämässä toimi, kiva kuulla että ainakin jotkut ovat tykänneet.

Vierailija
7/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu hajuhaittoihin, kypsennetyt kaalit lemuaa. Syynä oli muistaakseni joku rikkiyhdiste, joka sulaa huonosti mahassa -> pierut (rikinhajuiset). Kypsennys saa ne sulamaan paremmin, mutta vapauttaa sen hajun jo kypsennysvaiheessa.

Vierailija
8/8 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettu kukkakaali on itsessään tosi hyvää. Rakenne on hyvä ja makuun tulee mukavaa pähkinäisyyttä. Sen voi vielä maustaa vaikka harissalla ja tujauttaa päälle sitruunamehua ennen tarjoilua. Grillissakin kukkakaalista tulee hyvää, kun leikkaa sen puolentoista sentin paksuisiksi kiekoiksi.

En tajua, miksi kukkakaalista pitäisi väkisin yrittää jotakin pitsan korviketta, kun se ei sellaiseen lainkaan sovi. -1